Statisch ip adres verandert steeds

Pagina: 1
Acties:

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Hey allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mijn netwerkverbinding gedeeld door een verbindingsbrug te maken tussen mijn wireless and wired netwerkkaarten. Dus gewoon delen van het netwerk in de adapter instellingen.

Wanneer ik mijn draadloze netwerk deelde veranderde het ipv4 adres van de bedrade netwerkkaart naar 192.168.137.1

Nu heb ik dat netwerkdelen weer uit staan, en ben ik inmiddels op de kabel aangesloten. Wanneer ik automatisch een ipadres laat ophalen gaat alles goed, maar zodra ik een statisch ip wil instellen veranderd deze telkens automatisch naar 192.168.137.1 ..

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? 8)7

Alvast bedankt!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet. Als je ICS aanzet (wat iets anders is dan een bridge, en ook niet 'delen van het netwerk' heet) wordt je IP-adres aangepast. Dat heeft Microsoft zo bedacht, niemand weet waarom.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Marcoevich
Ja maar goed, wanneer je ICS aan hebt staan maakt het mij niet uit dat hij dat adres aan past, maar nu heb ik alles uit staan en nu blijft dat ip adres veranderen... Is daar echt geen fix voor ofzo?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Het kan zijn dat ik helemaal in de verkeerde hoek zit te denken, maar kan je niet op je router je gewenste ip's vastleggen d.m.v. het mac-adres van je hardware?
Zo heb ik het bij mij thuis vastgelegd in mijn router.

• Marcoevich
LnC schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:34:
Het kan zijn dat ik helemaal in de verkeerde hoek zit te denken, maar kan je niet op je router je gewenste ip's vastleggen d.m.v. het mac-adres van je hardware?
Zo heb ik het bij mij thuis vastgelegd in mijn router.
Dankjewel LnC! Stom dat ik er niet aan heb gedacht dat dat ook in de router kon lol. Het blijft apart dat ik dit niet gewoon via de adapter in kan stellen, maar goed. Het werkt nu :D