Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestandsstructuur aanmaken o.b.v. XML

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Recent heb ik een xml-bestand en een zip met daarin een bestandsstructuur met daarin een aantal bestanden aangeleverd gekregen. Deze xml is op basis van de geexporteerde gegevens uit een MS SQL database, waarbij de binaries in eerder genoemde 'willekeurige' bestandsstructuur zijn opgeslagen.

Het is de bedoeling dat ik met die xml-file, waarin het een en ander staat beschreven over de bestanden in die zip, een nieuwe bestandsstructuur maak.

De XML ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    <document>
        <document_naam>Versie II - RenD-uitgaven private sector.doc</document_naam>
        <pk_document_id>3489</pk_document_id>
        <gepubliceerd>1</gepubliceerd>
        <document_actief>1</document_actief>
        <URI>W:\websites\dms\CheckedIn\00\00\00\51431C7B-AC23-4C9C-AB00-D69738B8077A.doc</URI>
        <file_created/>
        <file_modified/>
        <created>2008-01-07T15:53:56+01:00</created>
        <modified>2008-01-07T15:53:56+01:00</modified>
        <eigenaar_persoon_id>1559218</eigenaar_persoon_id>
        <eigenaar_persoon_formal_naam>De heer ABC</eigenaar_persoon_formal_naam>
        <doc_ident_id>3489_5304_58946</doc_ident_id>
        <tabelnaam>tbl_werkgroep</tabelnaam>
        <PK_tabel_ID>4617</PK_tabel_ID>
        <context_naam>Beleidscommissie Innovatie &amp; Kennis</context_naam>
        <html_label>Vergadering 14 maart 2008</html_label>
        <tree_path>/Vergadering 14 maart 2008</tree_path>
        <identifier>VergaderingenBijWerkgroep</identifier>
        <PK_tree_node_locator_id>5304</PK_tree_node_locator_id>
        <PK_tree_node_id>58946</PK_tree_node_id>
    </document>

Het betreft een platte structuur waarbij er vele van bovenstaande blokken op dezelfde hoogte staan.
Belangrijkste kenmerken zijn (wat mij betreft) 'document_naam', 'URI' en 'tree_path' - deze laatste geeft de mapnaam aan, en dat kan meerdere mappen diep zijn. Daarnaast zou het mooi zijn als 'created' en 'modified' ook kunnen worden meegenomen, maar dat is niet noodzakelijk.

Mijn vragen: heeft iemand een goed idee om de gewenste bestandsstructuur (tree_path) aan te maken o.b.v. de xml?
Of weet iemand een goede tool om dit eenvoudig voor elkaar te krijgen?
Ik ben bekend met en beschik over Linux en Windows.

PS: het uiteindelijke doel is om dit in Alfresco te importeren, dus als daar een goede tool voor bestaat die alles in één keer doet, dan ben ik daar ook erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Big op 25-02-2013 10:33 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kunt toch met elke willekeurige programmeertaal die XML inlezen, de mappen maken en de bestanden kopiëren?

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HuHu, je hebt vast gelijk. En ik weet dat ik in de 'Programming'-afdeling van het forum heb gepost, maar dat is nou precies waar het bij mij aan schort: programming skills.
Dus ik hoopte op een kant-en-klaar iets.

Ik heb gezocht op internet maar kon niets vinden, daarom ben ik hier te rade gegaan.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
En dan zit je hier dus verkeerd :)

https://niels.nu

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Inderdaad. Programming is gericht op het discussieren over zelf programeren en alles wat daarbij komt kijken en geen afhaalbalie voor kant en klare scripts of applicaties.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.