Toon posts:

verschillende groottes intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn alienware m17 is onderweg. Aanzien de upgrades bij dell mij te duur zijn heb ik me gelijk een ssd en nieuw intern geheugen besteld.

De laptop wordt standaard geleverd met 6 Gb. ( 1x 2 + 1x4). Deze wou ik vervangen door 2 van 8.
Nu heeft deze laptop 4 geheugen slots. Heeft het invloed als ik deze 2 x 8 bijsteek. Of is het beter om geheugen van gelijke grote gebruiken...

Om nu nog 2x8 bij te bestellen lijkt mij ook overdone... wanneer ziu je 32gb nodig zijn denk ik dan? 8)7

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Ik kan genoeg redenen bedenken om 32GB RAM nodig te hebben hoor :)

Maar, dat is niet je directe vraag. Je kunt het geheugen vervangen zodat je 16GB hebt, of in de andere twee sloten je 8GB DIMMs stoppen voor een totaal van 22GB RAM. Het kan beide, en mag geen problemen opleveren voor zover mij bekend is. En als het wel problemen oplevert kun je altijd nog het originele geheugen eruit halen :)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Het zal geen problemen opleveren als je 2 x 8Gb erbij plaatst. Je moet natuurlijk wel de zelfde snelheid ddr-3 gebruiken dan zal alles goed gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok,

En dit is ook verantwoord met het dual channel idee? Voor mijn gevoel moeten ze dan gelijjwaardig zijn. .. zal wel niet aangezien dell ook al verschillende grotes hanteert

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
De geheugencontrollers zijn daar tegenwoordig behoorlijk flexibel in, stel je hebt een 4 en 8 GB dimm in je systeem dan draaien de eerste 8 GB (2 x 4) in dual channel en de laatste 4 GB in single channel.