Meer opties voor REVIEW's. Er zit een gat tussen de sterren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdoublewjay
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 14:22
Het schrijven van een review wordt meestal uit enthousiastme gedaan. Na het schrijven van een review worden reacties geplaats waarbij de professionaliteit van de review ter discussie wordt gesteld. Met andere woorden, een -1 voor de moeite en een stuk tekst in de reacties in de trend van 'slechte review en ik kan het beter omdat ik kritiek uit'. Ik bekijk namelijk liever een gebruikers ervaring of eerste indruk, dan alleen maar sterren.

Om deze zinloze en demotiverende reacties de kop in te drukken. Zou het een oplossing zijn om naast 'het alleen maar sterren geven voor een product of een volledige review. Er een overzicht, optie of tab onder review zou staan waarbij simpele gebruikers ervaringen en eerste indrukken gegeven kunnen worden.

Vertel me, is het een plan of blijven we zitten met die demotiverende comment's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 23:38
Ben ik het mee eens. Sommige ervaringen kunnen beslissen of je een product koopt óf juist niet. Het is begrijpelijk dat niet iedereen rond deze ervaringen een heel verhaal wilt schrijven met alle ervaringen en rand zaken van het product.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben het met je eens dat negatief gezeik op korte reviews demotiverend werkt. Het is ook nergens voor nodig. Een korte review kan voor iemand die het product wil kopen al genoeg zeggen over de betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van een product.

Een makkelijk oplossing zou zijn om reacties standaard uit te zetten. Gebruikers die een lange review schrijven zitten waarschijnlijk wel te wachten op commentaar en complimenten en kunnen de reacties aanzetten.

De flow van het lezen van korte reviews op de reviewtab zou ik ook wel beter willen hebben (je moet nu telkens naar een review navigeren om 'm te kunnen lezen ipv dat je de kortere reviews in hun geheel kunt lezen op de overzichtstab) maar dat is meer werk.