Advies Home Cinema Set 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hallo allemaal,

Na de verhuizing naar een groter appartement (woonkamer ca 35 m2) wordt het tijd voor een home cinema set.

Met deze home cinema set wil ik graag:
- Muziek luisteren (via spotify (op de pc) )
- Geluid bij films afspelen

Mijn budget is maximaal 600 euro.

Enkele home cinema sets die mij aanspreken:
- Teufel Impaq 3000
- Onkyo HT-S6505
- Denon AVR-1713 + Aluma 1180

Op tweakers heb ik al vele topics gevonden met een soortgelijk verzoek als deze, echter, ik zou graag specifiek advies willen voor mijn situatie.

Zoals iedereen wil ik het onderste uit de kan halen met het genoemde budget. Vandaar mijn vraag aan jullie of jullie (gecombineerde) systemen weten die beter zijn dan bovengenoemde sets. Wellicht een losse receiver met een aparte speakerset?

Of raden jullie, gezien mijn budget, mij aan om een 2.1 set aan te schaffen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het grootste probleem voor de meeste topic-starters die op zoek zijn naar een nieuw setje is in mijn ogen het budget in relatie tot het verwachtingspatroon qua geluid. Voor je genoemde setup heb je dus 6 speakers en een receiver op je wensenlijstje staan. Deze 7 zaken mogen dan gemiddeld € 85 kosten. Je kan je natuurlijk voorstellen dat je voor dat geld niet veel kwaliteit in huis kan halen.

Het werken met losse componenten zal in alle gevallen beter uitpakken. Er komt gewoon gèèn goed geluid uit een alles-in-1-oplossing. Heeft zoals te verwachten natuurlijk te maken met het budget zoals ik hierboven al schetste.

Naar mijn mening kun je het beste starten met een receiver in combinatie met 2 vloerstaanders als fronts. Een dergelijke combinatie zal qua geluidskwaliteit direct elk alles-in-1-setje wegblazen. Als je dan in de toekomst wil doorgroeien kun je uitbreiden met een center, rears en een sub. Je hoeft niet direct alles al te kopen.

Samenvattend: met minder maar betere onderdelen starten en dan nog wat sparen om de zaak compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Welke receiver en 2 frontspeakers raad je mij aan?

Presteren 2 frontspeakers en een goede receiver ook beter dan de Teufel Impaq 3000? Ik lees hier namelijk veel positieve verhalen over.

[ Voor 58% gewijzigd door radem205 op 25-02-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:49:
Welke receiver en 2 frontspeakers raad je mij aan?
Qua receivers zou ik je aan te raden om eens te kijken naar een surround receiver van Marantz, Denon, Onkyo of Yamaha. Er zijn ook best wel een aantal vrij complete modellen met een prijs tot € 300. Aanraders zijn misschien de Marantz NR1403, Onkyo SR313 of NR414 om er eens een paar te noemen. Kijk gewoon welke modellen de voor jou passende mogelijkheden biedt, genoeg aansluitingen heeft, etc.

Op het gebied van speakers is naar mijn mening gevaarlijk om een paar te kopen waarvan anderen zeggen dat ze goed zijn. Hoe een combinatie van receiver met speakers klinkt is heel persoonlijk. Wat de een prachtig vind klinken, vind jij misschien verschrikkelijk. Beste advies hiervoor is om eens bij een HiFi-zaak een paar combinaties te beluisteren die qua mogelijkheden en budget bij je passen.
Om toch een aantal voorbeelden te geven, noem ik bijvoorbeeld de Dali Zensor serie die hier om T.net regelmatig geprezen wordt. Maar zoals gezegd, is zelf luisteren hierbij het beste advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Is de Onkyo NR414 + 2x Klipsch F-2 Synergy een goede keuze?

Heeft een vloerspeaker doorgaans betere prestaties dan een boekenplank speaker? Of is dit grote onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Je zou 100 euro bij kunnen leggen en eventueel de Philips HTR9900 kunnen nemen. Heb je wel 7.1, maar voor 700 euro een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:59:
Is de Onkyo NR414 + 2x Klipsch F-2 Synergy een goede keuze?

Heeft een vloerspeaker doorgaans betere prestaties dan een boekenplank speaker? Of is dit grote onzin?
Een vloerstaander presteert zeker beter dan een boekenplank speaker, die komen eigenlijk altijd tekort in het laag waardoor een sub eerder noodzakelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Dus kortweg adviseer jij gezien mijn budget 2x een Klipsch F-2 Synergy in plaats van 2x een Dali Zensor 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495206

Ga eens bij Correct luisteren en kijken naar de Philips HTR9900, voor 699,00 vind je echt niets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Anoniem: 495206 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:07:
Ga eens bij Correct luisteren en kijken naar de Philips HTR9900, voor 699,00 vind je echt niets beters.
Dit is denk ik een beetje too much voor wat ik wil. Daarnaast zal het lastig worden om 7 speakers zo op te stellen dat je niet telkens het gevoel hebt dat je in een bioscoop zit (tijdens het kijken van films wel leuk, maar het blijft een woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoeft natuurlijk niet alle speakers neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Je maakt het me wel weer lastig hoor :). Weet jij hoe de philips presteert bij het afspelen van muziek ipv films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:35:
Dus kortweg adviseer jij gezien mijn budget 2x een Klipsch F-2 Synergy in plaats van 2x een Dali Zensor 1 ?
Ik adviseer je zeker vloerstaanders. Maar zonder een type te noemen. Heb zelf die Klipsch nooit gehoord. Koop nooit speakers op advies van anderen maar ga zelf luisteren wat je goed vind klinken. Is namelijk erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vond ik juist het belangrijkste, ik vind hem echt heel goed klinken.
Lees deze revieuw eens; http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_3.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Anoniem: 495206 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:46:
Dat vond ik juist het belangrijkste, ik vind hem echt heel goed klinken.
Lees deze revieuw eens; http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_3.shtml
De genoemde Philips is eigenlijk een omgelabelde NAD. Een goed high end merk. Deze set was oorspronkelijk ver over de 2000 euro als ik me niet vergis en heeft hier ook een eigen topic. De set is wel al iets ouder maar voldoet in veel gevallen nog prima.
Pagina: 1