Main pc upgrade ivm hackintosh

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb al jarenlang een Q6600 met een asus p5n32e-sli plus met 8 gb ram. Enige upgrade later een radeon 6800 en een 80 gb SSD.

Hier draai ik oa eyefinity 3 monitor setup mee (1920-1200 x 3). Werkt prima allemaal. Ik heb ook een hackintosh erop staan (3e harddisk) en dat draait prima, alleen dus nooit tegelijk met mijn windows 8 main pc nu.

Nu heb ik nog wat oudere pc's core 2 duo nog wat. Maar ik wil misschien gewoon ff simpele upgrade doen, cpu/mobo/mem/koeler/voeding eventueel indien nodig. Kasten etc heb ik nog videokaart ook dus. (heb nog een 8800gt liggen die ook in hackintosh uitstekend werkt.

Wat raden jullie aan in mijn geval?

Ik wil dus gewoon duo/triple screen windows 8 werken, en max duo screen hackintosh. (zal meestal single zijn).

Ik zoek dus een leuke cpu/mobo/mem kit en wss nog ff tb harddisk erbij en knal dan 80 gb ssd in nieuwe pc.

Ik hoef niet de nieuwste games te spelen, want ik speel voornamelijk strategie games die nu nog perfect draaien, geen dure videokaart dus.

Wat wel leuk zou zijn is dat de nieuwe setup hackingtosh friendly is, met mijn huidige setup ging dat redelijk, uiteindelijk lukte dit wel :)

Wat raden jullie aan :) Nog niet genoeg verdiept in de mogelijkheden, maar zal dat doen als ik wat tips heb

edit:

Geheugen is erg goedkoop neem aan dat 16 gb aan te raden is voor die 30 euro meer? (81 e in pricewatch). En processor, hoeveel sneller is zo'n i5 3350p tov. de q6600 nou eigenlijk? Merk ik hier wat van? Want videokaart is hetzelfde, ok sneller geheugen enzo? Grootste voordelen vind ik voornamelijk virtualisatie mogelijkheden en AHCI waardoor de ssd eindelijk goed draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Voor virtualisatie is misschien hypertreading aan te raden. Een Xeon CPU bijvoorbeeld. Een stuk goedkoper dan een i7, en biedt nagenoeg hetzelfde, en qua virtualisatie mogelijkheden zelf nog meer.
Je kan je oude GPU er weer gewoon hergebruiken als deze goed werkt.

Dit zou eventueel een optie kunnen zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 201,50€ 201,50
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 21,95€ 21,95
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 72,68€ 72,68
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,98

Denk er even 35 euro bij. Aangezien de 1TB HDD zo;n 60 euro kost. De 20 euro de er staat klopt niet.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tnx! Net even verdiept in die processoren, nog niet gekeken naar Xeon processoren, Ik wil hem waarschijnlijk 3-5 jaar gebruiken, is de i7 3770k niet beter? (nog niet verdiept he, maar ik las veel goede reviews hierover), 260 euro.

Ik wil waarschijnlijk in toekomt overklokken, kan dat makkelijk met dit setje? en moederbord is erg goedkoop tegenwoordig, das wel erg relaxt. Even research plegen.

Ohja hoe werkt de onboard gpu van de bv i5 serie? Is dat extra power ofzo? Of krijg je er een extra connector bij zodat je eventueel monitor kan aansluiten? ik merk dat ik er aardig uit ben :)

Waarschijnlijk heb ik ook nog voeding nodig, want in die oude core-duo zal wel niet genoeg zitten. En huidige moet ik laten zitten voor deze pc.

[ Voor 30% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Xeon en i7 zijn vrijwel gelijk.
Xeon heeft alleen geen IGP en is niet overklokbaar. De Xeon biedt echter meer prijs/prestatie dan de i7.
Als je wilt overklokken heb je ook een Z77 moederbord nodig, deze kost rond de 100 euro.
De nieuwste CPU's zijn redelijk zuinig. Hoeveel vermogen staat er op je voeding? Het is echter wel aan te raden om een nieuwe te nemen. Voor de zekerheid.
De onboard GPU (IGP) moet je gewoon met de stroom aansluiting op het moederbord aansluiten, gewoon standaard aansluiting :p ) Echter als je oude videokaart bevalt kan je die eventueel houden. Je zal alles ook weer anders moeten aansluiten volgens mij. Hoe heb je de monitoren nu aangesloten?
tennisbal schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:47:
Tnx! Net even verdiept in die processoren, nog niet gekeken naar Xeon processoren, Ik wil hem waarschijnlijk 3-5 jaar gebruiken, is de i7 3770k niet beter? (nog niet verdiept he, maar ik las veel goede reviews hierover), 260 euro.

Ik wil waarschijnlijk in toekomt overklokken, kan dat makkelijk met dit setje? en moederbord is erg goedkoop tegenwoordig, das wel erg relaxt. Even research plegen.

Ohja hoe werkt de onboard gpu van de bv i5 serie? Is dat extra power ofzo? Of krijg je er een extra connector bij zodat je eventueel monitor kan aansluiten? ik merk dat ik er aardig uit ben :)

Waarschijnlijk heb ik ook nog voeding nodig, want in die oude core-duo zal wel niet genoeg zitten. En huidige moet ik laten zitten voor deze pc.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:07:
Xeon en i7 zijn vrijwel gelijk.
Xeon heeft alleen geen IGP en is niet overklokbaar. De Xeon biedt echter meer prijs/prestatie dan de i7.
Als je wilt overklokken heb je ook een Z77 moederbord nodig, deze kost rond de 100 euro.
De nieuwste CPU's zijn redelijk zuinig. Hoeveel vermogen staat er op je voeding? Het is echter wel aan te raden om een nieuwe te nemen. Voor de zekerheid.
De onboard GPU (IGP) moet je gewoon met de stroom aansluiting op het moederbord aansluiten, gewoon standaard aansluiting :p ) Echter als je oude videokaart bevalt kan je die eventueel houden. Je zal alles ook weer anders moeten aansluiten volgens mij. Hoe heb je de monitoren nu aangesloten?

[...]
Ik bedoelde met IGP hoe de connectors liepen. Als ik het goed begrijp heeft dus tegenwoordig ook de cpu een IGP (soms). Dan moet je dus altijd een mobo hebben met interne aansluitingen voor vga etc. Vroeger had je mobo met igp en dan dus die aansluitingen, maar als ik het goed begrijp kan je dus ook mobo + igp / cpu met ipg/ normale videokaart = 3 videokaarten hebben? Of klopt dat niet?

Ik wil wel overklokken en igp kan handig zijn in toekomst ivm aansluitingen extra monitoren hackintosh. Ik heb nu triple setup eindelijk draaiend in m'n hackintosh, Dp/DVI/HDMI. werkt, windows 8 dus ook zo. Zit ook nog een aansluting naar tv bij.

Liefst wil ik er ook een coax audio output bij, ik zie net dat het mobo dit niet heeft (wel optical, die ik ook wil hebben :)

Is die prijs tegenwoordig zo laag van moederborden?

Voeding van die 2 andere pc's zullen wel rond de 300 w liggen, weet niet meer precies, oude pc's van me geweest.

Denk dat het belangrijkste knelpunt de hackintosh zelf kan zijn, het moederbord/chipset kan erg dwarsliggen soms, maar intel is zowieso veel makkelijker te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ik weet niet precies hoe die aansluitingen heten, uit mijn hoofd xD. Je moet op het moederbord een stekker in de 8-pins connector doen. Dat is alles. En aan het moederbord zitten deze aansluitingen voor de IGP: D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI

Je kan hiermee max 3 monitoren mee aansturen. Maar je moet deze wel op een bepaalde manier aansluiten. Je kan dus eventueel je oude GPU houden als je dat makkelijker vind.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met het stukje van " = 3 vidoekaarten hebben" :p

Je kan tegenwoordig bijna altijd wel op 1GPU 3 monitoren aansluiten. Wel op een bepaalde manier met display port. (ook met de IGP in de CPU), hier moet je even naar googlen ;)

Jouw GPU is toch wel een PCI-e toch?

Qua audio moet je even zoeken in de pricewatch kan je die dingen filteren alsgoed is.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
5 jaar terug was de gpu niet in de cpu geintegreerd, nu dus wel :) ik vroeg me daarom af of er ook nog mobo's zijn met gpu integratie, want in dat geval heb je dus 1 gpu (CPU), 1 gpu (mobo) en een eventuele extra normale gpu.

is uiteraard pci-express, Ik wil zowieso een ivy bridge, 3 schermen aansturen is eis. En videokaart zal erbij geplaatst worden, radeon 6800, waarmee ik 3 schermen kan aansturen.

Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk aansluitingen etc te hebben en eventueel max te overklokken dus de Z77 lijkt me beter voor mij. Ook neig ik meer naar een i7 daardoor (IGP + overklokken).

Zijn er zo weinig ivy bridge moederborden? Even lezen allemaal. Ik heb een stacker kast dus ruimte genoeg voor een groot moederbord.

ohja zuinighuid vind ik niet heel belangrijk, vooral snelheid voor prijs

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:26
moederborden voor cpu's met IGP hebben over het algemeen nooit een chipset met geintegreerde GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
borft schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:35:
moederborden voor cpu's met IGP hebben over het algemeen nooit een chipset met geintegreerde GPU.
ok dus het is nu verplaatst, dacht ik al. Wel grappige zoektocht dit, merk dat ik op dit gebied weer aardig achterloop. Ben nu Z77 moederborden aan het onderzoeken, stuk duurder alweer. Ff tig reviews lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan volgens mij niet de IGP (van de CPU) en de videokaart tegelijk gebruiken, misschien met eventuele software (Lucid MVP software)

Die Radeon 6800 kaart, heb je die zelf liggen? Ik dacht dat je een Nvidia kaart had.

Je kan dan idd beter een i7 nemen jah ;).

Misschien voldoet een i5 ook wel, die biedt over het algemeen meer prijs/prestatie. Misschien kan je dat zelf even uitzoeken ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:51:
Je kan volgens mij niet de IGP (van de CPU) en de videokaart tegelijk gebruiken, misschien met eventuele software (Lucid MVP software)

Die Radeon 6800 kaart, heb je die zelf liggen? Ik dacht dat je een Nvidia kaart had.

Je kan dan idd beter een i7 nemen jah ;).

Misschien voldoet een i5 ook wel, die biedt over het algemeen meer prijs/prestatie. Misschien kan je dat zelf even uitzoeken ;)
die radeon heb ik nu in mijn main pc, gaat mee naar upgrade. Mijn 8800gt kaart zal dan terug in mijn oude pc gestopt worden (triple screen hackintosh werkt dan niet meer, maar dat is dan niet erg. Zal ik met mijn nieuwe setup wel kunnen).

Lees trouwens net dat igp sharen wel kan, 2 modus. of igp wordt extra kaart voor video-encoding of de kaart wordt main en als het nodig is wordt kaart 2 ingeschakeld.

Ben wel nerd genoeg om voor maximale opties te gaan, dus wordt een Z77 board. Nu uitzoeken welke en vooral welke goed compatible is met hackintosh 10.8.2

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke Succes ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok het moederbord wordt waarschijnlijk de Gigabyte GA-Z77X-D3H Deze is compatible met 10.8.2 hackintosh en hij heeft alles wat ik wil hebben, behalve optical audio out en esata, maar dat kan ik wel regelen met usb.

Nu het snelste geheugen, of maakt dat allemaal niet meer uit?

edit: Nu lees ik weer dat die review van tweakers behoorlijk oud is en dat er weer betere mobo's zijn. reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken

damn lastig dit

twijfel nu ook tussen de i5 en i7 processor. 3570k of 3770k

[ Voor 39% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je gigabyte bord wat daar staat is een prima bord. oud is deze niet. Dit is gewoon een Z77 moederbord, en presteerd prima.
Ik denk dat dit bord ook nog wel voldoet: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H

Deze wordt op andere sites veel aan geraden. Jouwe met de "X" erbij, is echter net iets beter. Maar of je dat gaat merken...

Je kan het beste uitzoeken of je gebruik gaat maken van hypertreading, als dit nagenoeg niet het geval is kan je het beste voor de i5 3570k gaan. Maak je hier echter veel en goed gebruik van kan je de i7 nemen.
Dus probeer goed te onderzoeken of je die hypertreading veel en goed gaat gebruiken.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:47:
Je gigabyte bord wat daar staat is een prima bord. oud is deze niet. Dit is gewoon een Z77 moederbord, en presteerd prima.
Ik denk dat dit bord ook nog wel voldoet: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H

Deze wordt op andere sites veel aan geraden. Jouwe met de "X" erbij, is echter net iets beter. Maar of je dat gaat merken...

Je kan het beste uitzoeken of je gebruik gaat maken van hypertreading, als dit nagenoeg niet het geval is kan je het beste voor de i5 3570k gaan. Maak je hier echter veel en goed gebruik van kan je de i7 nemen.
Dus probeer goed te onderzoeken of je die hypertreading veel en goed gaat gebruiken.
tnx, ik kom er net achter dat er een bug kan ontstaan bij triple monitor setup bij die gigabyte D3h, als je active display port gebruikt (wat ik dus doe). Moet even kijken of dat werkelijk zo is.

hypertreading zal ik wel gebruiken, gebruik hem veel voor vmware etc. Die k versies hebben de extra virtualisatie opties niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

dat VT-D etc. bedoel je toch met virualisaties?
Kijk eens bji de Xeon E3 1230v2. Deze biedt er meer.

Gigabyte had wel wat bugs ja, van gehoort. Echter zijn deze weer opgelost doormiddel van een BIOS update.

Voorde rest heeft Asrock nooit problemen, en is in mijn ogen één van de beste moederbord fabrikanten van het moment. Evenals MSI, die doet het ook erg goed.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:28:
dat VT-D etc. bedoel je toch met virualisaties?
Kijk eens bji de Xeon E3 1230v2. Deze biedt er meer.

Gigabyte had wel wat bugs ja, van gehoort. Echter zijn deze weer opgelost doormiddel van een BIOS update.

Voorde rest heeft Asrock nooit problemen, en is in mijn ogen één van de beste moederbord fabrikanten van het moment. Evenals MSI, die doet het ook erg goed.
virtualisatie doe ik niet dagelijks, maar af en toe. Xeon gaat problemen opleveren met compatibiliteit lees ik net. Dus nu even moederbord zoeken.

ook geen igp wat handig kan zijn met videoprocessing

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 25-02-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Heb je ergens een url met bevestiging dat de problemen met de Gigabyte GA-Z77X-D3H opgelost zijn? Ik zie dat er best problemen mee zijn, hopelijk is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik ga denk voor dit moederbord, iets mee stuff onboard Gigabyte GA-Z77X-UD3H 129 e
en werkt met hackintosh 10.8.2 met wat omwegen.

Hoe zit dat met geheugen tegenwoordig? Corsair 9 latency lijkt me beste? Maakt het nog uit welk type? Of kan ik value ram goedkoopste nemen?

En SSD Intel 330 128 gb heb ik nu gekozen, nog even verdiepen wat het beste is.

[ Voor 47% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
neem een h77 bord als je voor en xeon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
digital_ownage schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:09:
neem een h77 bord als je voor en xeon gaat.
Ik ga voor de 3770 i7, geen xeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dan kan je beter een i7 3770k nemen, deze kan je overklokken.

Crucial m4 zijn bewezen goede SSD´s Ik raadt 256GB aan. 128 GB raakt erg snel vol. Aangezien windows in totaal al 20GB is. Hier komen alle programma´s op. Dus die 128GB wordt snel bereikt.

Geheugen maakt niet uit wat je neemt, je zult geen verschil merken door de geheugen controller van Intel die in de CPU zit. Corsair vengeance 8GB is goed zoals deze: pricewatch: Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10

Kijk eens bij MSI borden, zoals de MSI G-45. Als die Hackintosh ondersteunt kan je dat bord misschien wel kiezen. Een erg goed bord dat veel functies ondersteunt.
Ook is er een optie voor tunderbolt. Die kost echter wel wat meer dan het originele G-45 bord. Maar goedkoop vergeleken met de concurentie:
-standaard: pricewatch: MSI Z77A-G45
-Thunderbolt: pricewatch: MSI Z77A-G45 Thunderbolt

Thunderbolt kan eventueel in de toekomst handig zijn.

En ik denk dat je het beste deze SSD kan nemen: pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB

Heb je eventueel nog iets aan CUDA-Cores?
Nvidia kaarten beschikken over deze cores. Wat bij sommige applicaties voordeel biedt. Misschien handig om daarvoor een extra videokaart aan te schaffen? Als je er gebruik van kan maken dan.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

franssie

Save the albatross

Voor een computer voor Xplane ben ik ook met zoiets bezig, en ik kom eigenlijk ook op de 3770 uit. Voor mij is de K wel belangrijk (bij mij geen virtualisaties) en ik wil wel kunnen overklokken.
De verschillen zijn http://ark.intel.com/compare/65719,65523,65524,65525

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ow, nu zie ik het verschil met de i7 3770 en de i7 3770k. Wel vreemd aangezien de -k versie het Top model met de meeste ondersteuning zou moeten zijn naar mijn idee.

Ga je gebruik maken van de VT-d technologie?

@franssie, thnx voor de link ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:48:
Ow, nu zie ik het verschil met de i7 3770 en de i7 3770k. Wel vreemd aangezien de -k versie het Top model met de meeste ondersteuning zou moeten zijn naar mijn idee.

Ga je gebruik maken van de VT-d technologie?

@franssie, thnx voor de link ;)
ja VT-d ga ik zeker gebruiken, dus daarom de 3770 (idd raar dat de k versie die opties niet heeft, je mist er 3 uit m'n hoofd). Geen overklokken of minimaal (wat mogelijk is met de 3770). Ding is snel zat. Ik wil 3 video outputs ivm triple screen setup en veel geheugen, 16 gb. lees net dat compatible banken quad zijn, dus 4 x 4. Zou iets sneller moeten zijn.

En over het geheugen, CAS 9 lijkt me beter dan 10 of valt dat mee tegenwoordig>?

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:08:
Dan kan je beter een i7 3770k nemen, deze kan je overklokken.

Crucial m4 zijn bewezen goede SSD´s Ik raadt 256GB aan. 128 GB raakt erg snel vol. Aangezien windows in totaal al 20GB is. Hier komen alle programma´s op. Dus die 128GB wordt snel bereikt.

Geheugen maakt niet uit wat je neemt, je zult geen verschil merken door de geheugen controller van Intel die in de CPU zit. Corsair vengeance 8GB is goed zoals deze: pricewatch: Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10

Kijk eens bij MSI borden, zoals de MSI G-45. Als die Hackintosh ondersteunt kan je dat bord misschien wel kiezen. Een erg goed bord dat veel functies ondersteunt.
Ook is er een optie voor tunderbolt. Die kost echter wel wat meer dan het originele G-45 bord. Maar goedkoop vergeleken met de concurentie:
-standaard: pricewatch: MSI Z77A-G45
-Thunderbolt: pricewatch: MSI Z77A-G45 Thunderbolt

Thunderbolt kan eventueel in de toekomst handig zijn.

En ik denk dat je het beste deze SSD kan nemen: pricewatch: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB

Heb je eventueel nog iets aan CUDA-Cores?
Nvidia kaarten beschikken over deze cores. Wat bij sommige applicaties voordeel biedt. Misschien handig om daarvoor een extra videokaart aan te schaffen? Als je er gebruik van kan maken dan.
Ik ga waarschijnlijk voor de SSD 128 gb van crucial, lees net dat hij beter is dan de samsung. Ook koop ik er een 2 tb harddisk bij voor storage, en ik zet mijn oude Intel 80 GB SSD over voor hackintosh doeleinden.

3 schijven dan, kan ik op termijn mijn nas 4 x 1 tb vervangen door 4 x 2 tb.

Zou mijn oude voeding antec 450 smartpower genoeg zijn? (vond ik nog ergens).

enige wat z77x u3h mist is coax digital out audio maar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Tja, als die Gigabyte problemen heeft, kan je beter naar iets zoeken dat zoiezo geen problemen levert, en eventueel zelfs goedkoper is. En net zo goed presteert.
Een oude voeding kan in het ergste geval wel je systeem kapot maken, hoe oud is de voeding? Met de IGP van de i7 zou die voeding het qua vermogen wel ruim moeten redden.
Welke videokaart doe je er nog bij? en kan je ergens vinden hoeveel die verbruikt?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:22:
Tja, als die Gigabyte problemen heeft, kan je beter naar iets zoeken dat zoiezo geen problemen levert, en eventueel zelfs goedkoper is. En net zo goed presteert.
Een oude voeding kan in het ergste geval wel je systeem kapot maken, hoe oud is de voeding? Met de IGP van de i7 zou die voeding het qua vermogen wel ruim moeten redden.
Welke videokaart doe je er nog bij? en kan je ergens vinden hoeveel die verbruikt?
Een alternatief is de Asus P8Z77-V LE PLUS . Ook alles en voordeel is dat hij realtek chipset voor audio heeft. Iets wat hackintosh stuk makkelijker maakt. Maakt het eigenlijk nog uit wbt performance?

Videokaart is radeon 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je stroom verbruik zal max. Zo'n 250W zijn tijden Load: http://nl.hardware.info/p...7520&specId=7981&tcId=209

Je kan het beste een nieuwe voeding nemen. Ik kom bij een aantal slechte reviews tegen, en hij heeft de titel: "Ticking time bomb". Dan kan je beter een nieuwe nemen ;)

Moederborden van de Z77 presteren vrijwel allemaal even goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mirno op 26-02-2013 18:29 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:28:
Je stroom verbruik zal max. Zo'n 250W zijn tijden Load: http://nl.hardware.info/p...7520&specId=7981&tcId=209

Je kan het beste een nieuwe voeding nemen. Ik kom bij een aantal slechte reviews tegen, en hij heeft de titel: "Ticking time bomb". Dan kan je beter een nieuwe nemen ;)

Moederborden van de Z77 presteren vrijwel allemaal even goed ;)
Vermoeden heb ik al inderdaad (voeding). Gekregen van iemand, nu naar de q77 serie aan het kijken ivm vt-d maar wordt er niet vrolijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Jaah ik las je andere topic net al :p
Overigens weet ik ook niet echt goed wat hackintosh en vt-d inhoudt. Ik zal er even proberen onderzoek naar te doen.

Je gaat Windows draaien en met VM-ware hackintosh draaien?

[ Voor 16% gewijzigd door mirno op 26-02-2013 18:45 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:43:
Jaah ik las je andere topic net al :p
Overigens weet ik ook niet echt goed wat hackintosh en vt-d inhoudt. Ik zal er even proberen onderzoek naar te doen.
hackintosh is een mac draaien op x64/x64 arch. werkt geweldig :) virtualisatie wil ik optimaal benutten, dus vt-d is interessant zeker voor toekomst. Parallels in mac werkt echt super goed, en uiteraard vmware. Ik lees echter zojuist een bericht dat het mss toch aan vmware kan liggen en dat de z77 chipset toch wel het ondersteunt. Moet bijna wel want de Q77 kan ik maar 6 modellen vinden die slecht zijn :(

url: http://ultimatewhitebox.com/forum/showThread/1064

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yes yes yes, het kan dus wel. Oh dit is briljant, kan ik straks hackintosh standaard runnen en dan native app draaien in windows 8 zonder echte emulatie :)

http://forum.parallels.com/showthread.php?t=262696

lang leve vt-d!

echt zo'n groot verschil tussen de 3770 en de 3770k. met die laatste kan je leuk beetje overklokken maar dus niet dit soort prachtige dingen realiseren :). misschien toch maar eens aan 32 gb ram denken. Kan ik aardig wat virtuele pc's draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Wat houdt dat vt-d precies in?

Je kan ook 2 OS op 1 PC instaleren, dan kan je bij de boot kiezen welk systeem je wilt starten.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mirno schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:46:
Wat houdt dat vt-d precies in?

Je kan ook 2 OS op 1 PC instaleren, dan kan je bij de boot kiezen welk systeem je wilt starten.
Vt-d is zeer interessant, direct bv pci-express koppelen aan een virtuele pc.

Multiboot ken ik uiteraard, prefereer aparte harddisk voor hackintosh

Goed ik ga uitwijken naar de Q77. Deze ondersteunt wel native VT-D de Z77 niet. Lees alleen maar problemen overal. Deze lijkt me wel wat http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4237#sp

[ Voor 20% gewijzigd door Tennisbal op 26-02-2013 21:44 ]

Pagina: 1