Cat 6 kabels getrokken, 100mbit apparaten?

Pagina: 1
Acties:

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb mijn schuur verbouwd tot mancave-. Overal heb ik cat 6 kabels getrokken en nu wil ik alles afmonteren.

Wanneer ik naar wall outlets van bijv. jung kijk dan zijn de cat6 outlets goedkoper dan de cat5e. Ik heb bijv nog een popcorn hour staan die niet op gigabit wil werken. Ik las ergens dat cat6 niet 100/1000 tegelijk kan handelen? Is het verschil van aansluiten van cat6 anders dan cat5? Dus de volgorde van de draden bij het aanknijpen. En ik kan gewoon alle stekers /walloutlets aansluiten als cat5 op mijn cat6 kabels neem ik aan?

Ik ben een beetje in de war nu!

[ Voor 5% gewijzigd door Masterrikkie op 26-02-2013 09:52 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Alle aansluitingen zijn hetzelfde, voor dat 5(e) en dat 6. De meeste switches/routers kunnen per aansluiting de snelheid regelen tussen 10/100/1000mbit. Echter zijn er wel oudere netwerkapparaten die dan terug schakelen naar de traagste schakel. Dit is gewoon een kwestie van proberen.

Wat je schrijft over dat 6 die niet tegelijk 100 en 1000 mbit kan handelen klopt niet, er wordt 1 snelheid aangehouden per kabel, die is niet variabel. Dus je apparaat verbind met 100 of 1000 mbit. Weet je zeker dat beide apparaten 1000mbit aan moeten kunnen en je haalt maar 100 mbit, dat zit er waarschijnlijk in je kabel iets verkeerd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Cat 5 en 6 kun je op dezelfde manier behandelen, aanknijpen, volgorde etc etc. Tegelijk 100 en 1000 is uiteraard niet mogelijk, wel 2x 100 over 1 kabel, maar daar heb je het denk ik niet over

Als je iets fout doet in de aansluiting (volgorde, 1 kabel los) valt hij wellicht terug op 100mbit.

enne mancave Afbeeldingslocatie: http://www.rcindia.org/Smileys/default/rofl.gif

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.