Router verandert vanzelf naam en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 2.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hoi,

Ik gebruik al lange tijd een Sitecom 300N Wireless router waarmee een aantal computers via kabel en een aantal via wifi met het internet verbinden. De laatste tijd gaat er echter steeds iets mis, dan werkt de wireless verbinding ineens niet meer... Als ik dan in de settings van de router ga kijken (via een computer met kabel verbinding) zie ik dat de naam van het netwerk (ESSID) veranderd is naar een of ander standaard naam (sitecomblabla), en ook de security van de router is veranderd, van WEP naar WPA Passphrase key (met een of ander random getal als wachtwoord).

Als ik dit handmatig terug verander dan werkt het weer, maar na een tijd (soms na 2 minuten, soms na 4 dagen) begint het gezeur weer en is het weer terug veranderd...

Ik snap niet waar dit vandaan komt, heb dit nog nooit meegemaakt en ook google is niet echt behulpzaam.

Het enige wat ik "laatst" veranderd heb is dat ik een range extender aangesloten heb om op de bovenverdieping wat meer bereik te krijgen. Dat heeft echter een paar maanden gewoon goed gewerkt zonder problemen, en nu begint dit probleem ineens bijna elke dag...

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Firmware upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Ik kan werkelijk nergens een firmware download vinden.......... Het gaat om de Sitecom 300N WL-341. Elke link die ik vind gaat naar een dooie pagina 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat euvel is mij zeer bekend met sitecom wireless routers. Ding lijkt te flippen als het druk wordt zoals bij torrents, en die reset zichzelf gewoon naar de factory defaults. Firmware upgrades helpen ook helemaal niet.

Ik gebruik mn sitecom router al niet meer, exact de zelfde problemen. Maar van me ook exact het zelfde probleem. Beide zijn overigens andere modellen. Ik heb voor die vriend van me maar een backup van de settings gemaakt, en een how-to geschreven om het weer terug te zetten. Hij wilde niet een andere router kopen.

Voor mij geen sitecom routers meer.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297223

Bij wireless N sowieso WPA2 met AES gebruiken. Dan kijken of het nog steeds niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:28:
Ik kan werkelijk nergens een firmware download vinden.......... Het gaat om de Sitecom 300N WL-341. Elke link die ik vind gaat naar een dooie pagina 8)7
Op de sitecom website kan je onder het support (software) gedeelte volgens mij gewoon de firmware downloaden.
Link: http://www.sitecom.com/en...product-no-problem/95?t=1
In het lijstje dus even naar de wl-341 gaan en vervolgens kiezen welke versie je hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het niet komt vanwege wat RaZ in "Router veranderd vanzelf naam en wachtwoord" zegt (makkelijk te testen door een paar dagen tot een weekje geen torrents, games, etc. te doen):
en ook de security van de router is veranderd, van WEP naar
WEP is amper beter dan helemaal geen encryptie. De verandering kan dus prima gebeuren door een grappenmaker in de buurt meteen minuutje over. Neem zoals al gezegd fatsoenlijk WPA2/AES.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljongkind
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07-2023
bij mij veranderde het wifi wachtwoord ook steeds vanzelf (ik heb 3 x een nieuwe modem geprobeerd, dus daar lag het niet aan). Het schijnt aan een programma te liggen dat ik van KPN gekregen had, zo'n hulp programma, internet tool ofzo. Ik heb het er meteen afgegooid (op aanraden van de KPN helpdesk) dus ik kan niet meer nakijken hoe het heet, sorry.
Maar je hebt er sowieso niks aan.
de man van de helpdesk zei dat het programma steeds het wachtwoord van het allereerste modem dat hij ooit ingelezen heeft blijft pushen.
Ook dat kan ik niet meer nakijken, want dat modem is met de monteur meegegaan.
Maar het klonk niet onaannemelijk.
Ik hoop nu van mijn problemen met internet af te zijn.

Liesbeth

PS: veranderd (in de naam van deze topic) moet met een t op het eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de tip, maar ik gok dat er al het nodige is veranderd in de situatie van de topicstarter sinds februari 2013 ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.