Mogelijk heb je gelijk, ik ga nu het afhandelings traject in, ik zal jullie op de hoogte houden dit is in ieder geval mijn reactie op de eerste mailwisseling
BesteXXXXXXXXXXXXXX
In reactie op uw mail betreffende reclamatie van 13-03-2013 kan ik u het volgende mededelen
U geeft aan dat ik de doos na openen niet meer kan retourneren
Waarop baseert u dat ik hem niet kan retourneren?
Als eerste wil ik u erop duiden dat de door u gehanteerde algemene voorwaarde welke ik heb geaccordeerd bij bestelling, mogelijk onredelijk bezwarend zijn.
Daarlangs kan ik mij als consument altijd beroepen op de bedenktijd volgens de Wet Kopen op Afstand.
Een van uw medewerkers geeft aan op
www.tweakers.net dat:
"In het wetsartikel dat gaat over het herroepingsrecht (Burgerlijk Wetboek Boek 7, Artikel 46d) staat een uitzondering betreffende "zaken die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;". Dit is duidelijk van toepassing op de Secret Box. Mensen die een Secret Box bestellen kopen de ‘verrassing’, ze kennen de inhoud immers niet. Door het open maken van de Secret Box gaat de verrassing verloren. Op grond daarvan verspeelt men het herroepingsrecht en kunnen ze de Secret Box niet meer terugsturen. Dit is onderbouwd door onze juristen bij het bekende kantoor ICT Recht."
Dis is in mijn optiek niet terecht is. de uitleg van " zaken die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden" verkeerd geïnterpreteerd wordt. Uit jurisprudentie komt naar voren dat dit alleen geld voor producten waarvan het fysiek onmogelijk is om deze te retourneren, dit wordt tevens beaamt door de juristen van ICTRECHT waar u naar refereert.
Daarlangs geld deze zaken geretourneerd kunnen worden zonder dat er schade aan ontstaan is, ik acht deze uitzonderingsgrond dan ook niet van toepassing, omdat door het openen van de doos de zaken niet beschadigd zijn
Mocht u zich beroepen op een van deze andere uitsluitingsgronden dan zou ik graag van u vernemen waarop u zich baseert en hoe u dit meent te kunnen verdedigen.
De verklaring van u dat dit gelijk is aan een lot kopen in de loterij is ook niet kloppend, mocht u willen refereren aan een loterij dan zou u moeten opereren onder de wet op de kansspelen, naar ik aanneem zal u hier niet op duiden aangezien u dan op vele punten in gebreken bent.
Daarlangs spreekt u over een verrassing, echter een verrassing kan niet gedefinieerd worden als Zaak, u beroept zich op burgelijk wetboek , Boek 7, Artikel 46d, hieruit kan ik concluderen dat u dus geen " verrassing" verkoopt maar een feitelijke zaak.
Uitgaande van bovenstaand heb ik dus bij bestelling geen lot gekocht maar producten met een minimale waarde van 50 euro. Hierop dient opgemerkt te worden dat een kortingscoupon die vele consumenten ontvangen heeft, geen waarde vertegenwoordigd zoals bedoeld in uw omschrijving. Tevens spreekt u van 50 euro aan producten.
Daarlangs is de "waarde" zoals die door uw medewerkers gehanteerd wordt in diverse reacties op uw facebookprofiel bepaald door de verkoopprijzen welke u op een van uw eigen internetsites promoot, echter " waarde" zou gedefinieerd moeten worden aan hetgeen wat er voor deze zaken in het maatschappelijke verkeer gesteld word.
Diverse ontvangers van uw secretbox geven aan niet het gevoel te hebben dat de geleverde box voor 50 euro aan producten omvatte, het betreft hier tientallen reacties, langs het feit dat u deze mensen onterecht het recht van retourneren afneemt, lijkt me dat hier mogelijk ook nog de mogelijkheid uit voortkomt om de koop te ontbinden op basis van dwaling.
Ik heb mijn box nog niet ontvangen, mocht deze niet aan mijn verwachtingen voldoen dan zal ik deze retourneren, tevens behoud ik mij het recht voor de inhoud van deze mail als wel de communicatie iin de toekomst met u en uw onderneming te publiceren
Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
D. Erven
-----------------------------------------------------------------
Beste,
Mijn excuses, maar als u hem eenmaal geopend heeft mag u hem niet terugsturen.
Dit omdat het het zelfde is als een lot kopen.
Als u hem weigert aan de deur dan kan ik u het geld terug storten.
Maar open is niet retourneren.
Mijn excuses,
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXX
SVB Trading
Kleine Breinder 7
6365 ET Schinnen
The Netherlands
MAR 12, 2013 | 01:17PM CET
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heb ik op 08-03-2013 bij u een secret box besteld,
Vooruitlopend op het feit dat ik deze nog niet in mijn bezit heb, maar deze inmiddels wel verzonden is, en gezien de reactie's van eerdere deelnemers/klanten op uw facebook profiel
http://www.facebook.com/dealbanananl bestaat er een gedegen kans dat de inhoud van uw box niet aan mijn verwachtingsprofiel zal voldoen.
Wanneer dit het geval is zal ik de Box ook linea recta retourneren en verwacht ik dat het volledige bedrag binnen 14 dagen op mijn rekening nummer terug gestort zal worden.
Graag zou ik van u het adres voor deze mogelijke retourzending willen ontvangen zodat, wanneer de inhoud mij niet aanstaat deze naar u kan retourneren
Met vriendelijke groet
D. Erven
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 504951 op 13-03-2013 18:06
]