Beste leden ,
Ik zit met het volgende :
Ik ben bezig met het programmeren van een forum en heb een functie gemaakt om data te krijgen van de laatste reactie van een topic uit een bepaalde categorie ,
Ik heb hiervoor de volgende functie gemaakt :
Nu ben ik bang dat na verloop van tijd deze Querys heel traag worden en er dus heel lang over gaat doen alle reacties in te laden.
Heeft iemand een Idee om dit sneller uit te laten voeren (Liefst zonder een extra tabel aan te maken in de topic tabel om daar de laatste tijd uit te halen en zo de laatste reactie te weergeven.)
Categorieën tabel
Topic tabel
Reactie tabel
Groet ,
Olivier
Ik zit met het volgende :
Ik ben bezig met het programmeren van een forum en heb een functie gemaakt om data te krijgen van de laatste reactie van een topic uit een bepaalde categorie ,
Ik heb hiervoor de volgende functie gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php public static function lastReaction($cat) { $query['last'] = self::$main->db()->RunQuery("SELECT forum_reacties.id FROM forum_reacties, forum_topics WHERE forum_topics.cat = '".self::$main->db()->escapeHole($cat)."' AND forum_reacties.topic_id = forum_topics.id ORDER BY forum_reacties.time DESC"); if($query['last']->num_rows > 0) { $object['last'] = mysqli_fetch_object($query['last']); $query['data'] = self::$main->db()->RunQuery("SELECT * FROM forum_reacties WHERE id='".$object['last']->id."'"); $object['data'] = mysqli_fetch_object($query['data']); $query['title'] = self::$main->db()->RunQuery("SELECT * FROM forum_topics WHERE id='".$object['data']->topic_id."'"); $object['title'] = mysqli_fetch_object($query['title']); $date = new DateTime($object['data']->time); return '<a href="topic.yel?id='.$object['data']->topic_id.'">in "'.self::text_chop($object['title']->title,20).'" <br />door '.self::$core->user->data($object['data']->afzender_id,'username').'<br /> op '.date_format($date, 'm-d H:i:s').'</a>'; } else { return '<div style="margin-top:14px;">Geen reacties</div>'; } } ?> |
Nu ben ik bang dat na verloop van tijd deze Querys heel traag worden en er dus heel lang over gaat doen alle reacties in te laden.
Heeft iemand een Idee om dit sneller uit te laten voeren (Liefst zonder een extra tabel aan te maken in de topic tabel om daar de laatste tijd uit te halen en zo de laatste reactie te weergeven.)
Categorieën tabel
id | titel |
Topic tabel
id | titel | bericht | Categorie |
Reactie tabel
id | reactie | topic_id | tijd |
Groet ,
Olivier