LogonUI.exe geeft UxTheme.dll foutmelding Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83738

Topicstarter
Goedenavond, ik sta al een week of twee voor een raadsel. Mijn I7 windows 7, systeem heeft twee jaar goed gedraaid maar de controller van de SSD ging kapot. Ik heb een nieuwe SDD gekocht en alle software opnieuw geïnstalleerd. De afgelopen twee weken draaide de pc aardig maar niet top, bovendien had ik op eens last van het Google redirect virus. Veel over gelezen en mijn optie was om de pc opnieuw te installeren, ik had toch nog een vrij dag je in het weekend over. Domme keuze van mij!

Ik ben al 2 dagen bezig om Windows 7 (legaal) te installeren en te updaten wat elke keer goed gaat. Daarna installeer ik een basis van Office die ik ook legaal had en daarna kwamen de foutmeldingen. Als je namelijk office update (wat wel echt nodig is) krijg je de foutmelding van LogonUI.exe en geeft een UxTheme.dll foutmelding. Daarna behoud je een zwart scherm en kan je eigenlijk weinig.

Ik heb er over gelezen dat het een bestand dat gepaard gaat met het visuele thema pack van Windows maar daar verander ik niets aan.

Daarna een kopie van office van het internet getrokken (ik weet het, mag niet maar wou toch testen of het daar aan lag). Helaas dezelfde foutmelding. De SSD is een OCZ Vector en ik krijg het gevoel dat het daar aan kan liggen. Ik probeer nu een nieuwe installatie op een normale HDD. Wie heeft er zo iets wel eens mee gemaakt? Zou toch graag mijn SSD weer gebruiken.

Daarnaast kan ik er ook niets op internet er over vinden dat iemand na het updaten dezelfde foutmelding heeft gekregen. Voor de rest staat er niets op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Hoewel de Win7 legaal is, is de installatie media wel origineel?

Aangezien de bestanden waar je (fout)meldingen op krijgt, 2 (van de 3) bestanden zijn die vervangen dienen te worden als je met aangepaste thema's en dergelijke wil gaan werken.(weet ik uit een ver verleden)
Win7 versies die aangeboden worden op Usenet/Torrents zijn niet altijd even schoon als beweerd wordt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83738

Topicstarter
Het is een gekochte officiële versie die alleen op mijn pc is geïnstalleerd. Na het updaten van Windows ging het nog goed, het gaat pas fout na het updaten van Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Anoniem: 83738 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:16:
Ik heb er over gelezen dat het een bestand dat gepaard gaat met het visuele thema pack van Windows.
Dat klopt. Je kunt natuurlijk zoeken naar de oorzaak van het probleem (beste idee, sowieso denk ik niet dat dit foutje blijft voorkomen) of windows illegaal downloaden. (slecht, maar werkende oplossing :+ ).

Ik denk echter dat je dit ook relatief makkelijk op een andere manier kunt repareren. Als eerste kun je natuurlijk de cd er weer in pleuren na het updaten en op reparen drukken (helaas wilt hij dan soms wel eens je verse programma's verwijderen). Misschien is het een betrouwbaarder idee om zelf gwn een windows theme te installeren (dat is namelijk ontzettend simpel).

Het kan natuurlijk ook gwn dat je een beetje last van corruptie hebt, maar dan zou je niet twee keer tegen dezelfde fout aanloppen ;) (als je dus wilt weten of het aan de SSD ligt, installeer alles nog een keer)
(want:)
Anoniem: 83738 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:16:
Daarna een kopie van office van het internet getrokken (ik weet het, mag niet maar wou toch testen of het daar aan lag). Helaas dezelfde foutmelding. De SSD is een OCZ Vector en ik krijg het gevoel dat het daar aan kan liggen.
Niet erg waarschijnlijk dus

[ Voor 15% gewijzigd door Achilles op 25-02-2013 18:41 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Ik heb hier en hier een tweetal "oplossingen" gevonden. Mocht je bij de tweede link gaan proberen om je .dll bestand te vervangen, dan moet je wel goed kijken of je een 32 bit of 64 bit nodig hebt.

Ook al geprobeerd te booten in veilige modus?