Toon posts:

p133 crashed...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb voor m'n tante ff zitten klieren met een p133. Opzich werkt het systeempje goed maar hij crashed wel redelijk vaak, meestal na een minuutje of 20. Dit overigens wel als er meerdere dingen tegelijkertijd worden gedaan.
Vraag me af of warmte het probleem kan zijn, zit namelijk zowel passieve als actieve koeling op. Een p133 maakte toch niet zoveel warmte?

Veel systeeminfo kan ik niet geven, geen idee wat voor moederbord het is :(

However,

Alvast bedankt.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Klinkt niet echt als een hardware probleem he.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eeeh... zowel actieve als passieve koeling :?:?:?:?:?

Bedoel je dat er een oude passieve heatsink opzit waar jij een fan op gevrot hebt, of is hier iets erg merkwaardigs aan de hand|:(

Ding loopt erg vaak vast dus. Deed het dat al voordat jij erin begon te tweaken? Zo ja: ff Windows herinstalleren en 99% kans dat alles soepel loopt.

Zo nee: shit. Heb je de CPU geOCd? P120 wil soms op 133, maar lang niet altijd, zeker niet als 70ns EDO gebruikt wordt (trekt de 66MHz FSB niet). 133 wil daarentegen meestal zonder problemen op 166, en een 150 altijd (=precies dezelfde CPU, incl. stepping, maar dan met een ander etiket). Enfin, als je geOCd hebt, terug ermee.

En als dat het niet is... meer info!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onvolledigheid en het onduidelijke gebazel :)

Nee is nix aan ge oc'ed, enige wat ik d'r aan heb gedaan is wat proggies geinstalleerd en een modempje. Maar dit vastlopen gebeurde hiervoor ook al, na een compleet kale install van windows. Nix geen error, gewoon harde reset.

Passief en actief..ik zal wel weer woorden verkeerd gebruiken :) maar d'r zit dus een blok en een fannetje op..terwijl dat vaak neit zit op zulke ouwe bakkies.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
geheugen opschuren, niet te letterlijk nemen, maar met zo een glasstift pennnetjes schoonmaken, kan dat die geen goed contact maken
of anders ffkes ander geheugenbaaankske proberen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik opzich wel gaan proberen, zal m'n tante wel niet leuk gaan vinden.

Nieuwe geheugenbankjes zijn jammergenoeg denk ik geen optie ivb met kosten. EDO ram is nou niet echt goedkoop tegenwoordig..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
andere bankje, of hoe dat ook heet
in ieder geval die dingen die ze op je mobo hebben gelijmd..t.d.dt!

Verwijderd

Topicstarter
eh..veldmuis...volgens mij snap jij mij niet of andersom of beide :?

OOOOwww w8 ff... |:( ik denk dat ik je snap (t'is vroeg he...voor mij dan :)) ... Maar hoe kan ik nou in vredesnaam aan die dingen komen dan?

Maar nog ff 1 keer..kan het geen hitteprobleem zijn?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51

deadinspace

The what goes where now?

ikbenveldmuis bedoelt dat je het geheugen wat er al in zit eens op een andere plaats in het moederbord (dus in andere slots) moet proberen.

Wat betreft die hitte: voel eens hoe warm hij wordt (op het moment dat hij crasht dus).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor alle tips, ik zal eens de ram chipjes in een andere bank steken.

Hmm..voelen is dan idd de enige optie die overblijft --> nix geen temperatuursensors dus mbm5 kan me nix vertellen over de warmte.
Pagina: 1