PSU Be Quiet BQT-E6-600W . Hoe te testen op juiste werking?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
Hallo,

Ik heb een GB EP45-DS4P die niet opstart. Het powerOn ledje knippert diverse keren als ik op start of reset druk.

Mijn eerste stap en vermoeden is de voeding. Het is een BQT-e6-600W, nu bijna 4 jaar oud. Heb de PSU uitgebouwt. Pin powerOn verbonden met Grnd. Ik heb dan de vereiste spanning op de meeste pinnen. Ik heb op de Fan ( zwart/wit ) kabels 3V, is dat juist? Tevens blijft powerGood 0,3V en zou hoog moeten zijn. Ik neem aan dat hoog 5V is, of....

Moet ik net zoals oudere PSU's een 5 of 12V lijn belasten met een weerstand om te kijken of PowerGood hoog wordt en de rest goed werkt?

Is er een schema beschikbaar?
Zijn er andere ideeen om te checken of de PSU in orde is?

Alvast bedankt

Link naar PSU http://www.be-quiet.es/pdf/sp_e6_600_EN.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Anubis op 25-02-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Sluit eens een harddisk aan. Dan zou je correcte spanningen moeten kunnen meten. Is dit niet het geval: RIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
Bedankt. Oke, bij een sata HD bleef de sense 0,3V, toen er een IDE erbij toen werdt de sense 5V. Daarna bij 1 Sata sense 5V. Toch als mijn connectoren op het mobo ztten en ik de poweron met grnd verbind dan start de mobo op. Ik zie mijn hackintosh bios, daarna verdwijnt mijn beeld. En lijkt het erop dat alles stopt!

Voeding lijkt me goed.

Nu mijn Mobo Led codes. Waar kan ik deze vinden?
Vanwege dat het mijn Mobo is zal ik mijn vragen maar naar de juiste forum plaatsen.