Ben op zoek naar een nieuwe versterker, mijn oude Kenwood is overleden (R.I.P.). Ik zoek een zo goed mogelijke versterker van liefst onder de F700,-. Ik heb hier 2 100 (150 piek) watt zelf gebouwde boxen staan (Visaton). Ik weet dat dit het zoveelste topic hierover is, maar ik wil niet zomaar m'n geld weg gooien. Mensen op dit forum vertrouw ik nu eenmaal (slijm, slijm):)
mooie versterkers voor die prijs:
kenwood, denon, yamaha, sony
wel ff luisteren eerst (uiteraard
kenwood, denon, yamaha, sony
wel ff luisteren eerst (uiteraard
Rotel RA931
NAD 320 (in de uitverkoop ofzo)
deze twee steken imho ver boven de rest ven de budget versterkers uit!
NAD 320 (in de uitverkoop ofzo)
deze twee steken imho ver boven de rest ven de budget versterkers uit!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
een 2 kanaals neem ik aan ?
een tijdje geleden een onkyo gekocht
bevalt erug goed
mollie
een tijdje geleden een onkyo gekocht
mollie
Wat is DIT ???????
Ik zie geen eens de naam MARANTZ verschijnen !!!! Te schandalig voor woorden !!!!
Ik zie geen eens de naam MARANTZ verschijnen !!!! Te schandalig voor woorden !!!!
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Er zijn ook nog altijd Onkyo versterkers 
En ze hebben 1 pure hifi versterker (de A-9211) in het programma en die kost 699,-
Klinkt erg goed, niet zo warm als Denon en niet zo helder als Marantz. Zit er een beetje tussenin dus...
En ze hebben 1 pure hifi versterker (de A-9211) in het programma en die kost 699,-
Klinkt erg goed, niet zo warm als Denon en niet zo helder als Marantz. Zit er een beetje tussenin dus...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
op het tweedehands gedeelte van hifi.nl staat nu een marantz pm80-mk2 te koop voor f500,-. Ikzelf heb er een maand of 3 geleden ook zo eentje gekocht: Errug goed! Daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen, die halen het voor dat geld nooit bij die marantz
Verwijderd
NAD
ik heb zelf al 6 jaar een NAD 312 en dat is gewoon de beste betaalbare kwaliteitsversterker.
In de winkel heb ik 'm getest samen met een Kenwood van 2 x 140 Watt (NAD = 2 x 25 Watt)
en die Kenwood werd er simpelweg uitgeblazen.
Als je voor NAD kiest moet je het wel doen zonder lichtjes, graphic equalizers, bass boost knoppen en een afstandbediening.
Grtzzz
ik heb zelf al 6 jaar een NAD 312 en dat is gewoon de beste betaalbare kwaliteitsversterker.
In de winkel heb ik 'm getest samen met een Kenwood van 2 x 140 Watt (NAD = 2 x 25 Watt)
en die Kenwood werd er simpelweg uitgeblazen.
Als je voor NAD kiest moet je het wel doen zonder lichtjes, graphic equalizers, bass boost knoppen en een afstandbediening.
Grtzzz
hmm, slashdot effect?
Geef je een geweldige tip, is hifi.nl stuk. Naja, mischien moet je het vanmiddag dan maar eens proberen....
Maar kost een NAD niet meer dan 700,-
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
ik heb ene Pioneer VSX-409 RDS. Heerlijk apparaatje. Met boxjes voor 800 piek op de kop getikt. Heeft Dolby Surround enzo. 5x 80 watt. Misschien niet zo goed als Marantz ofzo, maar voor de low-budget audiofiel een goede keus.
EDIT: Typooooooooooooooooooo's
EDIT: Typooooooooooooooooooo's
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
heb +- 3/4 jaar geleden een denon av1100rd gekocht, was toen nog fl. 999, maar was 1 jaar oud, 2e hands dus (
), en koste me daardoor maar fl 499

doet het nog steeds goed
(heb em in de tussentijd al wel opgeblazen, maar ik heb em nog maar max op 4/5 van het max volume gehad
staat wel boven m'n monitor, dus misschien oververhitting
maar jah, er zat 2 jaar garantie op, 1 voor de vorige eigenaar, en 1 voor mij, en het repareren koste me NIETS
doet het nog steeds goed
(heb em in de tussentijd al wel opgeblazen, maar ik heb em nog maar max op 4/5 van het max volume gehad
staat wel boven m'n monitor, dus misschien oververhitting
maar jah, er zat 2 jaar garantie op, 1 voor de vorige eigenaar, en 1 voor mij, en het repareren koste me NIETS
arghhhhh, op quote in plaats van edit geklikt.... 't spijt me..
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Hmmz ,Op maandag 04 juni 2001 02:33 schreef JT het volgende:
Wat is DIT ???????
Ik vond de versterkers van Marantz toch minder goed klinken als de versterkers van Denon of Rotel.
Ik heb thuis een Rotel RA 921 staan die ik erg goed vind klinken , deze sturen mijn B&W boxen aan en het geeft dus een goed geluid.
Aangezien jij visatons hebt , zou ik uiteindelijk toch gaan voor een Denon versterker. Deze hebben over het algemeen meer kracht.
Harman/Kardon hk6100 (met wharfedale atlantic speakers)
Tweedehands scoren voor 400,- (versterker)
Tweedehands scoren voor 400,- (versterker)
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Verwijderd
Ik heb NAD versterkers gezien voor 700 piek, dus da's precies binnen het budget.Op maandag 04 juni 2001 11:28 schreef ALH het volgende:
Maar kost een NAD niet meer dan 700,-
Ik zag hierboven ook een post van iemand die zijn Denon opgebalzen heeft, dat gebeurt dus never nooit niet met een NAD.
NAD = betaalbare kwaliteit
en er zit tegenwoordig wel een afstandsbediening bij.
Het is verkrijgbaar in iedere EP-winkel, dus je hoeft niet naar zo'n exclusieve winkel toe.
Grtzzz
Jah, een Nad C320 kost in principe 800 piek, maar het is weer bijna Julie: Uitverkooptijd bij de commercielere betere audioshop (raf, staffhorst, hobo, correct (<-Beter?Op maandag 04 juni 2001 12:37 schreef Gert-Jan het volgende:
[..]
Ik heb NAD versterkers gezien voor 700 piek, dus da's precies binnen het budget.
Als je soft clipping aanzet niet nee, dan gooit-ie gewoon de dynamiek omlaag, bij TE hoge wattages.Ik zag hierboven ook een post van iemand die zijn Denon opgebalzen heeft, dat gebeurt dus never nooit niet met een NAD.
Heel belangrijkNAD = betaalbare kwaliteit
[edit]
Ik heb er even een leesbare post van gemaakt die ook af is
Ep....en dan 3 x zoveel betalen.Op maandag 04 juni 2001 12:37 schreef Gert-Jan het volgende:
[..]
Ik heb NAD versterkers gezien voor 700 piek, dus da's precies binnen het budget.
Ik zag hierboven ook een post van iemand die zijn Denon opgebalzen heeft, dat gebeurt dus never nooit niet met een NAD.
NAD = betaalbare kwaliteit
Het is verkrijgbaar in iedere EP-winkel, dus je hoeft niet naar zo'n exclusieve winkel toe.
Grtzzz
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Niet dus, EP Electronic Partner is qua prijsniveau te vergelijken met zaken als It's of Megapool. Dit betekent dus gewoon de laagste prijs. Het verschil met die grote mega winkelketens is dat EP winkels in principe franchise winkels zijn, dus allemaal in eigen beheer.Op maandag 04 juni 2001 12:43 schreef JT het volgende:
[..]
Ep....en dan 3 x zoveel betalen.
Bij EP krijg je daarom wel de persoonlijke service van een op zichzelfstaande winkel, met de prijzen van een grote keten als It's en Megapool.
Grtzzz
Hoe komt het dan dat de Tannoy m1 daar 199 p.st. kost terwijl ik die voor 130 haal en het nieuwe vervangende model eigenlijk 199 p.st. kost ???Op maandag 04 juni 2001 14:20 schreef Gert-Jan het volgende:
[..]
Niet dus, EP Electronic Partner is qua prijsniveau te vergelijken met zaken als It's of Megapool. Dit betekent dus gewoon de laagste prijs. Het verschil met die grote mega winkelketens is dat EP winkels in principe franchise winkels zijn, dus allemaal in eigen beheer.
Bij EP krijg je daarom wel de persoonlijke service van een op zichzelfstaande winkel, met de prijzen van een grote keten als It's en Megapool.
Grtzzz
en hoe komt het dan dat ik bij _elke_ hifi winkel dezelfde producten goedkoper zie ? Zelfs bij de dure ?
Ecodan warmtepomp
De Denon PMA350SE is ook leuk. Ik kocht 'm voor F699, en er zit zelfs een afstandsbediening bij.
Siditamentis astuentis pactum.
*BUMP*
[update]Heb gisteren de SONY TA-FB930R QS gekocht voor F699,- (was afgeprijsd van F999,- klinkt errug mooi
. Iemand ervaring met deze versterker, of kent iemand em?[/update]
[update]Heb gisteren de SONY TA-FB930R QS gekocht voor F699,- (was afgeprijsd van F999,- klinkt errug mooi
de adviesprijs is 799,- Maar dat doet er niet toe. (ik haat winkels waar ze de adviesprijs omhoog gooien, en dan "meer" afprijzen
).
Verder is een NAD320 een veel "goeiere" (lees klinkt beter, kan beter met "moeilijke" speakers spelen) versterker dan de sony ta-fb930. Verder is de sony niet echt een slecht ding, alleen had ik 'm absoluut niet gekocht.
(zegt iemand die ook een sony versterker heeft
).
maareh, zomaar tussendoor. Waarom open je een topic, terwijl je toch helemaal zelf op die sony bent gekomen. De meeste mensen hier hielden het in die klasse (terecht) op NAD.
Just asking
Verder is een NAD320 een veel "goeiere" (lees klinkt beter, kan beter met "moeilijke" speakers spelen) versterker dan de sony ta-fb930. Verder is de sony niet echt een slecht ding, alleen had ik 'm absoluut niet gekocht.
(zegt iemand die ook een sony versterker heeft
maareh, zomaar tussendoor. Waarom open je een topic, terwijl je toch helemaal zelf op die sony bent gekomen. De meeste mensen hier hielden het in die klasse (terecht) op NAD.
Just asking
Terecht dat je dat vraagt. Komt door:
1. Ik ben ziekelijk eigenwijs
2. ik heb verschillende geluisterd en vond deze erg goed klinken (De NAD ook, maar de Sony klonk mij beter)maar ik heb dan ook geen absoluut gehoor
2. ik heb verschillende geluisterd en vond deze erg goed klinken (De NAD ook, maar de Sony klonk mij beter)maar ik heb dan ook geen absoluut gehoor
niemand heeft een "aboluut" gehoor.Op vrijdag 08 juni 2001 20:38 schreef phish het volgende:
Terecht dat je dat vraagt. Komt door:
ik had van een kennis van me oom een denon pma-550 overgekocht voor 150 gulden. heerlijk geluid maar er kwam op een gegeven moment kortsluiting in me versterker en toen whoesh, rechterkanaal letterlijk weggefikt
maar ik ben nu bezig met een eigenbouw versterker, hopelijk dat dat wat word
Ik zie hier op marktplaats verschillende NAD's staan, voor 400/500 piek, das toch een goeie koop neem ik aan?
bij staffhorst in Utrecht is een Marantz versterker in de aanbieding!! 699,- moet je misschien ff gaan kijken..
Pagina: 1