Goedenavond,
ik heb hier een iiyama ProLite E1900S scherm met een raar probleem.
Het scherm heeft een dvi en vga aansluiting.
Als ik het scherm met een dvi kabel aansluit is er geen enkel probleem onder windows en ook films afspelen gaat probleemloos, maar zodra ik een spel opstart (3D shooter of RTS maakt niks uit) verkleurt het scherm 9 van de 10 keer meteen bij het opstarten al.
Allerlei dunne "grijze" lijnen, paarse en groene vlekken, grijs dat lichtpaars wordt en nog veel meer aparte dingen gebeuren er tijdens het gamen.
Zodra ik het spel afsluit en het bureaublad weer verschijnt is het beeld weer helemaal normaal en helder en scherp.
Sluit ik hetzelfde scherm aan via een vga kabel en een dvi converter op mijn videokaart is er niks aan de hand, ook tijdens het gamen gaat alles goed.
Wat ik geprobeerd heb:
- ander scherm aan deze pc met dezelfde dvi kabel: geen probleem
- andere kabel geprobeerd: zelfde probleem
- scherm aan andere pc met dvi kabel: zelfde probleem
Conclusie: er is iets "mis" met de dvi aansluiting van mijn scherm.
Iemand enig idee hoe dit komt en of dit te verhelpen is?
Ik zit al een tijdje een LED scherm te overwegen een aangezien de iiyama uit 2006 komt is dit misschien het moment, maar toch zou ik graag weten hoe dit komt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
ik heb hier een iiyama ProLite E1900S scherm met een raar probleem.
Het scherm heeft een dvi en vga aansluiting.
Als ik het scherm met een dvi kabel aansluit is er geen enkel probleem onder windows en ook films afspelen gaat probleemloos, maar zodra ik een spel opstart (3D shooter of RTS maakt niks uit) verkleurt het scherm 9 van de 10 keer meteen bij het opstarten al.
Allerlei dunne "grijze" lijnen, paarse en groene vlekken, grijs dat lichtpaars wordt en nog veel meer aparte dingen gebeuren er tijdens het gamen.
Zodra ik het spel afsluit en het bureaublad weer verschijnt is het beeld weer helemaal normaal en helder en scherp.
Sluit ik hetzelfde scherm aan via een vga kabel en een dvi converter op mijn videokaart is er niks aan de hand, ook tijdens het gamen gaat alles goed.
Wat ik geprobeerd heb:
- ander scherm aan deze pc met dezelfde dvi kabel: geen probleem
- andere kabel geprobeerd: zelfde probleem
- scherm aan andere pc met dvi kabel: zelfde probleem
Conclusie: er is iets "mis" met de dvi aansluiting van mijn scherm.
Iemand enig idee hoe dit komt en of dit te verhelpen is?
Ik zit al een tijdje een LED scherm te overwegen een aangezien de iiyama uit 2006 komt is dit misschien het moment, maar toch zou ik graag weten hoe dit komt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bochtjes zijn Kewl