Ik ben al enige tijd op zoek naar de juiste combi van mediaspeler en NAS. Ik wil dit om muziek (het liefst gebruik makend van mijn Spotify account), films in verschillende formats en series in verschillende formats te bekijken op mijn tv (LG 42SL8000) icm mijn receiver (Onkyo TX-SR508). Ook een extra backupmiddel is natuurlijk een argument voor de NAS.
Ik wil eigenlijk op dit moment niet zowel de mediaspeler als de NAS tegelijk aanschaffen vanwege de kosten die dit met zich meebrengt. Ik ga dus eerst het een en dan het ander aanschaffen. Wel wil ik zo snel mogelijk via mijn tv de boel gaan bekijken en beluisteren dus ik heb bedacht eerst de mediaspeler te kopen. Hierbij mijn ideeën voor zowel de mediaspeler als de NAS:
Mediaspeler
* Hoeft geen HD in, er komt immers een NAS bij.
* Ik wil wel 1080p af kunnen spelen.
* Bedienen via iPad of iPhone zou ideaal zijn
* XBMC mogelijk
Ik denk aan:
- Apple Tv 2 JB (geen 1080p maar misschien weg te strepen tegen gebruiksgemak?)
- Xtreamer Ultra2 (http://www.xtreamer.net/ultra2/)
- Dune HD
NAS
* voorkeur voor plaatsing in meterkast vanwege geluid.
* bekabeling van meterkast naar ergens anders in huis wordt een probleem. Eventueel dan toch plaatsing bij mediaspeler.
* uiteraard de boel het liefst via het netwerk in huis
Ik denk aan:
- Synology DS212j (genoeg voor thuisgebruik?)
- Synology DS413j (teveel voor thuisgebruik?)
Zoals ik al zei ben ik enige tijd bezig om de boel uit te pluizen. Maar ik krijg uiteindelijk de knoop niet doorgehakt. Dit omdat ik maar niet kan verklaren waarom ik 1 vd 3 boven de ander zou willen plaatsen. Ook hou ik een onderbuikgevoel van: wat als er een betere mediaspeler/NAS is? Hebben jullie enige tips/opmerkingen?
Bij voorbaat dank.
Groeten.
Ik wil eigenlijk op dit moment niet zowel de mediaspeler als de NAS tegelijk aanschaffen vanwege de kosten die dit met zich meebrengt. Ik ga dus eerst het een en dan het ander aanschaffen. Wel wil ik zo snel mogelijk via mijn tv de boel gaan bekijken en beluisteren dus ik heb bedacht eerst de mediaspeler te kopen. Hierbij mijn ideeën voor zowel de mediaspeler als de NAS:
Mediaspeler
* Hoeft geen HD in, er komt immers een NAS bij.
* Ik wil wel 1080p af kunnen spelen.
* Bedienen via iPad of iPhone zou ideaal zijn
* XBMC mogelijk
Ik denk aan:
- Apple Tv 2 JB (geen 1080p maar misschien weg te strepen tegen gebruiksgemak?)
- Xtreamer Ultra2 (http://www.xtreamer.net/ultra2/)
- Dune HD
NAS
* voorkeur voor plaatsing in meterkast vanwege geluid.
* bekabeling van meterkast naar ergens anders in huis wordt een probleem. Eventueel dan toch plaatsing bij mediaspeler.
* uiteraard de boel het liefst via het netwerk in huis
Ik denk aan:
- Synology DS212j (genoeg voor thuisgebruik?)
- Synology DS413j (teveel voor thuisgebruik?)
Zoals ik al zei ben ik enige tijd bezig om de boel uit te pluizen. Maar ik krijg uiteindelijk de knoop niet doorgehakt. Dit omdat ik maar niet kan verklaren waarom ik 1 vd 3 boven de ander zou willen plaatsen. Ook hou ik een onderbuikgevoel van: wat als er een betere mediaspeler/NAS is? Hebben jullie enige tips/opmerkingen?
Bij voorbaat dank.
Groeten.