Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
In de "Pricewatch" vind ik voornamelijk Samsung's die (volgens mij) via parallelle import komen. Gebruikers in de shopreviews hebben het over toestellen met "Oostblok talen" of "Europese toestellen".
Betekent dit de de update's voor deze toestellen niet of op een ander moment komen?
Wie hier weet zeker dat hij (zij?) een echt NL toestel heeft? Hoe weet ik straks zeker een NL toestel te bekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Nou, je kan het vragen. Verder maakt het geen fluit uit hoor :) Als je een beetje handig bent, pas je hem zo aan naar NL software (of duitse of engelse als je sneller updates wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit kwam ik tegen op GSM Helpdesk.
Samsung Benelux heeft in een telefonische reactie aan GSM Helpdesk Nederland laten weten dat de berichtgeving onjuist is. Samsung smartphones uit zowel Nederlandse als buitenlandse distributiekanalen blijven updates ontvangen, zo garandeert Samsung.
Volgens Samsung hoef je je geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:46
Of de kans dat updates juist sneller worden uitgerold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Is moeilijk, maar ik weet dat Telecomlink grijze import verkoopt en ze melden het er niet eens bij, wat als neven effect heeft dat tweedehandse smartphones flink minder waard zijn, die smartphones van grijze import zijn ja immers veel goedkoper.

Met custom roms krijg je zo'n smartphone wel multilanguage.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-02-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
niet alleen met custom rom, over het algemeen zitten er sowieso al verschillende talen in. of je nu een Pools, Frans of Nederlands exemplaar hebt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:34
Op zich is dit geen probleem.
Je kan bij android alle ondersteunde talen kiezen.
Het is niet zo als de telefoon voor Duitsland bestemt is, dat je de Nederlandse taal niet kan in stellen.

Wel kun je programma's tegen komen van Samsung die in Nederland niet werken omdat die dienst hier niet is.

Als je echt een NL model wil mail je de webshop of ze deze leveren.
Leveren ze geen NL model terwijl ze dit wel hebben toe gezegd stuur je hem weer retour.

Je ziet het al snel aan de boekjes die er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Alleen je moet dan wel vaak een app voor installeren. Maar die grijze import geeft gewoon heel verkeerd beeld, de coolblue is duur maar die verkopen wel Nederlandse modellen.

Ik ben er zelf niet zo kapot van die grijze import, maar als je de goedkoopste prijs wilt is hoogstwaarschijnlijk grijze import.

En de webshops zetten het er gewoon niet bij dat het een model uit bijvoorbeeld UK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Het maakt ook geen klap uit. Niet in gebruik, niet in garantie en updates krijg je vaak zelfs sneller

ik heb een hoop roms uit een hoop landen geinstalleerd gehad en altijd was nederlands ingebakken en beschikbaar zonder aparte app

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 25-02-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:46
Vanaf android 4.0 en hoger zijn alle talen standaard gewoon aanwezig, daarom kopen veel tweakers hun smartphone in china,omdat de beperking met talen inmiddels weg is.
In android 2.3 of 2.2 en waarschijnlijk ook lagere versies, is dit per regio. Asiatische softwareversie heeft geen nederlands, en de europese geen chinees. Etc.

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 25-02-2013 20:52 ]

Pagina: 1