Hallo beste Tweakers,
Situatie
Ik ben bezig een pc samen te stellen voor mijn zus. Ze doet een ICT opleiding en werkt momenteel met een of andere bagger laptop. Deze werkt nog wel gewoon en programmeren is niet de allerzwaarste taak. Maar een beetje snel multitasken en fotoshop/videobewerking is onbegonnen werk. Vandaar dat er een nieuwe pc moet worden aangeschaft. Overigens zit ik er wel aan te denken om een 64 GB SSD aan te schaffen voor deze laptop. Hier zouden alleen windows 7/8 op komen en enkele programmeer programmaatjes. Graag jullie mening hierover.
Eisen
Een snel systeem dat de nodige jaren meegaat met een budget van rond de 650 euro. Aangezien mijn zus nog geen monitor heeft moet deze ook worden aangeschaft. De monitor zit bij de prijs in. Windows niet.
Wat wil ik er dus in
- Een snelle quadcore wat me al snel op een I5 brengt
- Minstens 1 TB harde schijf
- 8GB RAM
- 20-24 Full HD monitor (IPS zou mooi zijn)
- SSD hoeft niet per se, maar is denk ik wel een ''must'' in moderne pc's.
- Strakke degelijke kast
Mijn lijstje
Ik ben op het volgende lijstje uitgekomen
Ik denk zelf dat hier niet zo veel aan veranderd moet worden maar misschien dat jullie toch nog wat goede tips hebben.
Alvast bedankt,
Daanieyel
Situatie
Ik ben bezig een pc samen te stellen voor mijn zus. Ze doet een ICT opleiding en werkt momenteel met een of andere bagger laptop. Deze werkt nog wel gewoon en programmeren is niet de allerzwaarste taak. Maar een beetje snel multitasken en fotoshop/videobewerking is onbegonnen werk. Vandaar dat er een nieuwe pc moet worden aangeschaft. Overigens zit ik er wel aan te denken om een 64 GB SSD aan te schaffen voor deze laptop. Hier zouden alleen windows 7/8 op komen en enkele programmeer programmaatjes. Graag jullie mening hierover.
Eisen
Een snel systeem dat de nodige jaren meegaat met een budget van rond de 650 euro. Aangezien mijn zus nog geen monitor heeft moet deze ook worden aangeschaft. De monitor zit bij de prijs in. Windows niet.
Wat wil ik er dus in
- Een snelle quadcore wat me al snel op een I5 brengt
- Minstens 1 TB harde schijf
- 8GB RAM
- 20-24 Full HD monitor (IPS zou mooi zijn)
- SSD hoeft niet per se, maar is denk ik wel een ''must'' in moderne pc's.
- Strakke degelijke kast
Mijn lijstje
Ik ben op het volgende lijstje uitgekomen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 165,70 | € 165,70 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Western Digital Green WD10EZRX, 1TB | € 58,89 | € 58,89 |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 53,30 | € 53,30 |
| 1 | LG IPS224V-PN Zwart | € 108,99 | € 108,99 |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | XFX Pro 450W v2 | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 98,98 | € 98,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 626,26 | |
Ik denk zelf dat hier niet zo veel aan veranderd moet worden maar misschien dat jullie toch nog wat goede tips hebben.
Alvast bedankt,
Daanieyel
Ryzen 3600 - GTX1060