Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handbrake 0.9.8 "High-Profile" vraag

Pagina: 1
Acties:

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 16:45
Ik ben nu al een tijdje aan het stoeien met handbrake, en heb eigenlijk alles nu kwa instellingen duidelijk (na veel zoekwerk).

Alleen als ik nu een MKV ga compresseren en vervolgens met het programma "media-info" uit ga lezen zegt hij me dat het een "High-Profile 4.0" MKV is, terwijl het meeste gebruikte 4.1 is.

Nou het volgende: High profile 4.0 gaat maar tot 25 Mbit. Zodra je MKV met een hogere bitrate zou hebben dan 25 Mbit is de kans groot dat het gaat stotteren en schokken met 4.0 profile. Ik heb ook een aantal MKV's die ongecompreseerd zijn en die tikken de 30+ Mbit aan.

Handbrake blijft met welke instellingen ik ook probeer het "High Profile 4.0" aanhouden. Nou heb ik al wat zoekwerk verricht maar ik kom er maar niet uit hoe ik een "High Profile 4.1" kan instellen. Van wat ik begrijp uit de engelstalige discussies hebben ze dat er uit gesloopt om het zelf in te stellen. Anderen discussie's brengen me weer in twijfel omdat er ook mensen weer spreken over 4.1 met v0.9.8.

Nou ben ik op de hoogte hoe de standaard vooringestelde profielen werken. Ik gebruik standaard high-profile en voeg daar aan me eigen instellingen toe(voor betere kwaliteit). Kan iemand met een beetje meer kennis van dit programma mij misschien verder op weg helpen?

Alvast bedankt !