Even een topic in "Harde waren"-afdeling hier omdat ik niet het idee heb dat dit een OS-specifiek
probleem is wat ik hier ervaar.
Probleem is als volgt:
Heb een Samsung laptop die gecrashed is, na het crashen het OS opnieuw getracht te installeren.
Dit is mij NIET gelukt. Ik blijf steeds hangen op "starting windows" zodra ik de setup start van CD.
Het volgende is gecontroleerd:
- Instellingen in de BIOS (reeds reset naar defaults) bekeken (o.a. UEFI aan/uit en nog meer)
- Externe USB cd/dvd-brander
- Windows installatie op USB (WinSetupFromUSB én WinToFlash)
- Andere versie(s) van Windows 7 (heb originele OEM DVD's van x64/x86 professional/home premium)
- Andere versie(s) van Windows 8 (lukt ook niet)
- Memtest86+ (geen problemen)
- BIOS upgrade getracht (lukt niet install is alleen voor Windows 7)
- Samsung 500GB HD eruit gehaald en een dag laten wipen (shred -vfz -n 100 /dev/schijfletter)
- HD gescanned en geen fouten kunnen ontdekken
- Andere schijf geprobeerd (WD 500GB)
- Met nLite een Windows 7 installatie slipstreamed met alle benodigde drivers (voor Samsung RV720)
- Windows XP geinstalleerd (lukt WEL)
- Windows 7 geinstalleerd (x86) vanuit Windows XP -> failed
Krijg dus nog steeds een hangend scherm op dit (let wel: krijg een klein rood puntje van het logo):

Weet iemand WAT het nog kan zijn?
probleem is wat ik hier ervaar.
Probleem is als volgt:
Heb een Samsung laptop die gecrashed is, na het crashen het OS opnieuw getracht te installeren.
Dit is mij NIET gelukt. Ik blijf steeds hangen op "starting windows" zodra ik de setup start van CD.
Het volgende is gecontroleerd:
- Instellingen in de BIOS (reeds reset naar defaults) bekeken (o.a. UEFI aan/uit en nog meer)
- Externe USB cd/dvd-brander
- Windows installatie op USB (WinSetupFromUSB én WinToFlash)
- Andere versie(s) van Windows 7 (heb originele OEM DVD's van x64/x86 professional/home premium)
- Andere versie(s) van Windows 8 (lukt ook niet)
- Memtest86+ (geen problemen)
- BIOS upgrade getracht (lukt niet install is alleen voor Windows 7)
- Samsung 500GB HD eruit gehaald en een dag laten wipen (shred -vfz -n 100 /dev/schijfletter)
- HD gescanned en geen fouten kunnen ontdekken
- Andere schijf geprobeerd (WD 500GB)
- Met nLite een Windows 7 installatie slipstreamed met alle benodigde drivers (voor Samsung RV720)
- Windows XP geinstalleerd (lukt WEL)
- Windows 7 geinstalleerd (x86) vanuit Windows XP -> failed
Krijg dus nog steeds een hangend scherm op dit (let wel: krijg een klein rood puntje van het logo):

Weet iemand WAT het nog kan zijn?