Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 14:54
Momenteel is de Nokia Lumia 800 prepaid in de aanbieding bij de kijkshop voor 200 euro. Zie: http://www.kijkshop.nl/pr...-prepaid-nokia-lumia-800/

Nu heb ik reeds een vodafone abbonnement. Mijn vraag is: omdat deze nokia lumia een vodafone prepaid simlock heeft, zal hij dan de mijn vodafone simkaart met abbonement dan wel pakken?
De verkoper beweerde van niet, maar dit lijkt mij sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De verkoper heeft in zoverre gelijk, dat Vodafone prepaid telefoons standaard een dubbele simlock hebben, t.w. netwerk- en prepaid lock, zodat een Vodafone abo simkaart er idd niet in zal werken.

Soms is dit niet 't geval, bijv. wanneer een ex-abo toestel (dus simlockvrij of alleen met netwerk-lock) i.c.m. een prepaid simmetje in de "uitverkoop" wordt gedaan, maar dat zijn dus uitzonderingen.
Ik weet niet, of de Nokia Lumia 800 met Vodafone prepaid zo'n uitzondering is, maar meen me te herinneren, ergens gelezen te hebben (weet niet meer waar, hier of op TelecomVergelijker), dat iemand er eentje had gekocht en er inderdaad een Vodafone prepaid simlock opzat, niet geschikt voor abo, dus.

Je zou hem dus alleen kunnen kopen, wanneer je er in de winkel even je simkaart in zou kunnen uitproberen en ik meen, dat dit bij de Kijkshop niet mogelijk is, begrijpelijk, de volgende koper wil geen geopende verpakking.
Misschien willen ze, op een rustig moment, het vitrine-exemplaar wel even voor je eruithalen ?
Dit kan natuurlijk alleen, wanneer je nu ook al een micro-sim hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 26-02-2013 02:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 14:54
Marly schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:21:
De verkoper heeft in zoverre gelijk, dat Vodafone prepaid telefoons standaard een dubbele simlock hebben, t.w. netwerk- en prepaid lock, zodat een Vodafone abo simkaart er idd niet in zal werken.

Soms is dit niet 't geval, bijv. wanneer een ex-abo toestel (dus simlockvrij of alleen met netwerk-lock) i.c.m. een prepaid simmetje in de "uitverkoop" wordt gedaan, maar dat zijn dus uitzonderingen.
Ik weet niet, of de Nokia Lumia 800 met Vodafone prepaid zo'n uitzondering is, maar meen me te herinneren, ergens gelezen te hebben (weet niet meer waar, hier of op TelecomVergelijker), dat iemand er eentje had gekocht en er inderdaad een Vodafone prepaidd simlock opzat, niet geschikt voor abo, dus.

Je zou hem dus alleen kunnen kopen, wanneer je er in de winkel even je simkaart in zou kunnen uitproberen en ik meen, dat dit bij de Kijkshop niet mogelijk is, begrijpelijk, de volgende koper wil geen geopende verpakking.
Misschien willen ze, op een rustig moment, het vitrine-exemplaar wel even voor je eruithalen ?
Dit kan natuurlijk alleen, wanneer je nu ook al een micro-sim hebt.
Bedankt voor je reactie. Ik zal het inderdaad eens vragen...