Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10
Hallo Tweakers,

Ik wil graag een laptop kopen. Een paar maanden geleden heb ik The Witcher 1 en 2 aangeschaft. Deel 1 vond ik een goed spel, maar draaide niet zo lekker op de computers die ik tot mijn beschikking heb. Om over deel 2 nog maar niet te spreken.

Nu ben ik dus op zoek naar een laptop waarop ik The Witcher 2 zou kunnen spelen, met een budget tot 1000 euro. Het liefst heb ik een 17 inch laptop met 8 GB RAM, Anti-Glare, HD+ of HD resolutie en een videokaart die dus The Witcher 2 kan spelen.

Tot nog toe heb ik 2 laptops gevonden die binnen de (meeste) voorwaarden vallen: De Lenovo IdeaPad Y500 (met i5 processor) heeft een 15 inch spiegelend scherm, maar is op dit moment bij Saturn maar 694 euro. De Dell Inspiron 17R SE heeft ook een i5 processor, maar ook een 17 inch mat scherm. Deze is 749 euro (maar als je de 'gratis' externe harde schijf eraf haalt is hij 672). Beide hebben een GT650m grafische kaart, wat toch tegen het minimum aanzit.

Enig advies? Alternatieven die ik anders moet overwegen?

[ Voor 3% gewijzigd door mavamal op 26-02-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 09:00
Puur om te gamen zijn er niet heel veel laptops. Eventueel Alienware. Maar dat gaat al weer over het budget. En voor de 17" Heb je als goede keuze eigenlijk alleen Dell Inspiron 17R SE binnen het budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17

FlyEragon

Alien Monkeys

http://www.saturn.nl/mcs/...38,490908.html?langId=-11

Toevallig in de aanbieding bij Saturn, ook niet heel slecht. Wat wel opvalt is dat er niet echt krachtige videokaarten inzitten helaas. En ook de 15" resoluties zijn niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
@Nixo
Dat klopt, daar heb ik ook nog naar gekeken. Maar die Lenovo is het dus niet waard?

@FlyEragon
Videokaart is (naar mijn mening) niet goed genoeg. Ziet eruit als een leuke laptop, maar met een HD7670m zit je bij The Witcher 2 toch wel heel snel tegen de limiet aan. Als ik niet The Witcher 2 had gekocht, had ik hem zeker overwogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Nixo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:44:
Puur om te gamen zijn er niet heel veel laptops. Eventueel Alienware. Maar dat gaat al weer over het budget. En voor de 17" Heb je als goede keuze eigenlijk alleen Dell Inspiron 17R SE binnen het budget
Hoe lijkt het dan met de laptops van Acer, zit toch een 710m videokaart in, ik weet dat Acer is als vloeken hier, maar volgens mij toch een aardige laptop voor een goede prijs ( 700 - 750 euro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Lagean schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Hoe lijkt het dan met de laptops van Acer, zit toch een 710m videokaart in, ik weet dat Acer is als vloeken hier, maar volgens mij toch een aardige laptop voor een goede prijs ( 700 - 750 euro )
http://www.notebookcheck....GeForce-710M.84746.0.html

Nogal een butt kaart, slechter dan bijna alle hiervoor genoemde alternatieven. Lol 64bit memory bus ook nog
:P niet doen voor gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:39

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zo handig die bestbuy guide van tweakers >:)
reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Acer heb ik ook nog even overwogen, maar een Acer met voldoende grafische kaart is toch al snel buiten mijn budget.

Overigens had ik iets gezien over Dell dat je korting kon krijgen op een bepaalde manier? Hoe werkt dat precies? (In het volgtopic daarover kwam ik niet zo ver, werd me al gauw iets te ingewikkeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
Ik heb hem net besteld. Topic kan worden gesloten.
Pagina: 1