2e hdd in laptop gaat steeds meteen op standby

Pagina: 1
Acties:

• harvik
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-01 15:41
Ik heb een Asus N53S laptop en ik heb mijn disk drive vervangen voor een extra hdd doormiddel van een caddy. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Mijn hardeschijf wordt alleen actief als ik hem gebruik (programma open of map open) daarna gaat hij meteen weer op standby. Dit duurt dus langer aangezien hij dan elke keer de hdd moet aan zetten. Ik heb al de hdd standby tijd aangepast bij energiebeheer aangepast op nooit.

heeft iemand een oplossing?

alvast bedankt,

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
Is het niet zo n 'green' harde schijf?

Verwijderd

Met standby bedoel je spindown, of bedoel je headparking zoals com2,1ghz suggereert?

• harvik
spindown, het is geen green harddisk. Mijn hdd handeld het zelfde als een disk drive zeg maar. Als ik iets nodig heb van de hdd begint hij te draaien. doe ik er niks mee gaat mij meteen uit.

De hdd zat eerst in mijn normale hdd plek en toen werkte hij wel goed, maar daar zit nu die ssd

[ Voor 20% gewijzigd door harvik op 26-02-2013 18:40 ]

• harvik
up

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
Niet toevallig iets aangevinkt met 'het systeem mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen' in apparaatbeheer?

• harvik
nee, daar is geen vinkje voor bij mijn harde schijf. ik zit nog steeds met het probleem.....

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41

Perkouw

Moderator General Chat
Ik mis wel veel info, maar stel je hebt Windows 7. Wat voor energieschema heb je staan ? Heb je dan ook uitstaan dat hij in standby mag gaan na een ''x'' periode van inactiviteit ?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 10:09
Je laptop denkt waarschijnlijk dat er nog steeds een optische drive in zit en behandeld hem dan ook zo (dus uitzetten zodra hij hem niet meer nodig heeft).

Even zoeken op google hierop levert vele hits op. Volgende link geeft wel redelijk wat info volgens mij:

http://rog.asus.com/forum/printthread.php?t=24314&pp=40

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1