Wegvallen HDMI verbinding HTPC - versterker - TV

Pagina: 1
Acties:

• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb mijn HTPC (Core i3-540) middels HDMI aangesloten op een Pioneer HTP-FS500 en deze vervolgens weer via de output met HDMI verbonden aan de televisie, een Philips 37PFL7603D.

Tijdens het kijken van films/series op mijn HTPC valt soms de HDMI verbinding weg (willekeurig). De televisie geeft dan aan dat er geen signaal meer is.

Na het opnieuw opstarten van de HTP-FS500 (en soms de HTPC) werkt het weer. Soms komt het voor dat ik een hele avond kan kijken en een andere keer valt de verbinding om de paar minuten eruit.

Ik gebruik XBMC om alles af te spelen.

Op het internet wordt veel als eerst geschreven over de hdmi kabels die gebruikt worden, maar dit is niet altijd de oplossing. Graag zou ik eerst andere tips willen proberen alvorens nieuwe kabels aan te schaffen (straks blijkt het hier niet aan te liggen.....)

Wie heeft er nog tips voor mij om uit te proberen?

edit: als de verbinding weer goed is na een reset van de HTP-FS500 dan staat op de HTPC de melding dat er een error is opgetreden is in XBMC met alleen de mogelijkheid om te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door EJSchuiteman op 25-02-2013 19:33 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan proberen alle overige hdmi kabels die vast zitten aan de HTP-FS500 behalve de HTPC, los halen en dan uitproberen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• EJSchuiteman
Momenteel is alleen de HTPC aangesloten op de HTP-FS500. Zojuist weer een serie gekeken en geen problemen ondervonden. Wachten is weer op de volgende keer dat die er uit vliegt.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je stroomkabels langs de hdmi kabels lopen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• EJSchuiteman
Wel in de buurt ervan....

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
Klinkt als een hdmi handshake probleem. Als je dat even googled zal je genoeg topics erover vinden.

• EJSchuiteman
Bedankt voor de tip!

Er zijn inderdaad veel topics te vinden over hdmi handshake problemen. Blijkbaar wordt zo'n handshake om de zoveel tijd uitgevoerd? Ik blijf het raar vinden dat het dan opeens niet meer goed gaat. Dit moet ik nog maar eens uitvogelen hoe dat allemaal zit.

Anyways, regelmatig komt de volgorde waarin je de apparatuur aanzet aan bod. Het schijnt het beste te zijn als je eerst de tv aanzet, dan de versterker en als laatst de htpc. Toevallig heb ik dit gisteravond ook in deze volgorde gedaan en geen problemen ondervonden.

Ook heb ik nog een topic gevonden op avsforums waarin je met het programma MonInfo de EDID info van je monitor (tvscherm in mijn geval) en versterker kan uitlezen en kan toepassen op je systeem. Dit schijnt ook bij veel mensen geholpen te hebben.

Wel hebben veel mensen last van het hdmi handshake probleem als ze van kanaal wisselen, bij mij gaat het echt alleen fout als ik op mijn HTPC zit. Dus ik weet niet zeker of dit wel gaat werken bij mij.

Stappenplan:
1. De komende dagen deze volgorde (TV --> HTP-FS500 --> HTPC) van aanzetten hanteren en hopelijk ook het probleem kunnen reproduceren als dit in een andere volgorde gebeurd.
2. Met MonInfo de EDID info uitlezen en toepassen (mocht stap 1 niet succesvol verlopen).

Ik zal mijn bevindingen posten...

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 23:02
Ik heb op mijn pc er problemen mee. Volgorde van aanzetten maakt bij mij niks uit, youtube op de achtergrond helpt wel, zou je kunnen proberen.

• EJSchuiteman
En als je http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128955 probeert? Hier wordt ook gesproken over MonInfo.

Vanavond de apparatuur weer in de 'juiste' volgorde aangezet en net succesvol een serie afgespeeld. Ben nu de extended LOTR aan het afspelen. Tot nu nog geen problemen.

edit: En de eerste problemen weer gehad. De volgorde maakt dus helemaal niks uit.

[ Voor 19% gewijzigd door EJSchuiteman op 27-02-2013 19:38 ]

Pagina: 1