Ik ben groot voorstander van 'als het bedraad kan, dan bedraad doen'. Dus vandaag mijn HP Laserjet P1102w van het draadloze netwerk gehaald en:
Maar: het zou het net wat completer maken als Windows-7 de netwerkprinter automatisch zou detecteren bij "Add a network, wireless or bluetooth printer". Nu moet ik de zoekfunctie cancellen en 'the printer that I want isn't listed' kiezen en zelf de URL opgeven. Dat moet toch handiger kunnen?
Google geeft mij niet echt aanwijzingen (of ik gebruik de verkeerde steekwoorden), iedereen lijkt al tevreden te zijn als ze bovenstaande hebben bereikt.
Dus: hoe kan ik een Linux netwerkprinter zo op het netwerk publiceren dat Windows 'm automatisch kan vinden?
- Via USB op een Debian Wheezy server aangesloten; HPLIP drivers geinstalleerd en werkend gekregen;
- CUPS geinstalleerd, geconfigureerd en de webinterface hiervan aan de praat gekregen;
- Windows-7 op de laptop kan nu printen via http://192.168.1.2:631/printers/HP_LaserJet_Professional_P1102w
- Avahi service configuratie laten genereren met dit script zodat ook de iPhone de printer kan vinden en gebruiken.
Maar: het zou het net wat completer maken als Windows-7 de netwerkprinter automatisch zou detecteren bij "Add a network, wireless or bluetooth printer". Nu moet ik de zoekfunctie cancellen en 'the printer that I want isn't listed' kiezen en zelf de URL opgeven. Dat moet toch handiger kunnen?
Google geeft mij niet echt aanwijzingen (of ik gebruik de verkeerde steekwoorden), iedereen lijkt al tevreden te zijn als ze bovenstaande hebben bereikt.
Dus: hoe kan ik een Linux netwerkprinter zo op het netwerk publiceren dat Windows 'm automatisch kan vinden?