Upgrade voor de toekomst

Pagina: 1
Acties:

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 17:08
Hallo mede-tweakers,

Omdat mijn computer al meer dan 2 jaar oud is, ben ik van plan een aantal onderdelen te vervangen zodat ik in de toekomst ook games kan blijven spelen. Op dit moment speel ik vaak Battlefield 3, Crysis 3, Deus Ex Revolution en Arkham City. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de hardware terug te vinden in de pricewatch,

Dit zijn mijn computer specificaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T€ 0,-€ 0,-
2EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked€ 159,90€ 159,90
2Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB€ 0,-€ 0,-
1Antec Nine Hundred Two€ 108,90€ 108,90
1Cooler Master Silent Pro M1000€ 147,39€ 147,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,19

Omdat mijn geheugen niet in pricewatch staat heb ik via het programma HWinfo64 de specificaties gevonden.

Memory: 6144 MBytes @ 534 MHz, 8.0-8-8-20
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Corsair CM3X2G1333C7

De 2 GPU's zijn in SLI en de harde schijven zijn in raid 0.

Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat jullie me daar bij kunnen helpen.

1. Zou er iets in mijn systeem een bottleneck kunnen veroorzaken? moet ik bijvoorbeeld beter geheugen kopen? (die lijkt op het eerste gezicht het zwakst in vergelijking met de rest van me computer). Zo ja wat voor geheugen adviseren jullie me?

2. Zou ik eventueel mijn processor kunnen overclocken om de prestaties te verbeteren? zo ja, welke cooler zouden jullie mij adviseren?(hou rekening met me kast) Bij zwaar gebruik van me cpu wordt hij al rond de 100 graden, ik heb het vermoeden dat de stock cooler niet meer zo goed koelt

Als jullie nog meer informatie willen hebben hoor ik het graag,

Edit: Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64 bit

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:06
En wat is exact het probleem?
Voorlopig moet je nog prima kunnen gamen met deze hardware.

De cpu en het geheugen zijn wel de laatste onderdelen die een bottleneck vormen.
Je zult eerder tegen de beperkingen van de graka aanlopen.

evt. kun je nog de hdd's vervangen door een ssd, waardoor laadtijden korten worden en Windows zelf vlotter aanvoelt. Het gamen zelf gaat er niet sneller van.

100oC is wel veel te heet en absoluut niet gezond voor cpu. op die manier is de cpu wel het snelst aan vervanging toe. :+
Heb je de koeler al schoon gemaakt?
Als die dan nog te heet blijft, een keer opnieuw monteren en daarbij de koelpasta vervangen.
En als je dan alsnog een betere koeler wilt is dit een goede optie: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

In de toekomst ja. Je ziet het dan wel. Op dit moment is het nog voldoende voor alle games.

De i7 920 is makkelijk te oc'en. Je hebt wel een goede koeler nodig. De scythe mugen 3 hw edition is zeer goed voor oc en kun je makkelijk meenemen naar je volgende build.

[ Voor 48% gewijzigd door Chris Smoove op 24-02-2013 23:08 ]

Verwijderd

1. Zou er iets in mijn systeem een bottleneck kunnen veroorzaken?
Ja, bv. je CPU is niet meer va de snelste al hoe wel voor de meeste games nog wel genoeg is. Overklokken gaat dit probleem niet oplossen! Er zijn iig al een aantal games die wel wat meer CPU power willen. Helaas zijn de Intel i7 980X CPU's schaars anders zou dat een leuke upgrade kunnen zijn.

Wat ik je zeker zou willen aanraden is een upgrade naar 1 of 2 SSD drives (in RAID0 hardware RAID is de bomb). bv de Intel 330 180GB is een leuke. Dit maakt het systeem twee keer zo snel met normale take en het laden van applicaties en games. De CPU blijft dan voor de aller zwaarste games wel de beperkende factor.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:06
Ssd in RAID0 zetten is stompzinnig. Hogere sequentiele snelheid heb je niet zo heel veel aan.
Je maakt alleen de kans dat een ssd uitvalt 2x zo groot.
Een enkele maar grotere ssd is nuttiger. Die zijn bovendien ook al sneller dan de varianten met een kleinere opslagcapaciteit.