Nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290084

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn huidige systeem is 2 jaar oud en wordt voornamelijk gebruikt om te gamen. Ik wil nog tot dit najaar wachten met het vervangen van het systeem zodat ik tzt de nieuwe Haswell CPU kan meenemen in mijn overweging. Tot die tijd wil ik echter wel een DirectX 11 compatible GPU hebben. Helaas ondersteunt mijn huidige GTX275 dat niet. Hebben jullie een idee welke GPU ik dan het beste kan aanschaffen voor mijn P7P55D pro + i5 750?

Huidige systeem:
Processor: Intel Core i5 750
Processor koeler: Zalman CNPS10X Quiet
Moederbord: Asus P7P55D pro socket 1156
Geheugen: Corsair 3x2gb 1333mhz (6gb)
Hardeschijf 1: Corsair F60GB2-BRKT 60GB SSD
Hardeschijf 2: Samsung 1.5tb 5400rpm
Optical: SHS223C
Videokaart: Asus GTX275 896mb
Voeding: Corsair VX series 450W 80+
Systeemkast: Zalman MS1000-hs2
Fancontroller: Scythe Kaze Master.
Fans: 2x Sharkoon System Fan S120
Fans 2x: sharkoon 140mm fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat voor games, resolutie, budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De directe aanleiding was Crysis3 die alleen nog maar op Directx 11 draait. Maar recentelijk vooral Far Cry 3 en Assassin's Creed (Graphisch zwaar dus). Qua resolutie 1900x1200 als het haalbaa is qua fps. Budget komt wat mij betreft niet heel precies maar volgens mij moet ik met 250 euro een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Die games zijn beter geoptimaliseerd voor nvidia. Dus als je dat soort spellen speelt kun je voor een 660ti gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even een andere kleine opmerking wat betreft je systeemspecs namelijk ik zie iets raars bij je interne geheugen staan. Je weet neem ik aan dat je nu geen dual-channel draait met 3 dimms en alleen met 4 dimms of 2 dimms. Vermoedelijk dat je wel een triple channel setje gekocht hebt voorheen maar dit werkt niet op een P55 board en alleen op een X58 of X79 boardje.

Qua videokaart sluit ik mij dan ook wel aan bij Chris Smoove en denk ik met dat budget een GTX660 Ti geen verkeerde keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Roel, goed dat je het zegt. Ik heb inderdaad een triple setje gekocht en was er van uit gegaan dat dit gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 290084 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:12:
@Roel, goed dat je het zegt. Ik heb inderdaad een triple setje gekocht en was er van uit gegaan dat dit gewoon werkte.
Je bent echt niet de enigste die hiermee de fout in gegaan is en vaak de prijs dan aantrekkelijk lijkt, maar je kan trouwens gerust een 4de erbij prikken want vaak krijg je die dimms ook los.
Pagina: 1