Vreemde flikkerende pixels op het scherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03-2023
Een vriend van mij heeft een probleem met zijn laptop.
Op zijn scherm zijn flikkerende streepjes te zien, en na alle drivers geupdate te hebben weet ik niet precies wat de oplossing is.
Ik heb wat gegoogled en heb wat gevonden over iemand die dit gefixed had door zijn voeding aan te passen maar mij lijkt het onwaarschijnlijk dat dit het geval kan zijn met een laptop.

Afbeelding van het probleem: (klik voor grote afbeelding)
Zie met name de widgets aan de rechterkant, dan zou het probleem direct moeten opvallen.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2rhqr6b.png

Wat extra info:
Hij speelt zo nu en dan het spel runescape, en hierbij heeft hij het probleem niet zodra het spel ingesteld staat op "software" in plaats van directX.
Daarnaast komt het probleem ook niet voor bij het inlogscherm.

Het eerste wat we geprobeerd hebben is alle drivers te updaten, helaas geen verbetering.
Alle suggesties zijn welkom!

Bijna vergeten: Het type laptop is een asus N76VM

[ Voor 17% gewijzigd door sjoman op 25-02-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tja, dat ziet eruit alsof er iets te heet wordt.... de spikkels en strepen zitten over het hele scherm. Doet me denken aan artefacten die je ziet bij videokaart overklokken. Waarschijnlijk wordt de GPU of het videogeheugen te heet? Dat zou verklaren dat je het niet ziet met software rendering aan... Ik zou de temperaturen eens gaan monitoren.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Ik zie ook de screenshot dat er een applicatie Intel Turbo Boost draait. Al geprobeerd om die eens uit te zetten?
Ook wat eerder werd aangehaald is de temps te monitoren en kijk de laptop na is er niet veel stof aanwezig is.
Goede progjes om te temp te monitoren:
Realtemp
HWMonitor
Coretemp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03-2023
Bedankt voor de tips.
Ik zal kijken wat de temperatuur doet, en die turboboost is ook al uitgezet, geen enkel verschil.

Als ik wat resultaten kan krijgen van de temperatuurmetingen zal ik ze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 18:43

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Het feit dat je het met een screenshot kan capturen geeft al aan dat het videogeheugen de boosdoener is.

Dus, of je videokaart zijn VRAM is kapot, of je turbo boost gaat te ver met overclocken, of in het geval van een IGP, is je normale RAM de boosdoener.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~