Combi Mediaspeler/NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Ik ben al enige tijd op zoek naar de juiste combi van mediaspeler en NAS. Ik wil dit om muziek (het liefst gebruik makend van mijn Spotify account), films in verschillende formats en series in verschillende formats te bekijken op mijn tv (LG 42SL8000) icm mijn receiver (Onkyo TX-SR508). Ook een extra backupmiddel is natuurlijk een argument voor de NAS.

Ik wil eigenlijk op dit moment niet zowel de mediaspeler als de NAS tegelijk aanschaffen vanwege de kosten die dit met zich meebrengt. Ik ga dus eerst het een en dan het ander aanschaffen. Wel wil ik zo snel mogelijk via mijn tv de boel gaan bekijken en beluisteren dus ik heb bedacht eerst de mediaspeler te kopen. Hierbij mijn ideeën voor zowel de mediaspeler als de NAS:

Mediaspeler
* Hoeft geen HD in, er komt immers een NAS bij.
* Ik wil wel 1080p af kunnen spelen.
* Bedienen via iPad of iPhone zou ideaal zijn
* XBMC mogelijk

Ik denk aan:
- Apple Tv 2 JB (geen 1080p maar misschien weg te strepen tegen gebruiksgemak?)
- Xtreamer Ultra2 (http://www.xtreamer.net/ultra2/)
- Dune HD

NAS
* voorkeur voor plaatsing in meterkast vanwege geluid.
* bekabeling van meterkast naar ergens anders in huis wordt een probleem. Eventueel dan toch plaatsing bij mediaspeler.
* uiteraard de boel het liefst via het netwerk in huis

Ik denk aan:
- Synology DS212j (genoeg voor thuisgebruik?)
- Synology DS413j (teveel voor thuisgebruik?)

Zoals ik al zei ben ik enige tijd bezig om de boel uit te pluizen. Maar ik krijg uiteindelijk de knoop niet doorgehakt. Dit omdat ik maar niet kan verklaren waarom ik 1 vd 3 boven de ander zou willen plaatsen. Ook hou ik een onderbuikgevoel van: wat als er een betere mediaspeler/NAS is? Hebben jullie enige tips/opmerkingen?

Bij voorbaat dank.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Laatst online: 02-04 21:37
Beste Bekse,

Waarom ga je niet voor de nieuwe Qnap X69 serie. Zowel nas als xbmc in 1.
http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=8269
http://www.qnap.com/nl/in...=310&sc=577&t=586&n=13458

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Synology i.c.m. Raspberry Pi? NAS in de meterkast, RPi achter je TV. Te bedienen met de AB van je TV én ook nog via telefoon of tables (via netwerk of Wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
sypie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:15:
Synology i.c.m. Raspberry Pi? NAS in de meterkast, RPi achter je TV. Te bedienen met de AB van je TV én ook nog via telefoon of tables (via netwerk of Wifi).
Bedankt voor je advies. Waarom de RPi boven bijvoorbeeld een gejailbreakte Apple TV 2?

Wat NAS ben ik er inmiddels wel uit: Synology. Welke, laat ik even afhangen van budget. Naar mijn mening is het in het land der mediaspelers een stuk minder duidelijk welke er bovenuit steekt. Budget mediaspeler is zo'n 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is dat budget NAS met of zonder schijven erin? Anders is het wel erg krap.

Je kan ook een (2de hands) HP Micro server overwegen. Zijn helemaal niet duur (voor wat je krijgt), kan je veel meer mee dan een NAS en zijn nog eens goedkoper ook (afhankelijk van het model NAS dat je voor ogen had) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 25-02-2013 12:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Notna schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:37:
Is dat budget NAS met of zonder schijven erin? Anders is het wel erg krap.

Je kan ook een (2de hands) HP Micro server overwegen. Zijn helemaal niet duur (voor wat je krijgt), kan je veel meer mee dan een NAS en zijn nog eens goedkoper ook (afhankelijk van het model NAS dat je voor ogen had) :)
Budget was voor de mediaspeler ;-)
NAS budget is stukken meer.

Wat betreft de Raspberry Pi begin ik te twijfelen. Softwarematig niet je van het en veel zelf gepiel. Ik wil toch liever een meer kant en klare speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Bekse schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:57:
[...]

Budget was voor de mediaspeler ;-)
NAS budget is stukken meer.

Wat betreft de Raspberry Pi begin ik te twijfelen. Softwarematig niet je van het en veel zelf gepiel. Ik wil toch liever een meer kant en klare speler.
Duuuuuurrrrrr :X Sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Duur is relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nee, als in DERP. Ugh laat maar :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Notna schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:05:
[...]

Nee, als in DERP. Ugh laat maar :D :+
Stupidity... klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ontopic evne dan nog:

Die Apple TV en dat het geen 1080P aan kan; ga je dit in de realiteit ook merken? Ik heb zelf een WD TV Live Streaming en die kan wel tot 1080P aan. Dat en een 42"LED TV en verschillende films in 720 en 1080 formaat.

Je moet wel heel dicht op je scherm gaan zitten wil je dat verschil zien (imo) maar dat kan persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Notna schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:08:
Ontopic evne dan nog:

Die Apple TV en dat het geen 1080P aan kan; ga je dit in de realiteit ook merken? Ik heb zelf een WD TV Live Streaming en die kan wel tot 1080P aan. Dat en een 42"LED TV en verschillende films in 720 en 1080 formaat.

Je moet wel heel dicht op je scherm gaan zitten wil je dat verschil zien (imo) maar dat kan persoonlijk zijn.
Of ik dat ga merken kan ik nog niet beoordelen helaas :-)
Jij merkt het nauwelijks, van anderen hoor ik dit ook. Verder is er weinig wat je niet kunt met een gejailbreakte Apple TV 2 dus ik denk dat die het gaat worden!
Pagina: 1