Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop: Sony of Asus?

Pagina: 1
Acties:

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Beste mensen,

Ik ben nu al erg lang op zoek naar een laptop en houd de laatste updates omtrent tablets en laptops nauwlettend in de gaten.

Echter na erg lang gewacht te hebben, heb ik nu dan toch maar besloten om de knoop door te hakken en een laptop te kopen uit het huidige laptop aanbod op de markt. Vanwege mijn studie ben ik op zoek naar een erg mobiele laptop dus hij mij niet te zwaar zijn en moet ook goede prestaties leveren. Ik ben een IT'er die graag alles wil draaien op z'n laptop maar te zware applicaties is nou ook alweer niet nodig. (zware games hoeft dus niet)

Kort door de bocht is mijn oog gevallen op de volgende twee laptops:

pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H

En

pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Echter vraag ik me nu af wat een betere keus voor mij zou zijn qua prijs/kwaliteit. Het budget ligt om en nabij € 1100,00

Alvast bedankt voor jullie reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door Fjerpje op 25-02-2013 22:41 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Dat kunnen wij echt niet voor je zeggen eigenlijk, aangezien de notebooks complementair aan elkaar zijn. De Zenbook wint het op gewicht en mobiliteit, de Sony op prestaties. Ik zou vooral overwegen hoe belangrijk een GPU voor je is. Als het antwoord gelijk aan of meer dan "toch wel vrij belangrijk" is, kan je best voor de Sony gaan, aangezien de ASUS er nagenoeg geen heeft (De GT620M stelt nauwelijks wat voor).

[ Voor 41% gewijzigd door Aertsvijand op 25-02-2013 22:58 ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

De zenbook wint het op alle vlakken behalve single-thread performance en gpu performance.
Andere verschillen:

Sony 6GB RAM - Asus 4GB RAM
Sony 640GB HDD - Asus 500GB HDD
Sony niks - Asus 24GB SSD

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 25-02-2013 22:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fjerpje
Ik vind het erg lastig op dit moment. Zelf zat ik meer te denken aan de Microsoft Surface Pro tablet maarja die is en komt voorlopig nog niet in Nederland :( Ik wil zelf erg graag mobiliteit, maar daar moeten dan ook prestaties tegenover staan echter is dat op dit moment niet zo en daar baal ik stevig van. Iets zegt me nog even te wachten maar als ik eerlijk ben, wacht ik nu al ruim 8 maanden. :S

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Als ik jouw verhaal zo hoor, je wilt mobiliteit en prestaties, dan is Sony de enigste optie.
Je kunt hem ook op sony.nl bestellen met studenten korting (7%), hier kun je ook naar wens dingen aanpassen. Je kant dan ook voor 4GB RAM gaan en zelf nog 8 GB erbij prikken.

Een samenstelling die ik snel gemaakt hebt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/glUv3zQ.png

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Asus UX32 heeft nogal last van koeling issues onder load.. De Vaio doet dat met gemak,, daarnaast kun je bij de Vaio ook nog eens een interne gpu kiezen, dat levert behoorlijk wat extra kracht...

bij de Vaio zou ik wel zelf de RAM en SSD erin zetten aangezien dat heel makkelijk gaat, en aangezien dat ook nog eens bij Sony zelf extreem duur is om bij hun te laten zetten.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:57:
De zenbook wint het op alle vlakken behalve single-thread performance en gpu performance.
Andere verschillen:
Ehm. Alle vlakken? Je kan het beter omkeren, de S15 wint het op alle vlakken behalve het scherm en gewicht. Voor het prijsverschil kan je er ook een SSD in zetten.

Houd er wel rekening mee dat de UX32 waardeloze koeling heeft. Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken om die laptop te kopen: je wilt een ultrabook met een goed scherm en uitbreidbaar RAM. En in die niche val jij niet. (en dan vind ik persoonlijk dat je beter de XPS 13 kunt nemen. i5, 8GB, 256GB SSD en een 1080p scherm voor €1075-ish)

• Fjerpje
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:18:
[...]
Ehm. Alle vlakken? Je kan het beter omkeren, de S15 wint het op alle vlakken behalve het scherm en gewicht. Voor het prijsverschil kan je er ook een SSD in zetten.

Houd er wel rekening mee dat de UX32 waardeloze koeling heeft. Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken om die laptop te kopen: je wilt een ultrabook met een goed scherm en uitbreidbaar RAM. En in die niche val jij niet. (en dan vind ik persoonlijk dat je beter de XPS 13 kunt nemen. i5, 8GB, 256GB SSD en een 1080p scherm voor €1075-ish)
Waardeloze koeling? Hij is door tweakers.net als zeer goed gereviewed. Verder heb ik thuis nog een SSD liggen en heeft de Dell geen dedicated videokaart maar een HD4000. Hoe weet ik dat de Dell geen waardeloze koeling heeft en/of het scherm niet tegenvalt? Heb jij bronnen? Daarnaast heb ik maar 1 jaar garantie op die Dell laptop en 24 maanden op de ASUS Zenbook en kost die XPS13 € 1250,00 en met kortingcode hoogstens € 1200. Waarom zou ik die Dell doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Fjerpje op 08-03-2013 11:01 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Die HD4000 is niet minder dan de 620.

Verwijderd

Fjerpje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:54:

Waardeloze koeling? Hij is door tweakers.net als zeer goed gereviewed.
Klokt terug tot 800mhz onder prime95 + furmark, wat dus vragen om problemen is.
Verder heb ik thuis nog een SSD liggen en heeft de Dell geen dedicated videokaart maar een HD4000.
Het verschil met de HD 4000 en GT 620m is ook zo groot...
Hoe weet ik dat de Dell geen waardeloze koeling heeft en/of het scherm niet tegenvalt? Heb jij bronnen?
Notebookcheck meldt dat de koelingsproblemen van de XPS 13 opgelost zijn. Dell meldt 1080p IPS 72% sRGB.
Daarnaast heb ik maar 1 jaar garantie op die Dell laptop en 24 maanden op de ASUS Zenbook en kost die XPS13 € 1250,00 en met kortingcode hoogstens € 1200. Waarom zou ik die Dell doen?
Een jaar service. Garantie heb je veel langer al doet dell er alles aan je daar verkeerd over te informeren :+.

Daarnaast is de XPS 13 echt €1070 met 8GB RAM en 256GB SSD. De prijs en de 8GB ram zijn overigens de enige redenen om de XPS te nemen in plaats van de UX31A. Terwijl de prijs en uitbreidmogelijkheden weer de enige reden zijn om de UX32VD te nemen boven de UX31A.

• Fjerpje
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:26:
[...]

[...]

[...]
Notebookcheck meldt dat de koelingsproblemen van de XPS 13 opgelost zijn. Dell meldt 1080p IPS 72% sRGB.

[...]

Een jaar service. Garantie heb je veel langer al doet dell er alles aan je daar verkeerd over te informeren :+.

Daarnaast is de XPS 13 echt €1070 met 8GB RAM en 256GB SSD. De prijs en de 8GB ram zijn overigens de enige redenen om de XPS te nemen in plaats van de UX31A. Terwijl de prijs en uitbreidmogelijkheden weer de enige reden zijn om de UX32VD te nemen boven de UX31A.
Ja, ik kan nergens goede benchmarks vinden van de HD4000 vanwege het feit dat er meerdere soorten HD4000 in omloop zijn dus ik vraag het me af. Verder wil ik wel graag weten waar de XPS 13 met bovengenoemde specificaties dan voor bovengenoemde prijs beschikbaar is? Ik heb op de website van Dell gezocht maar kon hem alleen voor minimaal € 1200,00 vinden?

Verder heb ik de ASUS UX32VD in de handen gehad en deze voelde erg degelijk aan vanwege de metalen behuizing, maar met de Dell kan dat natuurlijk niet. Tenminste niet eerder dan dat ik hem besteld heb.

Verwijderd

Hij is ook €1200, maar met wat kortings acties/hacks is 10.8%-ish korting mogelijk.

De UX31A is beter gebouwd dan de UX32VD, en ik denk de XPS ook. Als het goed is kan je hem bezichtigen bij de mycom, dixons of vobis. (maar ik vermoed zonder het 1080p scherm).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 20:10 ]

• Fjerpje
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:29:
Hij is ook €1200, maar met wat kortings acties/hacks is 10.8%-ish korting mogelijk.

De UX31A is beter gebouwd dan de UX32VD, en ik denk de XPS ook. Als het goed is kan je hem bezichtigen bij de mycom, dixons of vobis. (maar ik vermoed zonder het 1080p scherm).
En in welk opzicht is de UX31A beter gebouwd dan de UX32VD? Voor zover ik weet zijn ze beiden van aluminium en is de UX32VD een latere/verbeterde versie. Ik heb de XPS 13 gezien op Youtube en op Dell en ik moet zeggen dat het inderdaad een erg leuk apparaat is, maar ook zo z'n gebreken heeft en dan met name de trackpad welke niet nauwkeurig is. Ik vraag me echter af hoeveel beter de GT620 is ten opzichte van de HD4000 welke verwerkt is in de XPS 13.

Ik lette even niet op de BTW op de Dell site en zie dat de laptops excl. BTW zijn dus toen ik een vergelijkbare Dell XPS 13 als de ASUS UX32VD wilde bestellen kwam ik uit op € 1340,00 en dat is me te duur. Ik denk dat ik voor nu dus voor de pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002H ga.

[ Voor 22% gewijzigd door Fjerpje op 09-03-2013 13:49 ]

Verwijderd

De zenbook heeft ook geen geweldig trackpad. Als je veel waarde hecht aan het trackpad wil je waarschijnlijk ook geen zenbook. Overigens zijn er bij vrijwel elke ultrabook wel klachten geweest over het touchpad, behalve de HP's (wat dan weer in veel opzichten alechtere apparaten zijn)

Verder bestaat de UX32VD uit meer losse onderdelen dan de UX31A, iedereen zegt altijd dat de UX31A beter gebouwd is, ik weet niet precies in welk opzicht. Het oordeel van notebookcheck is niet zaligmakend maar er wordt vermeld dat de UX32VD plastic bevat in de case terwijl de UX31A alleen aluminium bevat.

Verder is de GT 620m wel sneller dan de HD4000, zoals bijvoorbeeld door http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html en http://www.notebookcheck....ok-Late-2012.87006.0.html te vergelijken, je moet er rekening mee houden dat de koeling van de UX32VD gewoon slecht is en de processor opeens kan terugklokken tot 800mhz als er wat stof in de koeling komt of het wat warmer is. Voor gaming is het gewoon geen aan te raden apparaat. Al zou ik dan ook niet weten wat je wel kan aanschaffen. De sony S13 bevat een veel snellere grafische kaart maar bevat weer een pruts scherm.

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:52:
De zenbook heeft ook geen geweldig trackpad. Als je veel waarde hecht aan het trackpad wil je waarschijnlijk ook geen zenbook. Overigens zijn er bij vrijwel elke ultrabook wel klachten geweest over het touchpad, behalve de HP's (wat dan weer in veel opzichten alechtere apparaten zijn)

Verder bestaat de UX32VD uit meer losse onderdelen dan de UX31A, iedereen zegt altijd dat de UX31A beter gebouwd is, ik weet niet precies in welk opzicht. Het oordeel van notebookcheck is niet zaligmakend maar er wordt vermeld dat de UX32VD plastic bevat in de case terwijl de UX31A alleen aluminium bevat.

Verder is de GT 620m wel sneller dan de HD4000, zoals bijvoorbeeld door http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html en http://www.notebookcheck....ok-Late-2012.87006.0.html te vergelijken, je moet er rekening mee houden dat de koeling van de UX32VD gewoon slecht is en de processor opeens kan terugklokken tot 800mhz als er wat stof in de koeling komt of het wat warmer is. Voor gaming is het gewoon geen aan te raden apparaat. Al zou ik dan ook niet weten wat je wel kan aanschaffen. De sony S13 bevat een veel snellere grafische kaart maar bevat weer een pruts scherm.
De UX32VD heb ik in de handen gehad en het was allemaal aluminium en bestaat inderdaad uit losse onderdelen en heeft dus geen unibody. Verder zijn er meerdere versies van de UX32VD uitgebracht en ook verbeterde versies. Zo heb je nu de ASUS Zenbook UX32VD R4002H en was er eerst een ASUS Zenbook UX32VD R4002V. De ASUS Zenbook UX32VD R4002V heeft exact dezelfde specificaties als de Zenbook UX32VD R4002H, maar is de Zenbook UX32VD R4002V nu niet meer verkrijgbaar. Ik heb ASUS dit vaker zien doen wanneer er gebreken van het voormalige model worden aanpakt, al weet ik dus niet of en welke gebreken er dan zijn opgelost in de Zenbook UX32VD R4002V, wellicht de de warmteproductie?

Ik denk dat ik hem maar gewoon ga bestellen en wat ga testen. Als de koeling echt zo slecht is en de warmteproductie me teveel is, stuur ik hem gewoon weer terug en moeten we nog maar even wachten. Als de laptop me aanstaat dan monteer ik er een Samsung 830 128GB SSD in, welke ik hier nog heb liggen en wellicht een groter geheugen.

Verwijderd

Fjerpje schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:03:
[...]

De UX32VD heb ik in de handen gehad en het was allemaal aluminium en bestaat inderdaad uit losse onderdelen en heeft dus geen unibody.
Dat zeg jij. Ik heb een klasgenoot met relatief veel kennis van laptops, die er pas na een maand achter kwam dat zijn elitebook een alu body had in plaats van plastic. Door een likje verf kan een materiaal er heel anders uit zien dan het daadwerkelijk is.
Verder zijn er meerdere versies van de UX32VD uitgebracht en ook verbeterde versies. Zo heb je nu de ASUS Zenbook UX32VD R4002H en was er eerst een ASUS Zenbook UX32VD R4002V. De ASUS Zenbook UX32VD R4002V heeft exact dezelfde specificaties als de Zenbook UX32VD R4002H, maar is de Zenbook UX32VD R4002V nu niet meer verkrijgbaar.
Andere wifi kaart, andere OS-package, ander accessoires? Ander touchpad?
Ik denk dat ik hem maar gewoon ga bestellen en wat ga testen. Als de koeling echt zo slecht is en de warmteproductie me teveel is, stuur ik hem gewoon weer terug en moeten we nog maar even wachten. Als de laptop me aanstaat dan monteer ik er een Samsung 830 128GB SSD in, welke ik hier nog heb liggen en wellicht een groter geheugen.
Je kan niet testen of de koeling voldoende is onder een paar daagjes gebruik. Bovengenoemde klasgenooit krijgt het al na enkele maanden voor elkaar zijn elitebook naar verbrand plastic te laten ruiken tijdens het compileren van de linux kernel. En dat was op de dag van aankoop echt niet zo.

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Dat zeg jij. Ik heb een klasgenoot met relatief veel kennis van laptops, die er pas na een maand achter kwam dat zijn elitebook een alu body had in plaats van plastic. Door een likje verf kan een materiaal er heel anders uit zien dan het daadwerkelijk is.
Als je dat niet kan onderscheiden dan ben je in mijn ogen niet echt een laptop kenner. Je kan eenvoudig checken of het daadwerkelijk om aluminium gaat of niet. Als je een paar tikjes op plastic geeft en daarna wat tikjes of aluminium dan kan je aan het geluid verschil al horen om welk soort materiaal het gaat. Daarnaast kan je nog een heel klein krasje maken aan de binnenzijde van de laptop om te zien of het materiaal niet verkleurt aangaande de diepte van de kras. Als dat wel zo is dan zit er waarschijnlijk plastic in.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Je kan niet testen of de koeling voldoende is onder een paar daagjes gebruik. Bovengenoemde klasgenooit krijgt het al na enkele maanden voor elkaar zijn elitebook naar verbrand plastic te laten ruiken tijdens het compileren van de linux kernel. En dat was op de dag van aankoop echt niet zo.
Wat jij opnoemt is een uitzonderlijk geval en wordt gewoon onder garantie vergoedt. Verder kun je met wat benchmarks de laptop ook al aardig stressen, daar zijn tools voor en dus kan ik inderdaad binnen een paar dagen checken of de koeling voldoende is.

Verwijderd

Wat jij opnoemt is een uitzonderlijk geval en wordt gewoon onder garantie vergoedt. Verder kun je met wat benchmarks de laptop ook al aardig stressen, daar zijn tools voor en dus kan ik inderdaad binnen een paar dagen checken of de koeling voldoende is.
Als dat zo is dan zijn de helft van de laptops die tegenwoordig worden verkocht een 'uitzonderlijk geval'.

Dat stressen heeft notebookcheck overigens al gedaan, de CPU klokt terug tot 800mhz in de UX32VD, wat het minimum is. Mijn latitude kan nog passief draaien op die snelheid met prime95.

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:57:
[...]

Als dat zo is dan zijn de helft van de laptops die tegenwoordig worden verkocht een 'uitzonderlijk geval'.

Dat stressen heeft notebookcheck overigens al gedaan, de CPU klokt terug tot 800mhz in de UX32VD, wat het minimum is. Mijn latitude kan nog passief draaien op die snelheid met prime95.
Dat betekent niet dat dat gebeurt bij alle UX32VD... UX32VD geeft slechts een soort aan. Jij scheert alles over een kam, dat als het bij één soort zo is het bij alle soorten zo is... Dat slaat nergens op. Er zijn verschillende typen van de UX32VD op de markt en Notebookcheck heeft slechts 1 type getest en ASUS kennende brengen ze van dezelfde soorten vaak nieuwe gewijzigde types op de markt. Bij die nieuwe types, van dezelfde soort, verhelpen ze dan vaak productie fouten. Maar goed als het zo is dan kom ik daar wel achter en gaat hij gewoon terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Fjerpje op 10-03-2013 12:36 ]

Verwijderd

Er is maar één UX32VD barebone, de verschillende configuraties hebben betrekking op de harde schijf of de extra's.

Het kan best zijn dat asus een revisie aan de koeling heeft gemaakt, maar ik ga niet iets aanraden waarvan bekend is dat er koelingsproblemen zijn en geen enkel bewijs dat die revisie inderdaad heeft plaatsgevonden.

Edit: xps 13 met 1080p scherm review:
http://www.notebookcheck....2X-Ultrabook.89375.0.html

Het scherm heeft de accuduur geen goed gedaan. Het scherm is minder dan dat in de UX3*** maar niet significant. Overigens ben ik nog 1 voordeel van de xps vergeten te vermelden: de displayport. Met de asus kan je maximaal 1080p aansturen (geen 1200p)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 14:27 ]

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:17:
Er is maar één UX32VD barebone, de verschillende configuraties hebben betrekking op de harde schijf of de extra's.

Het kan best zijn dat asus een revisie aan de koeling heeft gemaakt, maar ik ga niet iets aanraden waarvan bekend is dat er koelingsproblemen zijn en geen enkel bewijs dat die revisie inderdaad heeft plaatsgevonden.

Edit: xps 13 met 1080p scherm review:
http://www.notebookcheck....2X-Ultrabook.89375.0.html

Het scherm heeft de accuduur geen goed gedaan. Het scherm is minder dan dat in de UX3*** maar niet significant. Overigens ben ik nog 1 voordeel van de xps vergeten te vermelden: de displayport. Met de asus kan je maximaal 1080p aansturen (geen 1200p)
De XPS is ook een erg mooi apparaat alleen de prijs voor hetgeen wat je krijgt vind ik teveel. Als ik dezelfde specificaties wil hebben als de UX32VD in de XPS 13 dan ben ik minimaal € 1300,00 kwijt en dat wil ik er niet aan uitgeven. In mijn ogen is dat voor een Ultrabook een te hoge prijs. Verder zijn er op dit moment wel betere Ultrabooks verkrijgbaar dan de UX32VD echter moet je daar ook flink de portemonnee voor trekken.

Verwijderd

Again: de XPS 13 is €1070 met i5, 256GB SSD en 8GB ram. Met totaal onnodige i7 € 1,120-ish.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:26:
[...]

[...]
Je weet nog dat ik je erop wees dat de UX32, ondanks de matige koeling, qua grafische prestaties dubbel zo goed doet als de HD4000? ;) Was je zelf ook nog verbaasd over.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Fjerpje
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:56:
Again: de XPS 13 is €1070 met i5, 256GB SSD en 8GB ram. Met totaal onnodige i7 € 1,120-ish.
Exclusief BTW... Laat mij dan eens zien waar hij inclusief BTW zo duur is? Ik heb het niet kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fjerpje op 12-03-2013 20:57 ]

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Je weet nog dat ik je erop wees dat de UX32, ondanks de matige koeling, qua grafische prestaties dubbel zo goed doet als de HD4000? ;) Was je zelf ook nog verbaasd over.
Dat klopt (alhoewel volgens mij iets minder dan dubbel). Daarom volgde later een voorzichtig herstel.
Fjerpje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:57:
[...]

Exclusief BTW... Laat mij dan eens zien waar hij inclusief BTW zo duur is? Ik heb het niet kunnen vinden.
Nee inclusief. Hij kost €1300. Met de zogenaamde epp truuk gaat er 5% van af, met een cashback actie gaat er nog 5.88 tot 6.x% af. Bovendien is er momenteel een kortingsbon van €50:
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
Fjerpje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:57:
[...]

De i7 versie van +/- € 1120
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/3959/xps13i7.png

De i5 versie van +/- €1070
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/4198/xps13i5.png

Het bedrag dat je betaalt aan Dell staat op de webpagina. Het bedrag dat je op de rekenmachine ziet staan, is wat je terug krijgt van shopkorting.nl.
Dit is gedaan met een actiecode (zie Dell), shopkorting.nl en EPP-truc (Dell Kortingsforum)

Edit: Darkstone was me net voor ;)

• Fjerpje
Oke, en de bouwkwaliteit is dus goed? Ik heb namelijk wel eens eerder iets van Dell besteld waarbij er onderdelen van B merken werden gebruikt; al was dat ook een tijd geleden.

Even ter info:

Ik heb dus gisteren m'n ASUS UX32VD-R4002H mogen ontvangen en m'n eerste indrukken waren echt goed.

Ik kan bevestigen dat de behuizing van het apparaat volledig van aluminium is en dat het scherm erg goed is qua contrast, helderheid en kleuren. Echter merkte ik toch hier en daar helaas op dat aan de onder zijde van de laptop, tussen het aluminium wat aansluit op de aluminium onderkant, er aan de rechterzijde een millimeter speling zit. Op een ander plekje aan dezelfde zijde, zit ook een milimeter hoogteverschil. Voor een laptop van bijna € 1100,00 vind ik dat toch slordig. Als je verder nog in detail de laptop bekijkt dan vind je her en der nog wel iets, maarja ik ben zelf Apple gewend en dan leg je zelf de standaard al wel redelijk hoog. Verder kan ik zeggen dat de laptop erg solide in elkaar steekt en zeer degelijk aanvoelt.

Echter is dit niet reden geweest dat ik hem terug heb gestuurd en ja ik heb hem terug gestuurd. Ik kwam er namelijk gisteren achter dat het scherm niet helemaal was wat het moest zijn. Het scherm toonde namelijk in het midden een groepje rode pixels. Na een aantal keren opnieuw opgestart te hebben verdwijnt het groepje weer, maar komen ze ook weer terug. Het zou kunnen dat ik helaas een laptop heb ontvangen welke niet zo fijn in elkaar zit en dat het bij een ander niet zo is, maarja ik zit er wel mee dus dat is minder. Voor een laptop van bijna € 1100 vind ik gewoon dat het apparaat perfect moet zijn, maar dat blijkt bij deze niet zo. Van terug klokken van de processor heb ik, voor zover ik kon testen, niets gemerkt.

Ik heb besloten voorlopig maar van ASUS af te zien vanwege eerdere aanvaringen met ASUS producten. Ik zeg niet dat er zich bij alle ASUS laptops problemen voordoen, echter zijn het wel de ASUS laptops die ik toevallig heb besteld. Ik type nu ook op een ASUS laptop van € 500 euro, welke ik een half jaar geleden heb besteld. Echter zit deze wel perfect in elkaar, terwijl je dan in een heel ander notebook segment zit.

[ Voor 88% gewijzigd door Fjerpje op 13-03-2013 10:21 ]

Verwijderd

Anandtech geeft doorgaans een goed oordeel: http://www.anandtech.com/...fferent-kind-of-ultrabook met als kanttekening dat de koeling issues zijn opgelost sinds deze review is uitgebracht. Kwalitatief lijkt de UX31A wel beter, maar die mist dan weer dingen als displayport, 8GB RAM, 'standaard' SSD en is wat duurder.

• Fjerpje
Ik ben uiteindelijk voor de Sony S15 gegaan; een refurbished model trouwens.

De reden waarom ik voor de (refurbished) Sony S15 heb gekozen is vanwege het lage gewicht, bouwkwaliteit, goed design, full-HD scherm, grafische prestaties, i5 welke sneller is dan de snelste ultrabook processor, 2 jaar garantie, energiezuinigheid en de prijs van slechts € 699,00.

Thuis had ik dus zoals gezegd nog een SSD liggen en voor een paar tientjes meer zet ik er wat extra RAM in.

[ Voor 19% gewijzigd door Fjerpje op 04-04-2013 10:22 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is gekozen, maar waarom geen lenovo 2325-CN9 of 2325-CN3 met eventueel een VS-toetsenbord erbij overwogen?

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 04-04-2013 10:33 ]

• Fjerpje
begintmeta schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
Er is gekozen, maar waarom geen lenovo 2325-CN9 of 2325-CN3 met eventueel een VS-toetsenbord erbij overwogen?
Heb je links of bronnen met specificaties? Ik heb geen praktijkevaring met Lenovo laptops en dus ken ik het fijne van de kwaliteit er ook niet van. Bij Sony weet ik wel welke kwaliteit gehanteerd wordt.

Ik heb even gezocht en heb die laptops al eerder gezien bij Lenovo. Een groot punt voor mij was het design, dat mij totaal niet aansprak. Daarnaast is de prijs voor mij doorslaggevend. Verder scoort de Sony S15 (behalve bij de processor) eigenlijk op alle vlakken beter dan de Lenovo 2325-CN9.

[ Voor 48% gewijzigd door Fjerpje op 04-04-2013 11:02 ]

Verwijderd

Fjerpje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:52:
Verder scoort de Sony S15 (behalve bij de processor) eigenlijk op alle vlakken beter dan de Lenovo 2325-CN9.
Dat zou ik niet te hard roepen hoor. De lenovo heeft een veel langere accuduur, is lichter, veeel steviger ( op een na stevigste ultraportable die je kan krijgen ) en het toetsenbord is sowieso van een veel hoger niveau.

De stevigste ultraportable is waarschijnlijk de latitude E6230, met name omdat die 2x zo duur is en zwaarder is.

• Fjerpje
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:46:
[...]

Dat zou ik niet te hard roepen hoor. De lenovo heeft een veel langere accuduur, is lichter, veeel steviger ( op een na stevigste ultraportable die je kan krijgen ) en het toetsenbord is sowieso van een veel hoger niveau.

De stevigste ultraportable is waarschijnlijk de latitude E6230, met name omdat die 2x zo duur is en zwaarder is.
Dat zal best, maar ik vind hem spuuglelijk en de Sony S15 weegt ook relatief weinig 1,9KG om precies te zijn en met een SSD'tje ook weer minder. De Sony S15 heeft verre weg de beste prijs/kwaliteit verhouding voor wat ik ervoor betaald heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Fjerpje op 04-04-2013 12:22 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor studenten die een 'erg mobiele laptop' zoeken zijn de Lenovo X-modellen denk ik lastig te verslaan. Met studentenkortingen kom je op pakweg 900€ voor een i5-X230 met IPS scherm. De bouwkwaliteit van de Thinkpads is IMHO uitstekend, alleen de displayresolutie zou wel wat hoger mogen.

Het design is natuurlijk een kwestie van smaak.Ik vind het mooi (en voor mij is een trackpoint een pluspunt), maar een hoop mensen vinden het ook niets.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 04-04-2013 13:04 ]

• Fjerpje
begintmeta schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:03:
Voor studenten die een 'erg mobiele laptop' zoeken zijn de Lenovo X-modellen denk ik lastig te verslaan. Met studentenkortingen kom je op pakweg 900€ voor een i5-X230 met IPS scherm. De bouwkwaliteit van de Thinkpads is IMHO uitstekend, alleen de displayresolutie zou wel wat hoger mogen.

Het design is natuurlijk een kwestie van smaak.Ik vind het mooi (en voor mij is een trackpoint een pluspunt), maar een hoop mensen vinden het ook niets.
Ja over smaak valt te twisten. :) Of niet natuurlijk!
Pagina: 1