Siemens [S7-1200]: Engineering INefficiency

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascario
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02-2013
Zijn er onder jullie die ook de pech hebben om met een Siemens S7-1200 en hun zogezegde "Engineering efficient" developement environment "TIA" te moeten werken?

Met ervaring in verschillende hogere programmeer talen, ben ik sinds het begin van dit jaar moeten beginnen werken met deze software voor een transportsysteem. Na twee maanden en een half, sta ik er van te kijken dat de software minstens 2 maal per dag crashed, en zo onefficient is om simpele zaken uit te voeren.

Mij verbaasd het ook dat ik hiervan nooit iets op Tweakers heb gelezen? Of ben ik de enige met zo veel problemen? Zo niet moet dit absoluut ergens in de media komen.

Je zou er van uit gaan dat dit opgebouwd is met de duitste Grundigkeit (vandaar ook onze keuze voor de Siemens HW & SW), maar vandaag breng je toch geen software uit waar niet eens ondersteuning is voor autosave (zeker niet als het twee maal per dag crashed). Ook is er geen degelijke ondersteuning voor dual screen of dockable windows etc?

Ik hoop dat ik één van de weinigen ben die hier zo veel problemen mee heeft, en sta open voor alle informatie die anderen eventueel hebben om een volledig up to date TIA SP2 v5 een beetje leefbaar te laten werken? Heb ook al geprobeerd zonder antivirus (kaspersky), maar doet ook niet veel af.

Alvast bedankt
Teleurgestelde developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb (nog) niet veel ervaring met TIA, maar ik vond het er wel handig uitzien. Met name dat je variabelen voor PLC/HMI/SCADA maar één keer aan hoeft te maken en je niet druk hoeft te maken over addressering. Qua talen maakt het allemaal niet zoveel uit, dat is voor bijna alle PLC's gelijk (behalve als je PC gebaseerde PLC's toepast). Of TIA echt handig werkt moet ik nog achter komen.

Je moet trouwens wel een knappe PC / laptop hebben om TIA te draaien. Wij draaien het in een VM en op een oudere laptop is dat niet te doen. Op mijn laptop draait het prima.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....