Video's streamen niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Beste Tweakers,

Misschien kunnen jullie mij helpen bij het vinden verhelpen van de schokkerige video's op jullie site.
Andere sites heb ik geen last hiervan.

Wat gebruiken jullie precies hiervoor en hoe kan ik weer vloeiende video's kijken?
Zelfs als ik de video pauzeer en eerst voor 75% laat downloaden dan nog ... hack hack hackelende video.

Best wel balen, any ideas? Or advice? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 15:02
Wat voor systeem gebruik je, gebruik je de Flash of HTML5 variant en welke resolutie probeer je te bekijken?

Heb je hetzelfde als je bijvoorbeeld 360p selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Als ik rechtermuisknop op de video doe dan zie ik twee players:

1.
StreamOne player

2.
Adobe Flashplayer 11,6,602,168 installed

Ik heb het geprobeerd met zowel Opera als de laatste IE.

edit:

Oh ja, ik heb een Aspire 6920 met Vista er op. En bij alle resoluties doet dit zich voor. 8)7

edit 2:

Na dagen niet normaal kunnen kijken gaat het nu goed tot 720p. 1080p hackelt nog iets. De wonderen des software + UPC + ...?

Schiet mij maar lek waarom dit dagen niet werkt en dan opeens deels weer wel. Ik ga nu de Blackberry Z10 vid proberen. Keep u updated. |:(

[ Voor 52% gewijzigd door gubyan op 25-02-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Vandaag gaan de 720p video's weer slecht. Terug naar laagste resolutie.
Heeft het ook verband met het feit dat ie pas echt lekker doorlaad als je hem pauzeert?
Op zich ook vreemd gedrag van de player, telkens maar zo'n klein stukje vooruit downloaden. Waarom niet gewoon knallen en voila dan playen zonder stotterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Als het de ene dag wel goed gaat, de andere dag niet en wij niets wijzigen, denk ik niet dat het perse aan ons ligt...

Heb je toevallig veel tabbladen openstaan of programma's tegelijkertijd draaien?

Ik heb een soortgelijk systeem hier, maar dan met Windows 7. Daarbij komt het ook af en toe voor dat 720p niet lekker afspeelt (1080p kan ik sowieso niet afspelen, dat gaat standaard gepaard met hakkelen en stoten), maar als ik dan wat tabbladen afsluit/programma's afsluit gaat het weer prima

• gubyan
flup, vandaag werkt 270p niets eens, de laagste resolutie... grrrr Outlook en 4 tabladen allemaal tweakers.

Dus alles afsluiten op 1 pagina na, en dan moet ie playen. Ga ik checken.

edit : gecheckt, enkel tabbald en 270p hackel de hackel.
Voor mij geen videootjes meer.

Bedankt voor jullie tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door gubyan op 28-02-2013 12:48 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kijk voor de lol eens een keer hoeveel geheugen er feitelijk in gebruik is op je PC tijdens het afspelen van zo'n video? En hoeveel geheugen heeft de videokaart toegewezen gekregen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-07 10:51

Dark Angel 58

Peace!!!

lol jullie ook????
ik heb wel iets vreemd ontdekt: video in 360p afgespeeld... maar het schockt nog steeds en (let goed op) video is nog steeds haarscherp... ja inderdaad alsof het in 720p of 1080p afspeelt...

misschien is je videocode in html niet goed ingevoerd.

ik gebruik firefox versie 19, Funnelcake Jul 2012, mozilla11 - 1.0.
add ons: noscript, addblock plus.
firefox opnieuw gestart zonder add ons, ook hetzelfde probleem.

succes met je onderzoek.

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Angel 58 op 28-02-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Wat opvalt is dat de download stokt. Daar "botst" ie tegenaan en dan hort en stoot ie verder.
Ook als ik een fresh reboot heb gedaan. Maar ik zal eens in dat geheugen verhaal duiken. Kijken of ik daar iets kan vinden.

Ik zie niets bijzonders in geheugen gebruik. Behalve dan dat ie mijn cpu en werkgeheugen helemaal leeg trekt...
Why? Als ik 720p Utube kijk heb ik hier totaal geen last van ...

Any ideas waarom dit alleen bij tweakers gebeurd? Is het zo ontworpen als bijvoorbeeld MS Word voorheen, als je die opstarte dan trok ie ook alles naar zich toe. Terwijl ie het vaak niet nodig had. Thja, wie het weet mag het zeggen.

Gubyan :z

[ Voor 41% gewijzigd door gubyan op 01-03-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn de video ook niet om aan te zien. Of ik nu naar 360p of 720p ga. Schokkerig, geluid niet synchroon. Elk andere filmpjes op Internet (bijv. YouTube) heb ik nergens last van en werkt 1080p en hoger gewoon prima. Ik dacht laat ik het nu toch eens navragen. Ik had al gehoopt dat ik niet de enige zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 10:32
Bij mij ook, en uiteraard lopen de advertenties wel heel soepel. Waarom kan ik niet gewoon de HTML5 video kijken zoals op de ipad wel kan?

EDIT: Flash disabled, html5 afgespeeld maar die stottert ook. Wat ook op valt is ondanks dat de kwaliteit op zn laagst staat het beeld nog steeds haarscherp is. Wordt die setting wel goed gezet?

[ Voor 41% gewijzigd door GrooV op 02-03-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb vooral last bij videos die door tweakers zelf zijn opgenomen nieuws: MIT-software kan 'onzichtbare' bewegingen in video herkennen gaat bijvoorbeeld vloeiend op 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Dark Angel 58 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:52:
lol jullie ook????
ik heb wel iets vreemd ontdekt: video in 360p afgespeeld... maar het schockt nog steeds en (let goed op) video is nog steeds haarscherp... ja inderdaad alsof het in 720p of 1080p afspeelt...

succes met je onderzoek.
Hier op een macbook 13" van eeuwenoud, wilde ik bekijken, chrome, maar 360p is geen 360p, ik zie de resolutie niet omlaag gaan, in plaats er van krijg ik gewoon de hoogste resolutie, en dat trekt dit laptopje niet. Ik krijg btw de flashplayer.
GrooV schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:24:
Ik heb vooral last bij videos die door tweakers zelf zijn opgenomen nieuws: MIT-software kan 'onzichtbare' bewegingen in video herkennen gaat bijvoorbeeld vloeiend op 720p
grappig, die werkt inderdaad vloeiend.

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 03-03-2013 18:31 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik zou het fijn vinden als iemand van het devteam zou kunnen reageren hier op? Of dit opgepakt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
GrooV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:11:
Ik zou het fijn vinden als iemand van het devteam zou kunnen reageren hier op? Of dit opgepakt gaat worden?
Ik denk dat ze te weinig aanknoppunten hebben om er iets aan te doen. Oftewel er wordt niet door genoeg mensen gepiept dus doen we nada... helaas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
gubyan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat ze te weinig aanknoppunten hebben om er iets aan te doen. Oftewel er wordt niet door genoeg mensen gepiept dus doen we nada... helaas. 8)7
Wat een onzin. Als je niet normaal kan reageren in Lieve Devvers, reageer dan helemaal niet.

Het verbeteren van onze video's op Tweakers is een proces dat continu doorgaat, zo ook streaming problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dark Angel 58 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:52:
lol jullie ook????

succes met je onderzoek.
Heb je een voorbeeld? Hier spelen ze normaal af in Firefox 19.0.2

Ik wil je er tevens graag even op wijzen dat het blokkeren van advertenties tegen onze voorwaarden is en gevolgen kan hebben voor je toegang tot onze website. Als je ons domein op de whitelist zet, dan is het wel conform de voorwaarden...
gubyan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:35:
Wat opvalt is dat de download stokt. Daar "botst" ie tegenaan en dan hort en stoot ie verder.
Ook als ik een fresh reboot heb gedaan. Maar ik zal eens in dat geheugen verhaal duiken. Kijken of ik daar iets kan vinden.
Ben je toevallig bezig met andere zaken downloaden? Wat voor internetverbinding heb je?
simon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Hier op een macbook 13" van eeuwenoud, wilde ik bekijken, chrome, maar 360p is geen 360p, ik zie de resolutie niet omlaag gaan, in plaats er van krijg ik gewoon de hoogste resolutie, en dat trekt dit laptopje niet. Ik krijg btw de flashplayer.

[...]

grappig, die werkt inderdaad vloeiend.
Ik kan dit niet reproduceren. Als ik in de flashplayer de resolutie wijzig, dan wijzigt de kwaliteit ook. Is Flash bij jou up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
gubyan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:35:
Dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt, helaas alweer een maand geleden dus details kan ik verder niet echt geven. Nu internet ik via Telfort en weten we dat dat soms wat problematisch kan zijn :P

De videoplayer (Flash) lijkt een te lage buffermarge aan te houden voor geknepen verbindingen. De speler begint meteen te spelen nadat een korte burst van data binnen is gekomen, en omdat de stream daarna te langzaam binnendruppelt om de buffer vol genoeg te houden krijg je een start-stop-start-stop-effect. Enorm irritant. YouTube lijkt hier of een grotere burst data te geven en/of daarna langer te wachten voordat er verder wordt gegaan met het afspelen van de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Misha schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:19:
[...]

Heb je een voorbeeld? Hier spelen ze normaal af in Firefox 19.0.2

Ik wil je er tevens graag even op wijzen dat het blokkeren van advertenties tegen onze voorwaarden is en gevolgen kan hebben voor je toegang tot onze website. Als je ons domein op de whitelist zet, dan is het wel conform de voorwaarden...

[...]

Ben je toevallig bezig met andere zaken downloaden? Wat voor internetverbinding heb je?

[...]

Ik kan dit niet reproduceren. Als ik in de flashplayer de resolutie wijzig, dan wijzigt de kwaliteit ook. Is Flash bij jou up to date?
flash is up to date, recente chrome, OS X 10.6.8, macbook 13", het veranderen van de resolutie haalt hier niets uit, ook vandaag weer niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Misha schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:08:
[...]

Wat een onzin. Als je niet normaal kan reageren in Lieve Devvers, reageer dan helemaal niet.

Het verbeteren van onze video's op Tweakers is een proces dat continu doorgaat, zo ook streaming problemen
Lieve Misha,

Ik heb de topic gestart en het leek er verdraaid veel op dat er niets meer mee gedaan werd. Even een boodschapje dat jullie het opgepakt hadden en in onderzoek doet wonderen qua communicatie.

Het uitblijven hiervan resulteert altijd in een prikje en voila de volgende dag meteen een reactie.

Ik kan je zeggen dat het probleem bij mij nog steeds voordoet, bandbreedte issue? Ik zal eens op de tijden gaan letten wanneer het wel en wanneer het niet voordoet. Misschien hebben jullie hier iets aan.

Succes,

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 14:29

player-x

Disruptive by design

gubyan schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:37:
Ik kan je zeggen dat het probleem bij mij nog steeds voordoet, bandbreedte issue?
Heb hier ook redelijk last van, en denk dat het probleem tweevoudig is.

Een, een tekort aan bandbreedte.
Twee, de video cache buffer is te klein.

Het eerste is een probleem dat uit mijn handen is.
Maar de tweede zou ik mogelijk iets aan kunnen doen, daar als ik hem op pauze zet, hij wel netjes afspeelt, maar kan nergens vinden waar ik kan instellen hoeveel hij moet bufferen voordat hij afspeelt.

Want bij YouTube heb ik dat probleem niet, die stop tot de buffer weer vol is en gaat dan veder, waar Tweakers elk pakketje meteen afspeelt, en dus met micro of flinke stutters afspeelt, afhankelijk hoeveel bandbreedte je te kort komt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook het probleem 360p is haarscherp begrijpelijk want volgens mijn video download plugin is het gewoon de 1080p variant. CPU constant 100%. Zowel in Chrome als FF. De BF3 reclame die FLV is werkt vlekkeloos.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4zXDNw7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Misha schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:59:
Als het de ene dag wel goed gaat, de andere dag niet en wij niets wijzigen, denk ik niet dat het perse aan ons ligt...
Typisch geval van "Works on my machine".. Wist je dat je daar speciale badges voor hebt, soort van ezelsoren.

On topic:
Ik heb dus ook hetzelfde probleem.
Mijn situatie: Google Chrome met AdBlock Plus. En een beperkte internet verbinding. Nooit problemen met YouTube inderdaad.

Kan het niet aan AdBlock o.i.d. dergelijks liggen? Ik zie dat veel mensen in dit topic het gebruiken.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal AdBlock even deinstalleren op Chrome ;).

Ik heb ABP gedeïnstaleerd bij Chrome en ik krijg nu wel een mp4 van 80MB voorgeschoteld in plaats van 400MB bij dat HTC filmpje. Ik hoop dat de devvers hier iets aan hebben, ik had Tweakers.net trouwens wel op de whitelist staan bij ABP. Misschien omdat de stream afkomstig is van Tweakers.tv moet ik dat ook nog doen. Ja hoor de boel werkt weer correct!

Oke je moet dus zowel Tweakers.net als Tweakers.tv op je whitelist bij ABP zetten. Als je Tweakers.tv niet op de whitelist hebt staan wordt gewoon de hoogste resolutie stream ingeladen in plaats van bijvoorbeeld 360p die ik altijd selecteer :). Edit: Dat domein moet je even handmatig toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-07 11:57
Zojuist heb ik tweakers.tv toegevoegd aan APB, en ook heel ABP uitgeschakeld, maar ook ik blijf problemen houden met het afspelen. Telkens worden de grootste bestanden geopend... Erg jammer en ik hoop dat iemand een oplossing kan vinden.

Overigens gebruik ik ook Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook weer last. Gisteren toen ik het opschreef werkte het gewoon correct. Nu krijg ik ook weer alleen die grote bestanden voorgeschoteld :(.

Zelfs met ABP verwijderd in Chrome werkt het niet meer goed :( :-(. Dit is moet toch wel een server side probleem zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het probleem hier ook op m'n notebook met Opera 12 onder Win7. Ongeacht de kwaliteit die ik instel, hij blijft de hele tijd haperen, tenzij ik het hele filmpje laat bufferen. Maar dat schiet niet echt op (en is met een dikke verbinding imho ook vrij overbodig).

Welke bitrates gebruiken jullie voor die dingen? Zo extreem hoog zullen die toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Okee, de video-url's komen uit een file als deze:
[url=view-source:http://tweakers.net/video/s1playlist/7417/620/349/playlist.xspf]view-source:http://tweakers.net/video/s1playlist/7417/620/349/playlist.xspf[/]

de file bevat het volgende:
XML:
1
2
3
4
<location s1:label="270p" s1:height="270">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=5UCaaZ97QA/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="360p" s1:height="360">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=VOSJi3hz4M/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="720p" s1:height="720" s1:default="1">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=lHwg2suJmS/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="1080p" s1:height="1080">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=5NoW4y3p9S/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>

Als ik deze url's aan de browser voer, komt er telkens een file van 246MB aanvliegen, de 1080p versie.

Het ligt dus wel degerlijk server-side. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06
Hier inderdaad ook wel vaker dan eens last van stotteringen tijdens het afspelen van video's terwijl ik dat op andere websites niet heb. (Zowel 360p als 720p) 360 is volgens mij wel minder, het is net of deze speler 'zwaarder' is oid dan die van andere websites.

Ook is het volgens mij altijd een flash speler, kan je ook een HTML5 speler instellen? (Safari @ OSX) Op de iPad is het namelijk (uiteraard) wel HTML5.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de devvers hier al een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCD29
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-07 13:36
Ik wil hetzelfde probleem aangeven: geen mogelijkheid tot het daadwerkelijk wijzigen van de kwaliteit, welke instelling ik ook kies: 270/360/720/1080p, het beeld is haarscherp maar buffert beroerd.

Win 7, Firefox 19.0.2, Flash 11.3.300.262

Bijvoorbeeld bij het filmpje op deze pagina: reviews: De eerste stappen in The Elder Scrolls Online

[ Voor 29% gewijzigd door JCD29 op 20-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:49:
Ik zal AdBlock even deinstalleren op Chrome ;).

Ik heb ABP gedeïnstaleerd bij Chrome en ik krijg nu wel een mp4 van 80MB voorgeschoteld in plaats van 400MB bij dat HTC filmpje. Ik hoop dat de devvers hier iets aan hebben, ik had Tweakers.net trouwens wel op de whitelist staan bij ABP. Misschien omdat de stream afkomstig is van Tweakers.tv moet ik dat ook nog doen. Ja hoor de boel werkt weer correct!
Dus als je voor 360p kiest, krijg je toch een file van 400MB bij die HTC One video? Het zou van 1080p - 270p in ieder geval deze groottes moeten zijn: 487.1MB, 230.3MB, 85.6MB, 60MB (let op M = 1000000 hier). Dan zou je inderdaad de 1080p video krijgen en die is een stuk minder stream-vriendelijk

Kan je zien welke url ie afspeelt op het moment dat je de 360p met ABP bekijkt?
Het zou content.tweakers.tv/stream/item=WiIzknqNh1/file=N4FEy9A1HY/WiIzknqNh1.mp4 moeten zijn.
De 1080p is: content.tweakers.tv/stream/item=WiIzknqNh1/file=43rG5IY2NX/WiIzknqNh1.mp4
martin149 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:26:
Okee, de video-url's komen uit een file als deze:
[url=view-source:http://tweakers.net/video/s1playlist/7417/620/349/playlist.xspf]view-source:http://tweakers.net/video/s1playlist/7417/620/349/playlist.xspf[/]

de file bevat het volgende:
XML:
1
2
3
4
<location s1:label="270p" s1:height="270">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=5UCaaZ97QA/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="360p" s1:height="360">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=VOSJi3hz4M/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="720p" s1:height="720" s1:default="1">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=lHwg2suJmS/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>
<location s1:label="1080p" s1:height="1080">http://content.tweakers.tv/stream/item=Y8bB5MEs4J/file=5NoW4y3p9S/cid=eu8ZRKDIQAGJcdS4f9T7/Y8bB5MEs4J.mp4</location>

Als ik deze url's aan de browser voer, komt er telkens een file van 246MB aanvliegen, de 1080p versie.
5NoW4y3p9S is inderdaad de correcte 1080p-versie die je zou moeten krijgen (ongeacht of die file zelf goed is :P ), dus dat is de goede 1080p-versie... Althans, hij is volgens het dashboard waar ik tegenaan zit te kijken 257.7MB (maar als je dat van MB naar MiB omrekent klopt dat precies). De anderen zouden van groot naar klein 121.8MB, 45.1MB en 31.6MB moeten zijn.

Kan je zien welke url er uiteindelijk echt gedownload wordt?
Het ligt dus wel degerlijk server-side. O-)
Als ik het zo bekijk, dan wordt de 1080p-versie aangeboden als het file=... stukje wordt verpest. Ik ben benieuwd wat ABP van de url maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb het net zelf even snel getest met ABP in Chrome. Volgens de netwerk-view van Chrome's developer tools kloppen de opgevraagde url's gewoon.

Dus blijkbaar gaat er dan iets dieper in Chrome iets mis, maar ik heb nu even geen tijd om een proxy er tussen te zetten om te zien wat er daadwerkelijk echt wordt opgevraagd. Wel heb ik de tijden van mijn video's even doorgegeven aan degene die de videoservers beheerd, wellicht kan hij de opgevragen url's uit de access logs ervan vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Als ik gewoon die url's plak in chrome werkt het niet. Net ook even eenzelfde url voor de 360p in firefox geplakt en gedownload, en weer 253MB...
maar als ik bijvoorbeeld deze url ingeef krijg ik ook de video in 1080p, het lijkt dus alsof de file= niks doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou nu niet meer de 1080p moeten krijgen als je een andere maat selecteert.

Overigens lijkt het erop dat ABP hierin irrelevant is. Mocht het nu toch weer met ABP ook fout gaan, dan horen we dat uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxtras
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik heb ook problemen in Opera... Bijna altijd. Vreemd genoeg --> Wanneer ik met mijn muis beweeg over het videovenster hapert het niet. Als ik video-acceleratie uitzet, hapert het niet.

Ik ben up to date met de nVidia drivers.

Ander topic, daar was ik namelijk eigenlijk naar op zoek: de kwaliteit is echt belabberd. Je ziet wel 720p en 1080p staan, maar wat een artefacten overal bij veel beweging. Ik verwacht toch op zijn minst een vergelijkbare kwaliteit als een high end computer die een game draait. Het gaat vooral mis bij gamefilmpjes, de reviewfilmpjes met jullie eigen camera lijken geen last te hebben. Mijn meest recente voorbeeld, het battlefield 4 gameplayfilmpje (reviews: Battlefield 4 - Eerste blik, beperkt voorproefje @ 5m30s). Kortom, zijn jullie 1-pass codering aan het toepassen ofzo met een te lage bitrate? Dan kun je namelijk net zo goed enkel 360p beschikbaar stellen met wel 2-pass HQ als het om de tijdsinvestering van de transcoders gaat...

[ Voor 65% gewijzigd door fluxtras op 27-03-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:33:
Je zou nu niet meer de 1080p moeten krijgen als je een andere maat selecteert.

Overigens lijkt het erop dat ABP hierin irrelevant is. Mocht het nu toch weer met ABP ook fout gaan, dan horen we dat uiteraard graag.
Heb je iets omgezet? Het werkt hier nu alweer een tijdje goed :).
Pagina: 1