Toon posts:

De maatschappij, wat is ervan overgebeleven??

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De maatschappij is aan het veranderen. Kinderen mogen geen kinderen meer zijn; de grens van de alwetende mens is aan het verschuiven....Misplaatste arrogantie, over een wereld die niet meer de onze is. De mens is zijn glorie aan het afwegen op zoek naar dat ene nanogram nandrelon; waar moet dit heen, waar gaan we met zijn allen naar toe.
Het vertouwen is zoek, mensen zijn zoekende, zoekend naar de dood is geen verlangen meer maar een doktersrecept.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Volgens mij zit je in een dipje... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Neem een paar glazen met veel rum, en de wereld ziet er een stuk zonniger uit :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

tja..wat moet ik zeggen..

be naieve..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 03:26 schreef Tachyon het volgende:
Volgens mij zit je in een dipje... ;)
was het maar een dipje......we glijden langzaam af naar een plek waar er geen plaats meer is voor het individu....het egoisme viert hoogtij...

Verwijderd

Wow gast neem ff een prozac..

• Exirion
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 03:41 schreef cengizzz het volgende:
was het maar een dipje......we glijden langzaam af naar een plek waar er geen plaats meer is voor het individu....het egoisme viert hoogtij...
Je hebt eigenlijk gelijk ja... Maar op dit moment ben ik niet echt in een toestand om serieus aan die discussie deel te nemen, dus morgen maar weer :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 03:45 schreef Aspi het volgende:
Wow gast neem ff een prozac..
...de waarheid verschuilt zich niet in een pil....de waarheid is onder ons...het visuele neemt het over van de imaginaire beschouwing...

Verwijderd

Gelijk heeft ie hoor! Ik kan het alleen maar met hem eens zijn. De eerste vier jaren van je leven zijn tamelijk ongezorgd, maar dan begint het, en word je in de huidige prestatiemaatschappij geworpen.

Gelukkig is het hier nog niet zo ver door gedraafd als in de US, maar dat zie ik over enkele decennia ook nog wel gebeuren. Vanaf je vierde moet je presteren, en word je afgerekend op wat je doet. Niet presteren = outcast. Zelfs op de basisschool heb ik dit al gemerkt. Misschien dat het geheel onbewust gebuerd, maar al vanaf de eerste jaren, krijgt zo'n groep door wie de zwakkeren zijn, en deze worden dan min of meer genegeerd. Dit is misschien een overblijfsel van vroeger toen alleen de sterken konden overleven; door de zwakkeren af te stoten, had men zelf meer kans te overleven.

Nu deze prestatie-gerichte mensen in dit land de dienst uit zijn gaan maken, is dit allemaal veel erger geworden. Idereen denkt alleen maar aan zichzelf, en zal ook nooit meer iets voor een ander overhebben. Echt goede vriendschappen zijn zeldzaam, en weinig mensen zijn nog te vertrouwen.

In bepaalde buien, sommige noemen het een dip, heb ik hier tot in den treure zitten typen hoe en waarom, maar (gelukkig voor sommige zaken) dit is verdwenen :(

Kijk maar naar de relaties tussen mensen in dit land. Omdat iedereen gewend is geraakt aan presteren, word je meteen aan de kant gezet als er ok maar iets even wat minder gaat. In plaats van, zoals vroeger veel meer gebuerde, er eens goed voor te gaan zitten, en er samen over te praten en er dan weer met hernieuwde energie voor te gaan, wordt voor de simpelste uitweg gekozen: dumpen die handel, even een flinke sneer na geven, nooit meer iets van je laten horen en binnen een halve week een ander opzoeken tot dat je daar weer een paar kleine problemen mee hebt, en dan weer een ander zoekt...

Voor deze maatschappij is er weinig hoop, en de beste oplossing voor dit land en deze aardig lijkt mij dan ook massale zelfmoord dankzij Drs. Borst. Als iedereen alleen maar aan zichzelf denkt, wat heeft het dan voor zin om te leven als je er toch alleen maar anderen mee het ongeluk injaagt, ten faveure van je eigen opperste glorie (geld en macht)?

Ik blijf de dood maar propageren als oplossing voor alles...en dat is ook zo. Een weldenkend mens die echt alleen maar aan zichzelf zou denken, die neemt uit zichzelf wel zo'n pil, en ik moet zeggen, als ik echt impulsief zou zijn, zou ik nu al 15 keer dood zijn...

Verwijderd

'k Ben zo blij dat ik je niet vergeten ben
er zijn nog veel momenten dat ik aan je denk
als ik een gans zie lopen waarin ik iets van jou herken

Ik denk aan jou als bloemkool doodkookt in de pan
en een onaangename lucht zich door het huis verspreidt
dan zet ik vlug de ramen open en dan ben ik het weer kwijt

Ik denk aan jou na het eten van bedorven kabeljauw
Als de verwarming uitvalt en ik sterf van de kou
Als ik voor een sneeuwlawine uit heel hard voor m'n leven ren

Misschien doet het je goed te horen dat ik nog besta
dat ik aan je denk met grote regelmaat
en dat ik geen gevoel van bitterheid meer ken

Ik Ben zo blij dat ik je niet vergeten ben
blij dat ik je niet vergeten ben
ben zo blij ben zo blij ben zo blij blij blij blij blij
met m'n handjes in m'n haar en in m'n zij

Verwijderd

Door een mist die haast geen licht doorlaat
Zie ik wat mij te wachten staat
Een pijn die door het merg heen gaat
En ik besef nu inderdaad
Dat zelfmoord kan helpen
Om deze pijn te stelpen
Je kan het wel of niet doen elke dag

Ik zoek naar een herinnering
Die het wint van mijn verbittering
Maar niets van vroeger brengt nog baat
Voor mijmerij is het te laat
Maar zelfmoord kan helpen
Om deze pijn te stelpen

Het geeft een mens een zware schok
Te merken ik sta voor het blok
Het heeft geen zin meer dat ik knok
Mij rest slechts om te zien in wrok
Om deze pijn te stelpen

Ik heb verloren, ben kapot
Wie gelooft er nou nog dat het lot
Een wending maakt en mij tot slot
Laat triomferen als een god
Om deze pijn te stelpen
Het is je eigen leven dus het mag
Je kan het met een traan doen ... of een lach

Verwijderd

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

De schuldige

Verwijderd

ja joh, verneuk de lay-out ff >:)

maar gelijk heb je...

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zondag 03 juni 2001 06:00 schreef MREn het volgende:
ja joh, verneuk de lay-out ff >:)

maar gelijk heb je...
Niet de $$. De mensen zelf zijn de oorzaak, $$ is de trigger geweest.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Door lekker depri te zijn geef je er alleen maar aan toe. Er gaat niets boven pure lol maken met je vrienden...

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 06:36 schreef Aspi het volgende:
Door lekker depri te zijn geef je er alleen maar aan toe. Er gaat niets boven pure lol maken met je vrienden...
Soms helpt dat ook niet...trust me

Verwijderd

Dat kan eigenlijk maar 1 ding betekenen. Liefdesvedriet denk ik..

Verwijderd

geloof me...dat wil je niet weten

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zondag 03 juni 2001 07:00 schreef MREn het volgende:
geloof me...dat wil je niet weten
:?

Trouwens je denkt net zoals ik over dit soort zaken.

Verwijderd

Uiteraard...ben de stem van de maatschappij, ik zeg dingen die anderen denken maar niet durven te zeggen.

Zoals dat stuk dat elk leven in weze zinloos is, en dat elk weldenkend persoon zelfmoord zou hebben gepleegd als hij niet zo veel waarde zou hechten aan familie- en vriendsschapsbanden...

Verwijderd

Tsja......... bekijk het ook eens van de zonnige kant. Sommige mensen moeten altijd maar de negatieve dingen zien, he? Ik heb in principe altijd lol, jij niet dan? Ik heb zat hobbies, verveel me nauwelijks, en tuurlijk heb ik soms slechte zin, maar sommige mensen zijn het lachen gewoon verleerd.

..En om even om terug te komen over dat 'overleven' gedoe op de kleuterschool. Het is maar puur hoe je *zelf* er tegen aan kijkt. Als me meent in onze maatschappij niet te kunnen overleven, wat bedoel je dan werkelijk? niet kunnen overleven qua populariteit? daar lijkt het verhaal wel op. In dat geval.... zit het werkelijk tussen je oren IMHO.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Kijk eens goed om je heen.

Verwijderd

Mais bien sur. Alles heeft zijn zonnige kanten, dat weet ik, maar er zijn momenten dat je daar gewoon geen oog voor hebt, dat is er iets dat al het goede overschaduwd.

Bovendien is het heerlijk om altijd negatief te zijn naar de buitenwereld. Geweldig die Hans Dorrestijn, dat zwaar overtrokken negetieve. En daar kan ik dan wel om lachen, dus dat is me zeker niet verleerd.

Dat gedoe over de kleuterschool: daar begint het, later op de basisschool viel het me gewoon op dat de zwakkeren (slechte cijfers) door de rest (waaronder ook ik) uitgelsoten werden.

En ik weet wel heel zeker dat er bij mij boven niets mis is...

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 07:46 schreef NiPeng het volgende:
Kijk eens goed om je heen.
...en blijf vooral erom lachen ipv huilen lekker en doorlinuxen! ;) (Doe ik ook graag btw!)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 07:48
Dat gedoe over de kleuterschool: daar begint het, later op de basisschool viel het me gewoon op dat de zwakkeren (slechte cijfers) door de rest (waaronder ook ik) uitgelsoten werden.

En ik weet wel heel zeker dat er bij mij boven niets mis is...
Ik ken het in principe ook, maar ik heb me er nooit wat van aangetrokken. Jij blijkbaar ook niet :) ,omdat je zeker weet dat er niks mis is met je bovenkamer. En dat is eigenlijk waar ik op doel. Je kan het je aantrekken, of niet; als je je het niet aantrekt, ligt niks je in de weg naar 'succes' (ligt eraan wat je eronder verstaat).

Groetjes..

(edit: <b> </b> tags in quote)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 07:59 schreef chromisX het volgende:
...ligt niks je in de weg naar 'succes' (ligt eraan wat je eronder verstaat).
En weer terug bij het begin van m'n verhaaltje...

Verwijderd

Toegegeven, er is veel klote in deze wereld, maar al die kloterij kan je soms wel even vergeten he,

voor mij is dat in de death metal en hardcore

en in de liefde, voor andere mensen, die ook nog willen strijden voor een betere wereld

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik blijf de dood maar propageren als oplossing voor alles...en dat is ook zo.
Gij predikt de dood? De dood als - oplossing? De dood, dat is het einde aan alle creativiteit - en creeeren, dat is nu juist datgene wat ons drijft... of althans, zou moeten drijven!
IX. THE PREACHERS OF DEATH.

There are preachers of death: and the earth is full of those to whom
desistance from life must be preached.

Full is the earth of the superfluous; marred is life by the many-too-many.
May they be decoyed out of this life by the "life eternal"!

"The yellow ones": so are called the preachers of death, or "the black
ones." But I will show them unto you in other colours besides.

There are the terrible ones who carry about in themselves the beast of
prey, and have no choice except lusts or self-laceration. And even their
lusts are self-laceration.

They have not yet become men, those terrible ones: may they preach
desistance from life, and pass away themselves!

There are the spiritually consumptive ones: hardly are they born when they
begin to die, and long for doctrines of lassitude and renunciation.

They would fain be dead, and we should approve of their wish! Let us
beware of awakening those dead ones, and of damaging those living coffins!

They meet an invalid, or an old man, or a corpse--and immediately they say:
"Life is refuted!"

But they only are refuted, and their eye, which seeth only one aspect of
existence.

Shrouded in thick melancholy, and eager for the little casualties that
bring death: thus do they wait, and clench their teeth.

Or else, they grasp at sweetmeats, and mock at their childishness thereby:
they cling to their straw of life, and mock at their still clinging to it.

Their wisdom speaketh thus: "A fool, he who remaineth alive; but so far
are we fools! And that is the foolishest thing in life!"

"Life is only suffering": so say others, and lie not. Then see to it that
YE cease! See to it that the life ceaseth which is only suffering!

And let this be the teaching of your virtue: "Thou shalt slay thyself!
Thou shalt steal away from thyself!"--

"Lust is sin,"--so say some who preach death--"let us go apart and beget no
children!"

"Giving birth is troublesome,"--say others--"why still give birth? One
beareth only the unfortunate!" And they also are preachers of death.

"Pity is necessary,"--so saith a third party. "Take what I have! Take
what I am! So much less doth life bind me!"

Were they consistently pitiful, then would they make their neighbours sick
of life. To be wicked--that would be their true goodness.

But they want to be rid of life; what care they if they bind others still
faster with their chains and gifts!--

And ye also, to whom life is rough labour and disquiet, are ye not very
tired of life? Are ye not very ripe for the sermon of death?

All ye to whom rough labour is dear, and the rapid, new, and strange--ye
put up with yourselves badly; your diligence is flight, and the will to
self-forgetfulness.

If ye believed more in life, then would ye devote yourselves less to the
momentary. But for waiting, ye have not enough of capacity in you--nor
even for idling!

Everywhere resoundeth the voices of those who preach death; and the earth
is full of those to whom death hath to be preached.

Or "life eternal"; it is all the same to me--if only they pass away
quickly!--

Thus spake Zarathustra.
- Friedrich Nietzsche, Also Sprach Zarathustra

Wens je echt dood te zijn? Is er niet ergens in jou een wil tot creeeren? Een wil tot leven?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Was het maar een dipje......we glijden langzaam af naar een plek waar er geen plaats meer is voor het individu....het egoisme viert hoogtij...
Een probleem sinds het verschijnen van de eerste mens, met dierenhuid en houten knots.
Daarom kijk ik nog maar even in mijn goudgele rokerige fles uit schotland. :)

Verwijderd

Gij predikt de dood? De dood als - oplossing? De dood, dat is het einde aan alle creativiteit - en creeeren, dat is nu juist datgene wat ons drijft... of althans, zou moeten drijven!

- Friedrich Nietzsche, Also Sprach Zarathustra
Het gaat niet goed met die jongen :'(

Verwijderd

Wat is er van overgebleven? Het is altijd al zo geweest; vroeger werden mensen als slaven gebruikt, onderdrukt, oorlogen, etc. Vroeger was het eigenlijk slechter. Maar danktzij de heudige moraalridders wordt alles weer een stukje beter en zien mensen in dat het anders kan.
Maar ik vrees dat de mens (jammergenoeg) nooit volledig zo kan functioneren, daarvoor is zij te egoistisch.

Verwijderd

Topicstarter
de discussie die nu op gang is gezet, bewijst al dat er verschillend wordt gedacht over hele essentiele zaken, zaken waar men in den treure over kan filosoferen en discussieren. De dood an sich zal niet veel veranderen, ik ben dan ook in tegenstelling van sommige geen voorstander van de dood. De dood als uitweg en als definieteve redmiddel is te simpel van aard, daar zullen wij onze intellect geen recht mee doen. De enige oplossing is en zal altijd zijn, heb wat over voor je naaste en heb je naaste lief. De maatschappij kan niet meer binnen nu en 10 jaar veranderen, daarvoor is er al teveel kapot gemaakt; de mens is nu eenmaal destructief van aard (oorlog als goed voorbeeld). Dialogen zijn ook al niet meer afdoende...een verandering kan pas ingezet worden bij het ontstaan van een nieuwe generatie..wij als doorgevers kunnen en moeten dit ten faveure doen van onze kinderen en kleinkinderen..Ik kan en zal niet als toeschouwer aanschouwen hoe wij afglijden tot een passief en destructieve maatschappij, waar alleen nog maar plaats is voor de egocentristen onder ons. Of zoals dr. Karl rubrihof het mooi verwoorde :
' der eintrag eines persoon, ist wass man nicht verorben kann'

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 03:18 schreef cengizzz het volgende:
De maatschappij is aan het veranderen. Kinderen mogen geen kinderen meer zijn; de grens van de alwetende mens is aan het verschuiven....Misplaatste arrogantie, over een wereld die niet meer de onze is. De mens is zijn glorie aan het afwegen op zoek naar dat ene nanogram nandrelon; waar moet dit heen, waar gaan we met zijn allen naar toe.
Het vertouwen is zoek, mensen zijn zoekende, zoekend naar de dood is geen verlangen meer maar een doktersrecept.
Als dit écht je gedachten zijn op de Eerste Pinksterdag dan is het helaas niet zo goed met je gesteld!

Je lijkt wel een dominee van de Christelijkste Gereformeerdste Kerk B.V.; die hel en verdoemenis afroept over zijn volgelingen.

Cheer-up buddy; :) ik wilde dat je hier naar toe zou kunnen komen dan bood ik je een goed maal aan en een warm bed zoals Jezus dat deed voor zijn Barmhartige Sameritaan (ofzo....);
;) ;) ;)

However....;ga er eens uit vandaag en zoek eens iemand op, uit ervaring weet ik dat zelfs "internet" je kan opvrolijken, als je de juiste pagina's weet en over een goed bancaccount beschikt....! ;)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Overloos geblaat hier. De maatschappij zal voortdurend veranderen of je het leuk vindt of niet.

De gedachte dat alles alleen maar slechter wordt is al zo oud als de mens zelf. Tot nu toe is alles echter eigenlijk alleen maar beter geworden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het gaat niet goed met die jongen :'(
Jawel hoor, ik probeerde alleen ff de stijl van de Zarathustra na te bootsen. Kijk, je bent dichterlijk bombastisch, of je bent het niet. :)

Maar ff serieus: het pessimisme is een van de belangrijkste valkuilen waar een groot intellect in kan vallen. De zin van je leven wordt gegeven door de doelen die je hebt. Nu zijn er twee mogelijkheden voor pessimisme:

1) Er zijn geen doelen. Dit kan vooral voortkomen uit onvrede over de heersende moraal. Oplossing: schep zelf nieuwe doelen, en dus een nieuwe moraal.

2) Je hebt wel doelen, maar denkt ze niet te kunnen bereiken. Dit is in zoverre larie dat je ze natuurlijk altijd wel een beetje kan bereiken. En je doelen zover bereiken als je kan, daar moet je dan naar streven. Dat je niet al je doelen volledig kan bereiken is logisch, daar is niets aan te doen. Dat inzicht moet je niet je leven laten verpesten.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 12:49 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Wens je echt dood te zijn? Is er niet ergens in jou een wil tot creeeren? Een wil tot leven?
Zekers, de één predikt het geloof, de ander de dood. Ach, en creativiteit, er is bar weinig dat nog nooit bedacht is.

En uiteraard is er in mij de wil tot leven, dat is zelfs het overheersende gevoel, wat niet wegneemt dat er moment in mijn (en waarschijnlijik in ieders) leven zijn, dat je het echt niet meer ziet zitten, de dood is dan inderdaad een hele fijne oplossing. Heet lijkt me dan ook heerlijk om dood te zijn, daar ben ik heel eerlijk in.

Maar aangezien ik ook een aarfig weldenkend mens ben, laat ik me zelden tot nooit verleiden tot impulsieve reacties.

Is toch mar weer eens het bewijs dat de samenleving tot weer niet [b]zo[/n] egoïstisch is, want anders zouder er veel meer zelfmoorden zijn. Waarom zou je nog aan je familie en vrienden denken in een solistische maatschappij? En nou ben ik niet zo'n pessimist dat ik het ooit zover zie komen.

En ook ik heb idealen die ik nastreef, dat heb ik al een hele tijd, en alles dat ik zelf onder controle had, is gelukt. Er blijven echter dingen waar je geen vat op hebt, en als het dan, volstrekt onverwacht, out of control raakt, kan dat als een geweldige mentale klap komen. Voorals als je, zoals ik, overal 100% voor gaat en er alles aan doen om het een succes te maken, en dan blijkt dat je blijkbaar toch iets niet goed hebt gedaan, terwijl je zelf niet weet wat, dan begin je toch aan jezelf te twijfelen. Of je uberhaupt wel geschikt bent, iets dat ik me nog steeds ernstig afvraag.

Een wil tot leven of geen zin om te sterven...wie zal het zeggen...zal wel weer eens naar de goede kant omslaan, wie weet. Al weet ik van mezelf dat ik egoïstisch genoeg ben voor iets als zelfmoord, maar goed, dat is voorlopig niet (meer) aan de orde :)

Verwijderd

De gedachte dat alles alleen maar slechter wordt is al zo oud als de mens zelf. Tot nu toe is alles echter eigenlijk alleen maar beter geworden.
Explain! Vroeger was het een noodzaak samen te werken om te overleven, tegenwoordig wil men zich omhoogwerken ten koste van anderen. Sterk solistisch maatschappij, het kan je niet schelen wat er met anderen gebeurd zolang je er zelf maar beter van word...

Problemen worden niet meer opgelost zoals het een weldenkend mens betaamd, problemen worden aan de kant gezet en men slaat een andere weg in om het probleem te omzeilen. Wat maakt het dan ook uit dat je er anderen overduidelijk ongelofeijk mee kwetst? Je word er zelf tenslotte beter van.
Had ik je maar verlaten voordat je mij verliet,
degene die verlaten word, die heeft het meest verdriet.
In haar ogen was geen wanhoop, ze bleef onaangedaan,
terwijl ik over de vloer kroop, haar smeekte niet te gaan.

En mij heeft het gebroken, en mij heeft het genekt,
ik werd koud tot in mij knoken, maar zij bleef opgewekt.

Ik bleef wanhopig achter, maar zij is opgeleefd, de klap is altijd zachter voor degene die hem geeft.

...

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:44 schreef koekoeksjong het volgende:
However....;ga er eens uit vandaag en zoek eens iemand op, uit ervaring weet ik dat zelfs "internet" je kan opvrolijken, als je de juiste pagina's weet en over een goed bancaccount beschikt....! ;)
Mijn bankrekening laat op het moment weinig te wensen over, en GoT heeft nog altijd meer voldoening dan een site als worldsex.com, wel een aanrader trouwens >:)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 23:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Mijn bankrekening laat op het moment weinig te wensen over, en GoT heeft nog altijd meer voldoening dan een site als worldsex.com, wel een aanrader trouwens >:)
Tja....daar had ík nou weer niet aan gedacht.... :?

Ben vanmiddag op zoek geweest op "reis-pagina's" voor het boeken van een cruise (als cadeau voor iemand....) vandaar... :)

Maar niks mis met sex-pagina's overigens; ;)
'k wil maar zeggen; d'r is genoeg te beleven op het wereldwijde web voor iemand die er oog en geld voor heeft.... :)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Totaal met topic starter oneens... hehehe...

De mens is zijn milieu aan het veranderen, maar moet ook accepteren dat het milieu ook de mens aan het veranderen is.

Ik vind dit een bekende ondertoon hebben "Vroeger was alles beter".

Vroeger maakten ze elkaar af voor het geringste, vroeger leefde je veel korter, etc etc.

Je wil zeggen dat het leven nu slecht is? maar eigenlijk heb je geen vergelijkingsmateriaal.
De mens is altijd al egoistisch geweest. Ego, familie, volk/club/etc...
Dit is waarschijnlijk voordelig voor de evolutie.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

je kan de bijbel toch

eerst zal de duivel feestvieren voor got komt

zo iets was dat toch

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
je kan de bijbel toch

eerst zal de duivel feestvieren voor got komt

zo iets was dat toch
:? Wat heb jij op? GoT is er al twee dagen! >:)

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

*LOL* volgens mij bedoelt hij waarachtig god
De rest van zijn zin was ook al erg correct.
Je kan ipv kent.. :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 03:28 schreef -=Confuzer=- het volgende:
*LOL* volgens mij bedoelt hij waarachtig god
De rest van zijn zin was ook al erg correct.
Je kan ipv kent.. :P
Jah, maar om dat wijdverspreidde hersenspinsel in de hoofden van velen er nu in te betrekken is ook weer zo wat...

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zondag 03 juni 2001 17:59 schreef MREn het volgende:

[..]

Explain! Vroeger was het een noodzaak samen te werken om te overleven, tegenwoordig wil men zich omhoogwerken ten koste van anderen. Sterk solistisch maatschappij, het kan je niet schelen wat er met anderen gebeurd zolang je er zelf maar beter van word...
Jij hoeft hier niet aan mee te doen. Doe ik ook niet. Dan ben ik maar minder "geslaagd" in andermans ogen (dit het werkelijke punt imho). See if I care. Zolang ik maar redelijk prettig kan leven, kan het me niet veel schelen.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 04:49 schreef NiPeng het volgende:

[..]

Jij hoeft hier niet aan mee te doen. Doe ik ook niet. Dan ben ik maar minder "geslaagd" in andermans ogen (dit het werkelijke punt imho). See if I care. Zolang ik maar redelijk prettig kan leven, kan het me niet veel schelen.
Exactly my point, maar dit zijn gewoon de harde feiten, daar doe ik ook niets aan...

Verwijderd

Ach ben je nou echt geslaagd als je door brownnosing, 7 dagen per week werken een goed salaris hebt? Als je enige mensen die je vrienden kunt noemen andere yuppies zijn die je 1 keer in de maand ff vluchtig ziet? Als je zo een groot huis hebt dat iedereen er tegenop kijkt? Noway. Ik zie dat soort gasten elke dag, slijmen met de baas, graag overwerken voor de baas.. bah

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Lordy79

Vastberaden

Als het nodig is, werk ik ook graag over. Dat heeft niets met yuppie-gedrag te maken, dat heeft alles te maken met het feit dat ik mijn werk leuk vind en als het nodig is, dan doe ik dat. Ook daar word ik voor betaald.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Laten we allen naar een steen gaan staren.

Die zijn mooi!!! mooier dan de mens.

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zondag 03 juni 2001 03:41 schreef cengizzz het volgende:

[..]

geen plaats voor het individu, maar het egoisme viert hoogtij? lijkt me nogal tegen te spreken

Verwijderd

Als je de maatschappij maar niks vind kan je altijd je best nog doen om er iets van te maken. Gelukkig is dat hier in Nederland nog steeds mogelijk.

En zo niet... er bestaat nog altijd reggea man!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb eens in een computerblad (oude uitgave van de Power Unlimited) een stukje gelezen van een recensent die verwachtte dat na de informatie-maatschappij een gevoels-gerichte maatschappij zou verschijnen.

Ik kan het me eigenlijk wel goed voorstellen. Er wordt volgens mij meer dan ooit aandacht besteedt aan het onthaasten door onze gehaaste maatschappij. Meditatie op het werk komt steeds vaker voor omdat mensen op hun dertigste al opgebrand zijn als gevolg van het te harde werken.

Ik zie het best wel gebeuren dat op een gegeven moment de knop omgaat en de mens rustiger aan gaat doen. Terug naar de essentie van het bestaan. Soms als ik door de natuur aan het hardlopen ben, dan besef ik weer dat ik gewoon onderdeel van de natuur ben. In de hedendaagse maatschappij lijkt het erop alsof men zich steeds verder af wil zetten van de natuur. Dit kan echter gewoon niet doordat de mens zelf onderdeel van de natuur.

Mijn punt? Je moet dit bovenstaande gewoon beseffen. Ik begin steeds meer een afkeer te krijgen van het yuppieleven dat ik gelukkig niet leid. Het is gewoon zo kunstmatig allemaal. Misschien komt het ook wel doordat ik meer dan ooit met sport bezig ben. Het geeft in elk geval een vredig gevoel als je vaak sport en het laat je ook dingen relativeren. Ik voel me op dit moment gelukkig. Ik denk niet dat ik dat nog zou zijn als ik vet betaald wordt om over te werken waardoor ik niet zou kunnen sporten. Geld is makkelijk maar je leeft er niet voor.

Ik denk dat wij de eerste mensen zijn die qua denken richting de gevoelsgerichte maatschappij gaan. Je natuurlijkheid beseffen, leven als levensdoel hebben in plaats van geld verdienen.

Hopelijk komt het ooit eens van......

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ignorance is bless!
(c) cypher van the matrix ;)

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 13:41 schreef bitbyter_ het volgende:
ignorance is bless!
(c) cypher van the matrix ;)
Zou jij dan lieven een dom blondje willen zijn die alles maar accepteerd zoals het is ipv er iets van zal proberen te maken? En dan bedoel ik een echt leven ipv van elke dag met een andere sjaak te liggen krikken?

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 03:18 schreef cengizzz het volgende:
Ik vind de maatschappij van nu gewoon k*t. Iedereen doet overal moeilijk over. Het enige waar het nog om draait is geld, status en macht.
Veel mensen hebben geen respect meer voor veel dingen, en om over geweldadig nog maar niks te zeggen.
Dus daarom is de maatschappij k*t in mijn ogen.
Pagina: 1