Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 08:43
Hallo, ik hoop dat ik het hier goed plaats=)

Ik heb op 12-01-2013 op zaterdag een simyo abbo sim only aangevraagd. (zou ingaan op 27-02-2013
Tussen die tijd had ik iets van 4 tickets met vragen deze werde niet beantwoord omdat "ze het druk" hadden. dus de klanten service vondt ik slecht, ook hun website (is nu vernieuwd) werkte voor geen meter.
Nadat de irietatie opgelopen is ben ik er op 21-01-2013 vanafgezien en gebleven bij mijn eigen provider.
Ik krijg nu wel een factuur van 15euro voor aansluit kosten omdat ik mijn simkaart had geactiveerd (dit moest ik doen anders kwam ik niet bij mijn simyo account om vragen te stellen.)

Nu kreeg ik vandaag ook nog eens een mail met de melding dat morgen mijn nummer wordt overgezet naar mijn nieuwe simyo nummer.. Slecht geregeld allemaal.

Ben ik nu verplicht om die 15euro te betalen?

Groetjs Mitchel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
(jarig!)
Je was buiten de 14 dagen afkoelperiode. Dus ja, je moet gewoon betalen.

• Legerarmy
12-01-2013 heb ik hem aangevraagd, 21-01-2013 heb ik hem af gezegd dat is binnen de 14dagen.
Had verkeerde datum in het bovenstande bericht gezet, heb dit nu aangepast.

Sinds gister zit ik zonnder nummer, kreeg eergister een mail dat ze mijn nummer gingen overzetten naar simyo, bij het annuleren is dat volgens mij niet goed gegaan... Ik heb met assistentie van een medewerker mijn abbo opstop gezet.

Ik heb een klacht ingediend en schadevergoeding geclaimt voor elke dag dat ik niet bereikbaar ben.

Heeft iemand advies?

• Legerarmy
26-02-2013

SImyo & Hi

Ik heb op 12-01-2013 een sim only abbo bij Simyo aangevraagd. Omdat de klantenservice en de website dusdanig belabberd was wilde ik niet meer bij simyo blijven en heb ik op 21-01-2013 opgezegd. Daarvan heb ik een bevestiging ontvangen:

"Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestigen we dat je verzoek om je Simyo nummer op te zeggen, in goede orde is ontvangen.
Je abonnement wordt op 01-februari-2013 beëindigd.

* Afsluiten van je telefoonnummer is definitief, activeren is daarna niet meer mogelijk.
* Als je je vergist hebt in de opzegging, zul je een nieuw abonnement moeten bestellen.
* Als je nog openstaande facturen hebt, dan blijft de betalingsverplichting aan Simyo bestaan.

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team"

De dienst die ik heb aangevraagd zou ingaan op 27-02-2013. Nu kreeg ik vandaag een mail met de mededeling dat morgen (27-02-2013) mijn nummer wordt overzet.

Ik heb contact opgenomen met simyo en heb Anish Bechan gesproken, meneer zou voor mij het nummerbehoud annuleren. Maar na het gesprek ontgving ik alsnog een email met de melding dat het niet ging lukken. (ticketnummer #392185)

Ik heb contact opgenomen met HI en weer de hele situatie uitgelegd en kreeg van hun te horen dat ik contact met Simyo moest opnemen. Volgens Hi kunnen jullie de nummerportering dus gewoon annuleren.

Vervolgens heb ik weer contact opgenomen met Simyo, ik heb Bas gesproken en weer de hele situatie uitgelegd. Bas vertelde mij dat hij ook niets voor mij kon doen omdat *IK te laat was met het opzeggen van het nummerbehoud. Bas vertelde mij om jullie een klacht op te sturen.

Toen ik ging opzeggen heb ik contact met Simyo opgenomen, ik heb de medewerker aan de lijn gehad op 21 januari 2013 rond 9:05. Met assistentie van de medewerker heb ik mijn abonnement via de website opgezegd. Daarna heb ik gevraagd of dit alles is wat ik moest doen, de medewerker zei dat dit alles was en heb vervolgens het telefoongesprek afgesloten.

Nu wordt morgen (27-02-2013) mijn abbo overzet op iets wat niet van mij is omdat ik niets bij jullie afneem, ook moet ik nu bij HI een "backporting" aanvragen waarbij de kans is dat ik aansluit kosten bij HI moet betalen.

28-02-2013

Ik heb reactie van HI gekregen:
"Hi Mitchel,

Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Sorry voor het ongemak.

Uit je e-mail begrijp ik dat je nummerbehoud had aangevraagd voor van Hi naar Simyo. Echter had dit geannuleerd moeten worden wat niet is gebeurd. Hierdoor ben je nu over gegaan naar Simyo. Je wil graag weer terug komen bij Hi. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat het niet goed geregeld was. Ik raad je aan een nieuw abonnement bij ons af te sluiten. Hierbij kun je aangeven dat je nummerbehoud wilt. Je kunt een abonnement afsluiten in een Hi Winkel of Phonehouse, online via hi.nl of telefonisch via het gratis nummer 0800-0346.

Groeten van Hi,

Danielle
Klantenservice Hi

Toegang tot al je muziek via je telefoon? Check www.hi.nl/spotify

Weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via MijnHi op www.hi.nl
 Klant Via webformulier
02/27/2013 10:46 VM
Hallo HI,

Omdat Simyo een fout heeft gemaakt is mijn nummer nu naar een account gezet die niet van mij is want ik neem niets meer bij hun af, ik had gister contact met hun opgenomen en dit is wat ze mij vertelde:

"Beste meneer Verschoof,

Zojuist heb ik u gesproken over uw nummerbehoud bij simyo. Helaas is het niet meer mogelijk uw nummerbehoud te annuleren. Dit betekend dat uw nummer morgen over zal gaan van Hi naar Simyo. Nadat dit is gebeurd, dient u backporting aan te vragen bij Hi met de volgende gegevens;
-Telefoonnummer; 060000000
-Simnummer; 000000000

Onze excuses voor de ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Anish Bechan"

Dus graag een backporting.

Met vriendelijke groet,
Mitchel Verschoof"

Dit beteken dat Simyo mijn abbo heeft opgezegd bij HI terwijl dit geannuleerd moest worden. Ik heb contact met HI opgenomen en kan nu niet meer mijn Abbo terug krijgen en de korting die ik bij HI kreeg krijg ik nu ook niet meer.

Simyo heeft dus mijn Abbo helemaal niet op stop gezet en ook de nummerverhuizing hebben ze door gezet.

Nu, heb ik geen abbo bij beide partijen (terwijl ik een verlenging bij HI heb aangevraagd en deze is dus geannuleerd door simyo..).

Wat moet ik nu doen?