Op zoek naar leuke co-op-RPG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi allen :)

Ik ben op zoek naar een leuke RPG om met z'n tweëen te doen.
Het liefste geen button-smash-RPG (dus niet bijv Torchlight 2)

Ik had al gelezen dat Neverwinter Nights 2 co-op heeft, maar het schijnt een beetje buggy te zijn. Daarnaast vind ik de ruleset van NWN2 onnodig ingewikkeld, dat zit een beetje in de weg.

Qua setting maakt het niet uit fantasy, sci-fi, allemaal best.

Iemand een leuke suggestie?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
anandus schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:49:
Hoi allen :)

Ik ben op zoek naar een leuke RPG om met z'n tweëen te doen.
Het liefste geen button-smash-RPG (dus niet bijv Torchlight 2)

Ik had al gelezen dat Neverwinter Nights 2 co-op heeft, maar het schijnt een beetje buggy te zijn. Daarnaast vind ik de ruleset van NWN2 onnodig ingewikkeld, dat zit een beetje in de weg.

Qua setting maakt het niet uit fantasy, sci-fi, allemaal best.

Iemand een leuke suggestie?
Ik zou persoonlijk hier eens even kijken:
http://www.co-optimus.com...=%3E%3D&playerNum=2&esrb=%&released=All&online=on

Het is namelijk zo afhankelijk van wat je wil. Baldur's gate (1 en 2) is wel leuk, maar ja, als je de DnD ruleset wat gecompliceerd vindt... Borderlands is wel grappig, maar niet echt een RPG, het blijft voornamelijk een shooter. Voor de rest zijn veel coop rpgs van de Torchlight soort (hack en slash). Tis een beetje jammer, maar er zijn niet zoveel echte RPG coop games... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Schopje → /RPG

Al vraag ik me af of dit niet beter gewoon in de game lounge past (opsomming). Ik kijk het nog even aan :) Op zich kan het wel uitnodigen tot discussie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Borderlands is een leuke :)
Een andere goede keuze is Warcraft 3 installeren en een van de talloze multiplayer RPG scenarios downloaden. Heb ik me vroeger nog vele avonden mee geamuseerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NickD schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:56:
[...]
Ik zou persoonlijk hier eens even kijken:
http://www.co-optimus.com...=%3E%3D&playerNum=2&esrb=%&released=All&online=on
Dank, ik zal even kijken :)
Het is namelijk zo afhankelijk van wat je wil. Baldur's gate (1 en 2) is wel leuk, maar ja, als je de DnD ruleset wat gecompliceerd vindt...
Ja, zat zelf ook aan BG te denken, maar inderdaad, dan zit je weer met die ruleset, helaas.
Tis een beetje jammer, maar er zijn niet zoveel echte RPG coop games... :(
Nee, daar lijkt het inderdaad op.
Het is óf singleplayer, óf je bent gelijk overgelaten aan MMORPG.
boe2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:03:
Een andere goede keuze is Warcraft 3 installeren en een van de talloze multiplayer RPG scenarios downloaden. Heb ik me vroeger nog vele avonden mee geamuseerd.
Een interessante suggestie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Krater. Is wel hack&slash, maar geen smashing, gaat er wat tactischer aan toe dan de bekende spammerij.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

"Binnenkort" (waarschijnlijk eind dit jaar) komt Larian Studios met Dinivity:Original Sin. En dat gaat een RPG zijn met volledig co-op ondersteuning, inclusief quests en dergelijke.

Tot nu toe zijn het voornamelijk de ARPG's die co-op ondersteunen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn al wat ouder, maar ik moest denken aan Lords of the Rings: War in the North, Dungeon Siege en Hunted. Deze games zijn op verschillende systemen te verkrijgen en veelal voor een aangenaam prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

fub

Als je een PS3 hebt: Eternal Sonata. Leer je nog wat over het leven van Chopin ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb laatst LotR: War in the North gekocht en speel dat nu met mijn vriendin. Het is Action RPG co-op maar diepgaander dan pure hack en slash. De combat is vrij log en nog tactisch maar wel toegankelijk. Verder heb je een inventory en kan je items equippen ala diablo en dit zie je ook allemaal netjes terug. Hiernaast is de LotR setting vrij goed neergezet. Op de PS3 en 360 kan je splitscreen spelen op de PC niet. Wel echt 1 van de betere co-op games die ik heb gespeeld. Op de PC is hij vrij goedkoop te krijgen.

En de obvious: Diablo 3 is erg leuk in co-op. Maar verder dan actie RPG's zul je niet komen als je Co-op zoekt ben ik bang. Je kan altijd nog neverwinter nights 1 doen. Of titan's Quest. Dat vond ik zelf vele malen leuker dan Diablo 3. Maar het blijven Arpg's

Oh en de Dungeon Siege reeks, maar dan vindt ik war in the north een stuk beter.
En paths of Exile. Dat is gratis dus je kan het altijd proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 01-03-2013 20:46 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nog even schaamteloze zelf verbetering. We zijn wat verder in War in The North. EN het is veel en veel meer RPG dan torchlight of diablo. De teksten etc zijn veel uitgebreidder. Het komt voor mij het dichtsbij met Mass effect 1 en 2 . Een beetje RPG light maar zeker meer dan hersenloos hakken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1