Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501653

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik had een vraagje,
Ik ben bezig op school met een project.
Nu moet ik Motors hebben die een hoek maken van 90 graden
Bij als ik er + opzet dat hij 90 graden draait en zodra de plus eraf is weer terugdraait

Of wat ook kan bij een motor die een hoek maakt van 45 graden maakt en 45 graden de andere kant opkan

Ik ben er druk mee aan het zoeken maar kan er niet echt uitkomen.
Mischien dat 1 van jullie met zulk soort motoren hebben gewerkt

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het antwoord staat al in je topictitel: Wikipedia: Servomotor

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke maar hij kun je dit simpel met een geschakelde plus en een min laten draaien in een hoek van 90 graden.
Als ik bijv. deze bestel
http://www.conrad.nl/ce/n...9-Glijlagers-Kunststof-JR
Hoe kan ik deze dan aansturen, Ik zie een oranje rode en zwarte draad
Ik weet dat
Oranje = signaal
Rood = +
Zwart = -
Heeft 1 van jullie hier kennis van die mij dat kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:36
Nee, servo's kun je niet sturen door een "plus" of geen spanning op de signaal pin te zetten.
Je moet hem een pwm signaal aanbieden, waarbij de dutycycle van het signaal de positie aangeeft. Je kunt dit signaal opwekken met een arduino, of een schakelingetje met een NE555 timer ic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Anoniem: 501653 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:16:
Hallo tweakers,

Ik had een vraagje,
Ik ben bezig op school met een project.
Nu moet ik Motors hebben die een hoek maken van 90 graden

Alvast bedankt !
Dit verbaasd mij altijd.... Een project voor school dus ik ga er van uit dat je dus technisch onderlegd bent.

Maar OK, de servomotor is al aangegeven. Zoek even op een servotester en de schema's vliegen om je oren waarbij je redelijk simpel aanpassingen kan maken voor vaste standen. Als je verder zoekt kan je ook op basis van een PIC processor servotesters vinden waarmee een wereld voor je open ligt als je zo'n ding zou kunnen programmeren.

Andere optie is gewoon een motor met een vertraging maken en microswitches op de eindpunten zetten die de motor doet afslaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat laatste wat memphis zegt hebben we ook al aan zitten denken maar mischien
mogen wij op school wel een schakeling maken met NE555 Timer en aangezien daarvoor wel schema's te vinden zijn moet het wel kunnen lukken.
Bedankt voor de antwoorden ! :)
Pagina: 1