Blauwe strepen op mijn scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321103

Topicstarter
Hoi,

Ik had nieuwe RAM gekocht om mijn RAM dus up te graden, ik ging dus van 4 naar 8 gb ram. Ik had deze RAM er dus vanochtend fijn in gedaan, toen startte ik mijn computer op en zag ik overal blauwe strepen op mijn scherm, ik krijg deze met geen mogelijkheid weg en ik ben nu bang dat mijn videokaart kapot is, iemand die me advies kan geven, wat kan ik doen? Het gaat hier om een Nvidia GTX 460 videokaart.

Foto blauwe strepen:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img441/3512/img20130224160641.jpg

Foto's videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img405/5664/img20130224153553.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img803/8144/img20130224153611.jpg

Alvast bedankt,

EDIT: Sorry voor het grote formaat foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321103 op 24-02-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:17
Blijft dit ook Als je de ram er weer uithaalt?
kan je de vidkaart in een ander systeem testen?
Specs van je pc? zijn er ook onboard grafic,s zo ja boot daar dan eens mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

We weten allemaal hoe een videokaart eruit ziet, tenzij er rook uitkomt is het niet interessant. Wat gebeurt er als je hem:

-Opnieuw opstart?
-Opstarten in veilige modus?
-Video driver opnieuw installeren?
-Videokaart opnieuw aansluit incl. stroom stekkers?
-Extra Geheugen verwijderd?
-De 6/8 pins troom kabel van 2 verschillende kabels aftappen ipv 1 voor verbeterde stroom toevoer

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 24-02-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Ik zou eerst je pci-e slot eens goed schoonmaken, uitblazen en er evt. iets door heen halen.
Ik heb overigens een vergelijkbaar iets gehad met mijn 460, maar die is uiteindelijk toch dood gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:26
Kun je terwijl je dit blauwe beeld hebt verder wel gewoon werken met je pc?
Bevriest het scherm soms?
Klinkt er ruis uit je speakers (als je het volume voldoende open zet)?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de RAM er weerd uit haalt dan blijft het hetzelfde.
Nope, heb nu niet de mogelijkheid om hem ergens te testen, en ik weet overigens ook niet hoe ik hem eruit moet halen.
Specificaties:
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 460
RAM: 8 gb
Moederbord: Asus M4A88T-V EVO
Ik heb dus een onboard videokaart, heb ook al geprobeerd hem op die aan te sluiten, maar het lukte niet, ik kreeg geen beeld, terwijl ik die een paar maanden geleden nog heb gebruikt.

Ik heb hem al tientallen keren opnieuw opgestart, maakt geen verschil.
Opstarten in veilig modus heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zo doen.
Als ik de installatie van de videokaart ongedaan maak in apparaatbeheer, dus drivers weg en dan opnieuw opstart, krijg ik dit met deze blauwe strepen. Zodra ik dan de nieuwste drivers installeer en weer opnieuw opstart, krijg ik geen blauwe strepen maar hele vreemde kleuren en ik kan ook alleen op de resolutie 640 x 480.

Ik kan gewoon verder werken inderdaad, alleen games werken niet en het gaat ook allemaal iets trager.
Het scherm bevriest niet.
Ik gebruik een koptelefoon, maar hoor geen ruis nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

je kunt de vga kaart er uithalen en weer terugstoppen wellicht zit ie niet helemaal lekker. Sroefje los en trekken. is niet anders dan ram plaatsen, alleen iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 321103 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:40:

Ik kan gewoon verder werken inderdaad, alleen games werken niet en het gaat ook allemaal iets trager.
Het scherm bevriest niet.
Ik gebruik een koptelefoon, maar hoor geen ruis nee.
Heb je je ontladen van statische elektriciteit? Zo niet, dan klinkt dit als een videokaart met defect geheugen. Voordat je maar ook iets onderneemt met je pc, ontlaad je zelf dan! Pak even de randaarde in de keuken beet, dan heb je al veel minder kans dat er iets mis gaat.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lip schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Heb je je ontladen van statische elektriciteit? Zo niet, dan klinkt dit als een videokaart met defect geheugen. Voordat je maar ook iets onderneemt met je pc, ontlaad je zelf dan! Pak even de randaarde in de keuken beet, dan heb je al veel minder kans dat er iets mis gaat.
Ik heb van te voren de verwarming vast gepakt om mezelf te ontladen, ja.
Als het het geheugen van de videokaart zou zijn, wat kan ik dan doen? Wordt het dan een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:17
Je hebt waarschijnelijk in je Bios de onboard Uitgezet Haal je Vga er uit ga naar de bios zet onbaord aan vergeet niet om je scherm op je Mobo aan te sluiten En kijk of die dan ook blauwe strepen geeft Zo nee dan is je vga kapoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 321103 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Als het het geheugen van de videokaart zou zijn, wat kan ik dan doen? Wordt het dan een nieuwe kopen?
Als je een beetje pech hebt, dan heb je jezelf niet ontdaan van statische elektrisch tijd op die manier.
Het is dan slimmer (voor de volgende keer) om de randaarde in de keuken of badkamer even aan te raken.

Als het geheugen defect is op de videokaart, dan word 't inderdaad een nieuwe kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Lip op 24-02-2013 17:37 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik in het programma TechPowerUP GPU-Z kijk, om info over m'n videokaart te zien dan zie ik bij Memory Size 0 MB staan.

In veilige modus heb ik de blauwe strepen ook.
Als ik mijn onboard videokaart gebruik, heb ik nergens last van, dus het ligt echt aan de videokaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 321103 op 24-02-2013 20:04 ]

Pagina: 1