• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 11:08
Goedemiddag mede-tweakers!

Ik heb het een tijdje laten liggen omdat ik een laptop had maar wil nu toch graag mijn PC gaan fixen.

Wat is het probleem?
De PC kan ik aanzetten, dan gaat alles draaien (case-fans, proc fan, videokaartfan) maar hoor geen piepjes van moederbord, branden geen lampjes op moederbord en kan PC niet meer uitzetten door middel van bijvoorbeeld reset of ''lang inhouden'' van de startknop. PC geeft ook geen beeld en loopt alleen maar te draaien en that's it!

Wat heb ik al geprobeerd?
Er werd mij verteld dat het heel veel dingen kunnen zijn dus heb al wat lopen proberen.
- ''kale start'' 1 geheugen , proc en video en HDD.. geen piepjes geen beeld niks
- Videokaart vervangen door ander model = zelfde geintje, geen beeld, geen piepjes
- PC opstarten zonder geheugen video = geen piepjes geen beeld (uiteraard :+ )
- Alle kabels gecheckt, losgehaald, opnieuw erin, geen resultaat.
- Mobo batterij in en uit
- Jumper reset

En nu?
Nou weet ik dus bijna zeker dat het mijn moederbord moet zijn, al zegt een vriend van me dat het eventueel de voeding is.
Maar als ik helemaal geen piepjes, lampjes of wat dan ook voor reactie van mijn moederbord krijg dan heb ik toch het gevoel dat dit het is.

Iemand die dit probleem kent? Of iemand die mij kan vertellen wat ik moet vervangen want heb het niet zo heel breed om een aankoop te doen die niks oplevert |:( .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Specificaties
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Gigabyte GA-770TA-UD3
XFX HD 5770 1024MB
GeIL 4GB geheugen (2 modules van 2GB)
WD 500GB HDD
OCZ ModXstream Pro 500W
Cooler Master CM 690 II Advanced

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:20

Big Womly

Live forever, or die trying

Vraag aan je vriend eens of je zijn PSU kan lenen om te testen en geef jou PSU even aan hem. Dan weet je het meteen aan welk van de 2 het kan liggen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• FlyLight3r
Die vriend was via Teamspeak, verder woon ik tijdelijk bij mijn ouders dus wat verder van mijn vrienden op het moment en mijn vader gebruikt een PC is outdated is daar past niks meer in.. dus aan zijn voeding heb ik niks. Ik ga eens navragen bij een PC repair of ze z'n testertje hebben voor mijn voeding.

• FlyLight3r
En kan een defect moederbord wel stroom geleiden? Dus dat alle fans wel draaien?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een defect moederbord kan gewoon de voeding aanzetten en fans laten draaien. Daarentegen kan een voeding die niet stabiel is dat ook doen. Fans doen het als je er stroom op zet, maar als dat maar 10V is ipv 12V zullen ze ook gewoon draaien, misschien wat langzamer, terwijl je moederbord daar echt niet mee zal booten.

• FlyLight3r
Update:

Mijn voeding geeft in mijn vaders PC hetzelfde probleem. Laat alles draaien en start niet op. dus ik denk dat ik het probleem gevonden heb! :D

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 15:07

mickjuh

Good news everyone!

Die P4 kabel heb je ook op je moederbord aangesloten? Dit was ik ook wel eens vergeten

Afbeeldingslocatie: http://www.atxpowersupplies.com/images/atx-power-supply-430WPS24-master-350x350.gif

• FlyLight3r
Ja dat heb ik ;) Maar hij starte dus ook niet op toen ik mijn voeding aansloot op mijn vader zijn pc. Dus ik denk dat die zijn kracht kwijt is. En dat dus ook daar het probleem ligt dan.

Pagina: 1