Ik heb sinds kort een telefonie abonnement bij Telenet, ik heb daarvoor een Britse landlijn-telefoon aangekocht. Na de installatie kreeg ik de melding 'no line', desondanks ik mijn installatie heb laten activeren bij de Telenet verdeler. Ik heb de klantendienst vandaag gecontacteerd en die lieten me weten dat er iets misgelopen was bij mijn activatie en dat zij dit nu hebben verholpen. Als ik vanavond thuis kwam stelde ik opnieuw vast dat er 'no line' was volgens mijn telefoon. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is dat een Britse landlijn-telefoon niet zou kunnen werken in Belgie: de kabel die ik bij het toestel heb gekregen had aan een zijde de vertrouwde uitgang zoals gebruikt in Belgie, de andere uitgang was me vreemd, maar ik heb de telefoon kunnen verbinden via de kabel bijgevoegd in het Telenet self starter pakket. Weet iemand hier iets meer over stp? Alvast vriendelijk bedankt en nog een fijne dag verder.
Kan je even een foto maken van de originele kabel? Of toevallig een modelnummer van die Britse telefoon?
Hoeveel adertjes heeft de 'vertrouwde uitgang' die aan de kabel zit? Het zou heel goed kunnen dat de adervolgorde anders is. Ik weet dat Duitse telefoons bijvoorbeeld niet in Nederland werken om die reden.
Meer informatie:
Wikipedia: Telephone plug
En da's dus wel een reden om ietsjes meer uit te geven en het gewoon in eigen land te kopen
Meer informatie:
Wikipedia: Telephone plug
En da's dus wel een reden om ietsjes meer uit te geven en het gewoon in eigen land te kopen
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Lijkt erop dat de telefoon die je gekocht hebt een BS 6312-plug heeft. Info daarover: Wikipedia: British telephone sockets
Die zijn niet compatibel met onze Belgische RJ11. Ik vrees dus dat je je telefoon niet gaat kunnen gebruiken.
Die zijn niet compatibel met onze Belgische RJ11. Ik vrees dus dat je je telefoon niet gaat kunnen gebruiken.