Airflow dell vostro 400 verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 09:05
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een dell vostro 400 (gekregen van een vriend). Wat me opviel is dat de airflow in de case verre van super is. Ik ben van plan de CPU te gaan overclocken en heb er inmiddels ook een HD5850 ingezet.

In deze behuizing zit alleen een fan aan de achterzijde die de warme lucht eruit zuigt, maar een intake fan aan de voorkant is niet te vinden. Nu vraag ik me af of jullie misschien wat goedkope en goede manieren weten om de airflow in deze kast te verbeteren. Hebben jullie bijvoorbeeld een idee hoe ik aan de voorkant een intake fan zou kunnen plaatsen (ivm plastic voorkant enzo).

Een vereiste is dat het goedkoop moet zijn. Heb al geld gestoken in de HD5850 en heb eigenlijk geen zin om veel meer geld uit te gaan geven aan deze pc.

Ik wacht met smart op wat creatieve ideetjes! :)

p.s: hier een linkje naar een foto van de case: http://akamai.edeal.com/i...er22259/img8205225med.jpg

Greetz,

swa100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat zit er precies voor CPU in? Grote kans daarnaast dat je helemaal niet kan overclocken. Dell plaatst namelijk zelden borden die dit toelaten en als de chipset / cpu combo het al kan hebben, mist de BIOS vaak de benodigde instellingen of zitten deze achter een wachtwoord.

Daarnaast zijn de componenten er nooit op berekend. Verwacht geen solid caps / feriet of extra phases om met enige stabiliteit voltages aan te passen en je setje stabiel te krijgen.

Slecht idee dus en waarschijnlijk zal je teleurgesteld zijn over het resultaat.

Wat je zou kunnen doen is de cable management aanpassen en de overbodige bays / "extras" uit de case slopen, dremel required zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
Er zit een q6600 in (de G0 versie). De extra's zijn er wel ongeveer uit denk ik zo. Vraag me alleen af hoe ik een ' mooi' roostertje in die plastic voorkant kan maken.

edit: het overklokken moet toch te doen zijn met setfsb (cpu-z) of anders de BSEL methode?

[ Voor 25% gewijzigd door swa100 op 25-02-2013 14:45 ]

• swa100
Niemand hier met mooie voorbeelden van hoe zij een Dell mini towertje hebben omgetoverd in een airflow festijn? (haha)

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/8/80/80b029ac__huge_fan_cooled_case_mod_32.jpeg :)

of zoiets tegen de zijkant van je kast (zonder de radiator dan, alleen de fan)

Afbeeldingslocatie: http://www.2carpros.com/images/articles/engine/cooling/electric_fan/radiator_cooling_fan.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door TweakMaster op 28-02-2013 16:49 ]

Ryzen cloud9

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Hoe breed is die? en hoe hoog? gebruik je een dvd speler? Weet anders nog wel iets leuks ervoor :P moet je alleen dremel/elektrische zaag (ben de naam er van kwijt hoe dat ding eigenlijk heet) , en dan gewoon als het past , 2 x 200mm fan ofzo erin zetten, en dan boven de knop met zo een losse knop. werken. Voorkant dan uiteindelijk met een frame en gaas en plamuur afwerken. Kost iets maar dan heb je iets :P wel geen dvd speler meer.

• swa100
Joey54 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:48:
Hoe breed is die? en hoe hoog? gebruik je een dvd speler? Weet anders nog wel iets leuks ervoor :P moet je alleen dremel/elektrische zaag (ben de naam er van kwijt hoe dat ding eigenlijk heet) , en dan gewoon als het past , 2 x 200mm fan ofzo erin zetten, en dan boven de knop met zo een losse knop. werken. Voorkant dan uiteindelijk met een frame en gaas en plamuur afwerken. Kost iets maar dan heb je iets :P wel geen dvd speler meer.
Haha ja dat wordt vrij lastig. Kast is niet zo groot en heb wel een dvd-speler nodig, haha. Heb sowieso ook maar 2 drive slots :P

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-07 21:05
Zijpaneel er afhalen En een airco unit er voorzetten en lucht er inlaten blazen:P

Heb je gelijk Positive pressure geen stof dus En de boel blijft cool

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
of een bladblazer :)

Ryzen cloud9

Pagina: 1