Verkeerde product gelinkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier: pricewatch: Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Wordt bij Foka-Superstore naar het verkeerde product gelinkt, wat de prijs onrealistisch laag maakt... Er is geen automatisch manier om dat soort dingen aan te geven heh? Dus ik zit hier goed? :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 14:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hover eens over de totaalprijs, dan krijg je een pop-up. Rechtsonderin staat dan 'Onjuiste prijs melden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Jeutje. Die hover had ik letterlijk nog nooit gezien.

Usability-puntje: waarom zou iemand daar hoveren? Het ziet er niet uit als een link, dus de muis gaat daar niet heen. Ook is het ongebruikelijk dat je op de prijs van iets kan klikken (tenzij je op het hele ding zou kunnen klikken). Daarbij, ALS het logisch was, blijf je niet echt met je muis hangen, maar wij tweakers klikken gewoon gelijk als er iets klikbaar lijkt.

Conclusie: kijk uit met hovers.

[ Voor 62% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-03-2013 12:44 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Daar zou ik nog aan willen toevoegen dat het mij logischer lijkt om de hover niet bij de eindprijs maar bij de basisprijs te plaatsen. Dát is de echte prijs van het product, niet de prijs incl. verzenden.

Desnoods doe je het bij allebei, maar alleen bij de totaal incl. verzenden vind ik ietwat apart.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Sommige winkels rekenen ook nog kosten voor betaling via iDeal e.d.

Conclusie: hovers rule.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 01-03-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hovers rulen helemaal niet.

Dit zit echt op een onlogische plek. Je gaat niet met je muis over een prijs hoveren. Een prijs is atomaire informatie, daar "zit niks achter", so to speak. OOK AL ziet het eruit als een link, want ook dat is onlogisch - het is niet direct duidelijk waar het heen linkt.

Ik lul niet uit m'n nek als ik zeg dat iets onlogisch is, ik heb meer websites gemaakt dan alleen m'n eigen. En ik werk nauw samen met interaction design. Enfin, ik heb mezelf aleens eerder onderbouwd hiervoor.

Daarbij, hovers zijn compleet weg op een touchscreen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-04-2013 04:43 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als er klachten zijn over hovers of andere designkeuzes, deze graag melden in Lieve Devvers :)
Pagina: 1