Geheugen vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
Feit:

Bij het bestellen (en in elkaar zetten van mijn nieuwe PC) heb ik zitten slapen en (te) langzaam geheugen gebruikt.

#Product
1Intel Core i5 3450 Boxed
1ASRock B75 Pro3-M
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9

Vraag:

Ga ik er (bijvoorbeeld vbij het spelen FSX) veel van merken als ik er alsnog sneller (1600 mhz) geheugen in stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkool89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08-2021
Nee voor gamen zal dit weinig uitmaken, interessante linkjes:

Games:
http://93.185.96.114/hard...nejsi-ddr3-pameti?start=8

Applicaties:
http://pctuning.tyden.cz/...nejsi-ddr3-pameti?start=6

Er zijn wel een aantal situaties waar verschil op papier te zien is, of het irl merkbaar is blijft een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker op het Intelplatform is de impact van sneller geheugen nauwelijks merkbaar. In games gaat het al helemaal geen fluit uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Dank voor de antwoorden en de linkjes. Ik had alleen nog maar forumberichten hierover gevonden, maar na vertalen is dit wat ik zocht! Heb ik gelukkig niet al te fout gedaan!

Ga ik toch maar eerst die stock cooler vervangen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jab65 op 25-02-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkool89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08-2021
Fijn dat we van nut kunnen wezen :) Wat voor koeler ga je er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Dat zal waarschijnlijk de Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition gaan worden. Zag dat hij in het krantje van Mycom stond :). Maar belangrijker nog: lees er hier ook goede reviews over.

Ben die stock cooler wel zat: die komt nog dwars door de Silencio 550 heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
als je er dan toch een aftermarket cooler opzet, koop dan ook gelijk goede koelpasta. Kijk ook even naar de Scythe mugen 2 rev. B.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Waarom wil je een aftermarket koeler? Wil je dat hij beter koelt dan de stock koeler en niet te duur is? Dan is de Mugen 3 wel een goede keuze. Wil je dat hij stiller is dan de stock koeler? Dan is het een erg slechte kezue. De mugen 3 maakt meer lawaai dan de stock koeler. Je kan hem natuurlijk zachter laten draaien, maar dan heb je bijna geen voordeel tov je stock koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
jorg5 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:56:
als je er dan toch een aftermarket cooler opzet, koop dan ook gelijk goede koelpasta. Kijk ook even naar de Scythe mugen 2 rev. B.
Bij mij was het verschil tussen de scythe pasta an arctic silver 5 1-2 graden, niet de moeite waard dus, zeker niet als hij niet gaat overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
jorg5 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:56:
Kijk ook even naar de Scythe mugen 2 rev. B.
Die staat niet meer in de pricewatch, dus de verkrijgbaarheid zal wel wat tegenvallen :o

Hoe dan ook, dit topic was niet bedoeld voor mijn nieuwe koeler, maar meer om een bevestiging te krijgen over de (niet) noodzaak van sneller geheugen. Toch bedankt allemaal voor de tips. Ik zal ze zeker meenemen bij de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
TERW_DAN schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:58:
Zeker op het Intelplatform is de impact van sneller geheugen nauwelijks merkbaar. In games gaat het al helemaal geen fluit uitmaken.
Ik heb een soortgelijke vraag, ik zoek 16 gb ram voor mijn Q77 board met een 3770 processor. Geen overklok nodig gewoon 1600 ram. Maakt cas 9 latency dus ook geen fluit meer uit? Was vroeger wel anders...

Wil virtualisaties etc doen, moet ik dan nog ergens op letten wbt geheugen?
Pagina: 1