Gelijk heeft ie hoor! Ik kan het alleen maar met hem eens zijn. De eerste vier jaren van je leven zijn tamelijk ongezorgd, maar dan begint het, en word je in de huidige prestatiemaatschappij geworpen.
Gelukkig is het hier nog niet zo ver door gedraafd als in de US, maar dat zie ik over enkele decennia ook nog wel gebeuren. Vanaf je vierde moet je presteren, en word je afgerekend op wat je doet. Niet presteren = outcast. Zelfs op de basisschool heb ik dit al gemerkt. Misschien dat het geheel onbewust gebuerd, maar al vanaf de eerste jaren, krijgt zo'n groep door wie de zwakkeren zijn, en deze worden dan min of meer genegeerd. Dit is misschien een overblijfsel van vroeger toen alleen de sterken konden overleven; door de zwakkeren af te stoten, had men zelf meer kans te overleven.
Nu deze prestatie-gerichte mensen in dit land de dienst uit zijn gaan maken, is dit allemaal veel erger geworden. Idereen denkt alleen maar aan zichzelf, en zal ook nooit meer iets voor een ander overhebben. Echt goede vriendschappen zijn zeldzaam, en weinig mensen zijn nog te vertrouwen.
In bepaalde buien, sommige noemen het een dip, heb ik hier tot in den treure zitten typen hoe en waarom, maar (gelukkig voor sommige zaken) dit is verdwenen
Kijk maar naar de relaties tussen mensen in dit land. Omdat iedereen gewend is geraakt aan presteren, word je meteen aan de kant gezet als er ok maar
iets even wat minder gaat. In plaats van, zoals vroeger veel meer gebuerde, er eens goed voor te gaan zitten, en er samen over te praten en er dan weer met hernieuwde energie voor te gaan, wordt voor de simpelste uitweg gekozen: dumpen die handel, even een flinke sneer na geven, nooit meer iets van je laten horen en binnen een halve week een ander opzoeken tot dat je daar weer een paar kleine problemen mee hebt, en dan weer een ander zoekt...
Voor deze maatschappij is er weinig hoop, en de beste oplossing voor dit land en deze aardig lijkt mij dan ook massale zelfmoord dankzij Drs. Borst. Als iedereen alleen maar aan zichzelf denkt, wat heeft het dan voor zin om te leven als je er toch alleen maar anderen mee het ongeluk injaagt, ten faveure van je eigen opperste glorie (geld en macht)?
Ik blijf de dood maar propageren als oplossing voor alles...en dat is ook zo. Een weldenkend mens die echt alleen maar aan zichzelf zou denken, die neemt uit zichzelf wel zo'n pil, en ik moet zeggen, als ik
echt impulsief zou zijn, zou ik nu al 15 keer dood zijn...