Voltage tweede kaart crossfire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:51
Hallo beste mensen!

Ik heb sinds een kort een tweede Sapphire HD 7850 2GB aangeschaft. Alles werkt prima, heb er een overclock op gezet en werkt ook als een zonnetje! Alleen als ik het voltage aan wil passen, wordt hij alleen aangepast bij de eerste kaart. De tweede kaart blijft op zijn standaard voltage. De clocks worden dus wel op beiden aangepast, maar de voltage op de tweede kaart niet. Ook wordt mijn custom fan profiel niet geladen op de tweede kaart. Als ik de kaarten fysiek omwissel, dan is het nog altijd de tweede kaart die deze dingen niet goed overneemt. Het ligt dus niet aan de kaart. Ik heb eigenlijk alle bekende overclock progamma's gebruikt (MSI afterburner, TRIXX, GPU tweak), maar bij allen krijg ik hetzelfde probleem. Elke kaart appart instellen helpt niet, de kaarten syncen helpt ook niet. Heeft iemand hier zelf ook last van gehad, en zo ja, heb je het ook kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kunt in msi ab toch gewoon beide kaarten appart instellen qua voltage ect.
Of wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Dat doe ik dus inderdaad, alleen zie ik in de monitor tool van GPU tweak/msi afterburner dat het voltage en snelheid van de fan niet aangepast zijn aan wat ik ingevuld heb, maar op de standaard waarden van de kaart staan. De eerste kaart neemt alles prima over. Als ik de andere kaart op de plek van de eerste doe, lukt het ook gewoon, maar dan is er dus weer hetzelfde probleem voor de kaart die op de tweede plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Bedoel je fisiek omdraaien?

Je kunt in MSI afterburner toch onder de knop settings, je 2de videokaart kiezen (gpu2)
Daarna terug naar het hoofdscherm en de waardes veranderen voor kaart 2 dus.

synchronise setting for similar grafic processors werkt niet altijd in MSI AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Heb ik geprobeerd, zelfde resultaat. Al zet ik alle settings voor elke kaart individueel, toch blijft de tweede kaart niet luisteren. Kan je het voltage ook veranderen in de bios of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
controleer je dit wel onder load? AMD maakt gebruik van ULPS, ultra low power state, wat inhoudt dat de kaart uitstaat op je desktop. controleer met bijvoorbeeld AB of GPU-Z tijdens het gamen wat de clocks zijn van de kaart.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Ik gebruik de ingebouwde monitor tool van asus, GPU tweak, daar kan je ook een stuk terug kijken. Onder load is kaart nummer 1 1.168 volt, nummer twee blijft op zijn standaard 1.210 volt. Fan profiles doen ook vreemd, want als ik de ene op iets zet, dan blijft de ander stil staan en andersom. Wordt denk ik alles verwijderen, en opnieuw installeren, want ik weet het echt niet meer. Ik lees op google veel van mensen die dit ook hebben, maar er is nooit echt een goed antwoord. Een frisse installatie is mijn laatste hoop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Ook dat hielp niet. Het wordt nu toch wel erg frustrerend, omdat als ik de ene kaart op custom fan zet, blijft de andere op een vaste waarde draaien. De andere wordt dus te heet, en dan valt de pc uit. Ik kan ze wel allebei op automatisch zetten, maar dan worden ze ook al snel te heet door mijn overclock. ULPS is uitgeschakeld. Heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Misschien klopt de aflees software niet? Als je weet wat de kaart ongeveer doet, en dan gaat stresstesten moet die tweede er uit klappen, als hij dat niet doet klopt het voltage wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dit probleem heb ik ook nog niet eerder ervaren, heb je al eens geprobeerd om niet afzonderlijk per kaart maar de settings te syncen in MSI Afterburner?

welke versie AMD drivers gebruik je en welke versie van de overkloksoftware?

het lijkt mij toch dat als zowel de driver als de afterburner versie de kaarten ondersteunen dit geen issue mag zijn. Overigens moet AMD overdrive in de AMD driver als je Afterburner gebruikt wel disabled staan, anders gaan ze elkaar lopen stangen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik op dit moment de beta versies van amd (13.6 beta), maar met de laatste volledige release had ik dit probleem nog altijd. Ik gebruik MSI afterburner niet, omdat ik dan geen voltage kan veranderen. Ik heb geen idee hoe dit kan, ik heb al extended verclocking geactiveerd en dergelijke, maar er blijft gewoon niks staan.
Met ASUS GPU tweak (nieuwste versie) en Trixx( nieuwste versie) lukt het voltage veranderen wel, maar de tweede kaart blijft onbeinvloed, ongeacht welke kaart op de tweede positie zit. Bij custom fans profiles is het dan weer zo dat dat wél op beide kaarten kan, maar alleen maar op een tegelijk. Ik heb net wel ontdekt dat als ik de fans van beide videokaarten op een vaste waarde zet, dat ze dan allebei wél veranderen naar wat ik heb gekozen. Het probleem zit dus alleen in een custom fan profile. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met mijn moerderbord?
Hiermee kan ik ook nog best leven als ik mijn fans handmatig op een vaste waarde moet zetten. Het is minder ideaal, maar te doen. Dat het voltage van de tweede kaart onbeinvloed blijft is wel gewoon erg vervelend. Ik heb vanmorgen alles weer verwijderd, alles in regedit verwijderd van AMD en ATI, alle overclocktools verwijderd, en alle drivers opnieuw geinstalleerd, maar nog altijd het zelfde probleem. Maakt het ook uit op welke voedingskabel welke kaart is aangesloten? Hiermee bedoel ik de 6 pin stekkers. Ik doe altijd dezelfde 6 pin in de bovenste, en dezelfde in de onderste. Zou dit nog het proberen waard zijn om deze om te wisselen?

EDIT: ik zie in GPU-z dat mijn beide videokaarten een andere biosversie hebben. Zou dit het kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Garwinski op 26-02-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 20:09

Gamer

mobile

Probleem heb ik ook al gehad en ben deze thread hier aan het lezen : http://www.overclock.net/t/1265543/the-amd-how-to-thread

Er zit een oplossing bij, ben ik nog aan het testen.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
@Gamer:

Heb je de oplossing gevonden? Ik ben er nu ook doorheen aan het lezen en ben ongeveer op de helft, maar ben het nog niet tegengekomen. Ik kijk in ieder geval nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Nee, gisteren een paar uur bezig geweest maar het werd alleen maar erger :)

Nieuwe installatie vandaag met andere drivers.

Ben alle kaarten nu aan het flashen naar dezelfde bios, hopelijk werkt dit.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamer op 03-03-2013 17:26 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Oke zou je hier willen posten of het werkt? Ik ben erg benieuwd. Wat voor kaarten heb jij dan? Welk merk? Zou het misschien ook aan het moederbord kunnen liggen, dat je maar een kaart tegelijk kan controleren? Ik heb een asrock xtreme 3 970, een kaart op 16x pcie en eentje op 4x pcie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Asus x2, MSI en een lightning.

Het is heel belangrijk ULPS te op disabled te zetten, gebruik trixx of regdit merk ik.

AB werkt perfect, heb alle non Lightnins geflashed naar de overclock bios van Asus (1.4v) en alle voltages worden aangepast momenteel.

De guide van die link werkt wel degelijk, vergeet die DLL files niet in de juist folders te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
A oke! Ik heb twee sapphires (wel allebei andere biosversie), dus hoop dat dat goed komt. Bedoel je dan de huide : Afterburner install - official overclock method aka -xcl Part 2 for crossfire users - addon? Ongelooflijk onnozel, maar ik had niet gezien dat dat allemaal uit kon klappen ghehe. Ga dit nu proberen uit te voeren!

EDIT:
Geweldig! Allebeide kaarten gebruiken nu hun eigen custom fan profiel. Ik heb nog wel steeds het probleem dat ik de voltage niet aan kan passe of aflezen in in MSI, ook al heb ik dat wel aangevinkt in de settings. Dat ga ik even googlen nog.

[ Voor 27% gewijzigd door Garwinski op 05-03-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Gebruik verschillede versies, sommige werken niet bij alle kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Ah oke ik heb de DLL files overgeslagen, want daarvoor moet je lid zijn van de site. Zal die er toch maar even bij pakken. En wat bedoel je met verschillende versies? Verschillende drivers, verschillende overclocktools? In Trixx kan ik voor alsnog wél het voltage aanpassen, maar dan werken twee apparte custom fan profiles niet meer. Als dat niet werkt, moet ik mij misschien ook maar aan flashen gaan wagen. Vind dit alleen jammer om te doen omdat ik in andere programmas wél voltages aan kan passen. Zal kijken of de DLL files verschil uitmaken, maar ik begreep van dat forum dat die alleen nodig waren bij verouderde drivers.

EDIT: En welke drivers gebruik jij momenteel? ik gebruik de 13.x versies, en vind het eigenlijk jammer om naar een oudere versie terug te moeten gaan, omdat ik dan veel perfomance verlies in games waarop de drivers aangepast zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Garwinski op 06-03-2013 10:24 ]

Pagina: 1