Leren website maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 11:51
Hallo allemaal!

Ik doe een opleiding als applicatie ontwikkelaar. Nu heb ik als stage opdracht de opdracht gekregen een website te maken voor een hotel. Zelf heb ik echter alleen ervaring in C#... De enige website die ik ooit gemaakt heb, heb ik gedaan in WordPress.

Oftewel.. Geen idee waar ik moet beginnen/hoe ik moet beginnen/waarmee ik moet beginnen.
Hebben jullie tips of dingen die je absoluut moet weten/ rekening mee moet houden voor een onervaren webdesigner?
Dingen als:

Waarmee kan ik het beste werken?
Wat zijn de werkstappen?
etc. etc.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met standaard HTML (pak bijvoorkeur een goed boek ipv her en der wat tutorials vandaan te plukken) en als je weet wat de standaard elementen zijn, hoe een DOM in elkaar steekt dan kun je vrij snel CSS erbij pakken en vervolgens dingen als javascript of PHP (net welke kant je op wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:28
Zelf heb ik echter alleen ervaring in C#...
Vooral die puntjes maken mij nieuwsgierig. Bedoel je daarmee, ik heb nul ervaring met C# maar heb een keer een tutorial doorgenomen, of bedoel je daarmee ik heb heel veel ervaring met C#?

Dan lijkt me de meest logische stap zoals hierboven al wordt aangegeven eerst HTML, dan CSS, en indien server side ASP.NET C# .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Als je Wordpress begrijpt, kun je best een goede site met Wordpress maken. Of met ASP.net C# een site bouwen. Aangezien je hier ervaring mee hebt en je er prima websites mee kan maken.

Voor het leerzame mbt in websites in het algemeen? Nee, dan zou ik zeggen begin bij de basis: HTML, CSS, dan evt php/mysql of bovenstaande twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
Gusev schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:59:
[...]

Vooral die puntjes maken mij nieuwsgierig. Bedoel je daarmee, ik heb nul ervaring met C# maar heb een keer een tutorial doorgenomen, of bedoel je daarmee ik heb heel veel ervaring met C#?
Zelf ben ik van mening dat ik de basisfuncties onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou je eerst aanraden op papier eens uit te werken hoe je statische website in elkaar zal steken... dus structuur en eventueel ook een schets-opzet van bepaalde 'delen' van de pagina (navigatie, header, content, evt sidebar en footer).

tevens moet je de namen van verschillende pagina's bepalen en een flow-chart maken hoe deze bereikbaar zullen zijn en dan je teksten en evt beelden bij elkaar zoeken...
als je dat eenmaal hebt, weet je ook redelijk exact wat je wilt bereiken en kun je zelfs overwegen gewoon een standaard template te zoeken wat je ongeveer wilt hebben en die verder invullen/aanpassen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen, duik samen met een goed boek over HTML én een gedownloade HTML-template eens lekker in de code. Knutsel daar mee om en kijk wat er gebeurt in je browser.

Zo heb ik een poos geleden een HTML-template ergens vandaan gehaald (de site mag ik hier niet noemen) en die verbouwd naar wat ik graag wilde. Mijn kennis van HTML is dat ik het inmiddels aardig kan lezen, her en der een stukje kan schrijven en het meeste bij elkaar knip en plak. Dit is toch ook wat de meesters doen? Waarom een stukje code dubbel schrijven terwijl knippen en plakken soms beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Hier is zo'n beetje alles te vinden wat je nodig hebt om een website te maken.
http://www.w3schools.com/
Ik zou zelf echter nooit meer gaan klooien met code. Een cms is zo veel eenvoudiger en geeft behoorlijk wat functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sypie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:15:
Waarom een stukje code dubbel schrijven terwijl knippen en plakken soms beter werkt?
Omdat genoeg mensen dat doen zonder dat ze weten waar ze nu precies mee bezig zijn.

Wat versta je trouwens precies onder een HTMLtemplate?
26779 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:17:
Hier is zo'n beetje alles te vinden wat je nodig hebt om een website te maken.
http://www.w3schools.com/
Ik zou zelf echter nooit meer gaan klooien met code. Een cms is zo veel eenvoudiger en geeft behoorlijk wat functionaliteit.
w3schools is handig als naslagwerk, maar er zijn toch echt betere methoden om iets echt te leren dan iedere keer wat losse snippets. Verder zijn er de nodige mensen met kritiek op w3schools (al ben ik het daar lang niet altijd mee eens eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Begin liever hier: http://docs.webplatform.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44

Rhapsody

In Metal We Trust

Recentelijk kwam ik deze website tegen. Erg duidelijke tutorial waarin alles aan bod komt m.b.t. HTML5 en CSS.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:19:
Wat versta je trouwens precies onder een HTMLtemplate?
De inhoud van deze pagina bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sypie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:59:
[...]
De inhoud van deze pagina bijvoorbeeld.
Daar zou ik echt niet mee beginnen. Er staat zoveel info in die dingen dat als je niet weet wat je aan het doen bent je verzuipt in de code. Beter kun je klein en gestructureerd aan de gang gaan en dat langzaam uitbouwen. De eerste template die ik bekeek had gelijk al een hele bult JS erin. Daar wil je als je er geen ervaring mee hebt van wegblijven. Die templates zijn leuk als je kant en klaar iets in elkaar wilt klikken. NIet als je zelf iets wilt bouwen en weten wat je precies aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga ze zsm uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ferdinandoh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:53:
Oftewel.. Geen idee waar ik moet beginnen/hoe ik moet beginnen/waarmee ik moet beginnen.
Hebben jullie tips of dingen die je absoluut moet weten/ rekening mee moet houden voor een onervaren webdesigner?
Dingen als:

Waarmee kan ik het beste werken?
Wat zijn de werkstappen?
etc. etc.

Bedankt!
Ik neem aan dat dit een MBO-opleiding is? In principe moet je op je stageplaats een begeleider hebben die je op weg kan helpen. Het doel van een meeloopstage is niet dat je alles zelf maar moet uitzoeken. Het idee is dat je samenwerkt met met mensen die het vak waarvoor je leert in de dagelijkse praktijk beoefenen en jouw een deel van die werkzaamheden laten doen, en dat werk controleren en ook de tijd nemen om jou dingen te leren.

Ik ga er maar vanuit dat dit hotel geen erkend leerbedrijf is, maar zelfs dat is geen excuus om een stagiar niet voldoende te begeleiden.

Waar je vooral op moet letten is dat bij je volgende stage je ergens terecht komt waar mensen jouw iets kunnen leren, zelf uitzoeken hoe je een website moet maken kan je namelijk ook in je vrije tijd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:07
[b]TERW_DAN schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:19:
Verder zijn er de nodige mensen met kritiek op w3schools (al ben ik het daar lang niet altijd mee eens eigenlijk).
Ja...w3schools kun je eigenlijk beter mijden. :/ Zie deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:23
Een vlotte manier om de basics HTML, CSS en ook wat Javascript onder de knie te krijgen is CodeCademy. Deze stof kregen wij gedurende onze opleiding Applicatieontwikkeling en het was voor iedereen goed te doen, mits je enige inzet toont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:00
bdalenoord schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:12:
Een vlotte manier om de basics HTML, CSS en ook wat Javascript onder de knie te krijgen is CodeCademy. Deze stof kregen wij gedurende onze opleiding Applicatieontwikkeling en het was voor iedereen goed te doen, mits je enige inzet toont...
Second this, hele handige website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
bdalenoord schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:12:
Hartstikke bedankt hiervoor!
Van alle tips die ik heb ik gekregen is dit zeker de beste! Je begint bij het begin en heel duidelijke uitleg.
Ben er nu 2 uurtjes mee bezig en heb 2 secties af.
Dit is leuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Het klinkt misschien dom of niet slim, maar ikzelf leer van vallen en opstaan.
Ben momenteel bezig met een HTML5-website; heb er geen kennis over maar het vergelijken en aanpassen van de html, php en css bestanden is een leuke job die je sowieso vooruitgang laat boeken!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SalimRMAF schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:17:
Het klinkt misschien dom of niet slim, maar ikzelf leer van vallen en opstaan.
Ben momenteel bezig met een HTML5-website; heb er geen kennis over maar het vergelijken en aanpassen van de html, php en css bestanden is een leuke job die je sowieso vooruitgang laat boeken!
Het gevaar daarvan is alleen dat als je uitgaat van een stuk HTML dat niet slim in elkaar steekt, je het jezelf fout aanleert.

Dat iets werkt in een browser wil nog niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk goede code is. Als je iets niet goed erin hebt staan en je gaat daar op voortborduren kun je tegen vage dingen aanlopen.

Dus voor de basis zou ik toch wel beginnen met een goed boek.
Pagina: 1