cpu geeft error-beep

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik heb een nieuwe cooler gekocht voor mijn p2-233. Netjes ontladen de cpu eruitgehaald, oude cooler eraf, nieuwe erop en weer terugprikken. Na aanzetten van de computer komt er nu geen beeld meer en na een paar seconden een lange BEEEEEEEP en even daarna weer, wat zich blijft herhalen. Het lijkt alsof de cpu niet goed aangedrukt is, maar ik heb het een paar keer opnieuw gedaan en hij lijkt toch wel goed vast te zitten.
Gisteren heb ik hem er ook een paar keer uitgehaald en daarna deed ie het ook steeds gewoon.
Koeler eraf helpt niet (meer ruimte hoopte ik) en oude koeler er weer op helpt OOK niet.
Iemand nog suggesties?

Oh ja: de bracket waar je cpu in schuift om hem vast te klikken, is bij een pootje wat los van het moederbord en die krijg ik niet vastgeschroefd. Kan dit er voor zorgen dat ie niet helemaal vast in zijn slot komt te zitten?

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb niet eens een bracket (zijn ze vergete erbij te doe) dus dat is het niet. ik vrees dat je proc overleden is. als je oude er weer op hebt gedaan en indrukt en het ook niet doet.. statische elekriciteit kan veel kwaad bij computeronderdelen. het beste is voordat je eraan komt ff de verwarming aanraken zodat elek. weg is.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

OK, ff flauw doen: Dat kan niet! Het is de speaker die piept vanwege de BIOS, daar heeft de CPU weinig mee te maken...

Een serieuzer antwoord:
OK, weer het lijstje uit de Asus handleiding:
One short beep while displaying logo - No error during POST
Long beeps in an endless loop - No DRAM installed or detected
One long beep followed by three short beeps - Videocard not found, or videocard memory bad
Dus zit je RAM los... (of het is kapot)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
RainmanX, dat wist ik wel, maar 'PC speaker piept' klinkt nou eenmaal niet zo pakkend :)

Ik zal nog eens kijken of het geheugen vastzit, maar gelden die msgs voor alle mobo's? Dus ook een Abit LX6...
Die piepjes gaf de speaker gisteren ook een keer toen ik de cpu niet goed aangedrukt had, dus ik neem aan een probleem met hetzelfde onderdeel.
En ik heb me toch echt steeds goed ontladen, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het een beschadiging is door statische electriciteit.
:( ik ben niet blij