Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop voor Webdeveloper

Pagina: 1
Acties:

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:05
Goeden morgen,

Ik heb sinds 1 jaar een eigen gebouwde PC, sinds een korte tijd wil ik een eigen bedrijfje starten en moet ik geregeld naar een andere locatie om dingen te bespreken. Nu ga ik niet elke keer mijn desktop mee nemen om daar een halve dag te zitten en vervolgens alles weer op te moeten ruimen.

De laptop's in de BBG van Februari trekken mij niet zo, ben nooit echt fan geweest van sony laptop's. Voorheen heb ik een HP Pavillion gehad en dat was een prima laptop voor die tijd (2006-2008). Maar omdat er zoveel keus is zie ik door de bomen het bos niet meer.

De volgende merken spreken mij aan (je mag uiteraard andere alternatieven naar voor brengen ;) ):
- HP
- ASUS
- Lenovo
- Samsung

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor:
- Photoshop
- Fireworks
- Illustrator
- Webdevelopment (NET Beans, Dreamweaver, FIlezilla ect)
- Office (open office)
- Browsen

Ik wil minimaal een 15 inch en mijn budget is 900 euro, het liefst met windows 7 als dat nog kan?

Deze laptop sprak mij wel aan, ook het design vind ik mooi. Echter is deze nergens meer te koop..

Kan iemand mij tip's geven of de goeie kant opsturen?

[ Voor 9% gewijzigd door Noctonix op 25-02-2013 10:52 ]

Freedom for everyone..

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 23:03
kijk even naar de N76 serie van asus als je het design mooi vind.

http://tweakers.net/serie/2862/n76-series/
de meeste hebben dezelfde (vergelijkbare) specs als het model dat je zelf aangeeft.

pricewatch: Asus N76VJ-T4006H
deze bijvoorbeeld

[ Voor 25% gewijzigd door Denniz0229 op 25-02-2013 10:32 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Samsung NP-serie is ook wel goed om naar te kijken, letterlijk en figuurlijk: de schermen zijn nl. mat/anti-glare, dus glimmen niet zo als glossy varianten.
Lijkt me belangrijk als je elders werkt en niet zelf een ideale plek qua lichtval kunt uitzoeken.
Daarnaast zijn de specs en afwerking vaak prima in orde.

Voorbeeldje, de NP700Z5C-S01NL

• Noctonix
Ben er wel vergeten bij te melden dat ik er geen windows 8 op wil. Of zijn er mogelijkheden om windows 7 lost te kopen voor de laptop?

Freedom for everyone..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Samsung die ik voorstelde heeft Windows 7 erop ;)

Maar mocht je een laptop vinden met Windows 8, dan kun je soms downgraden mbv. schijfjes die de fabrikant erbij levert (Lenovo deed dat bij Vista, zaten XP-cd's bij).

Zit dat er niet bij, dan kun je inderdaad zelf een Windows 7 los kopen en erop zetten.
Kijk dan vooraf wel voor de zekerheid of er voor alle hardware-componenten Windows 7 drivers te downloaden zijn.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 23:03
Iva_Bigone schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:45:
De Samsung NP-serie is ook wel goed om naar te kijken, letterlijk en figuurlijk: de schermen zijn nl. mat/anti-glare, dus glimmen niet zo als glossy varianten.
Lijkt me belangrijk als je elders werkt en niet zelf een ideale plek qua lichtval kunt uitzoeken.
Daarnaast zijn de specs en afwerking vaak prima in orde.

Voorbeeldje, de NP700Z5C-S01NL
het enige jammere vind ik dan weer dat er geen HD scherm in zit.
anno 2013 zou ik zelf geen laptop zonder HD scherm meer kopen, maar is persoonlijk uiteraard.

• Noctonix
Ik ga denk ik voor de Asus N56VZ-S4215H

Om nu nog eens extra 80 euro uit te geven voor windows 7, zal ik me er maar bij neerleggen en windows 8 proberen..

Ik las nog wel iets van downgrade rechten.. maar hoe zit dat precies?

Freedom for everyone..

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica