Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56
In het verleden heb ik altijd een kantoorbaan gehad echter ben ik op dit moment werkzaam in een productieomgeving. Alles loopt goed en de leidinggevenden zijn tevreden over mij en ik doe goed mijn best.

Echter zit ik gezien mijn opleiding en ambities met het volgende.

1 Naast leidinggeven bij mijn functie moet ik ook veel fysiek werk zelf doen, dit is echter niet mijn ding.
Fysiek werk vind ik wel leuk om een keer te doen maar het moet niet dagenlang zijn.
2 Op het werk moet er verplicht bedrijfskleding worden gedragen, ik draag liever zelf wat ik wil.
3 Ik wil strak mogelijk nog een universitaire studie gaan oppakken naast mijn werk of voltijd met werk ernaast.

Naast werk in de productieomgeving heeft mijn werkgever ook wel meer uitdagende functies waarin bovengenoemde niet het geval is en waar ik denk ik wel meer tevreden zou zijn.
Nu zit ik ermee dat ik bovenstaande punten op een commerciële manier wil uitleggen aan de werkgever, dus niet dat ik mijn deuren gelijk dichtgooi maar open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1: Klinkt als meewerkend voorman

2: Regels gelden ook voor jou, non argument, bevalt het je niet, zoek wat anders

3: Niks, maar dan ook niks over zeggen. Als die universitaire opleiding niets met de huidige baan te maken heeft, weet de werkgever dat investeren in jouw toch al zinloos is.

Op punt 1 kan je eens in gesprek gaan om te kijken wat er bij het bedrijf aan toekomst opgebouwd kan worden, maar kijkend naar punt 3, is dat toch al niet wat je wil.

Zelf meewerkend voorman geweest in een klein filiaal. Dat is dan simpelweg het hoogst haalbare daar. Enig die ik boven mij had was de filiaal-manager, en die ging ik sowieso niet vervangen. Sommige banen hebben simpelweg carriere-technisch gezien weinig doorgroei mogelijkheden.

Ik lees eigenlijk dat het je helemaal niet bevalt daar met het werk wat je doet, dan zal je toch door de zure appel heen moeten bijten als je daar toch je geld verdient. En gewoon blijven rondkijken naar wat beter bij jou aansluit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Bedankt voor jouw reactie.

Punt is dat ik het op een commerciële manier wil aangeven omdat er mogelijk toch wel andere carrière perspectieven zijn in dit grote bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
MrN schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:14:
Punt is dat ik het op een commerciële manier wil aangeven omdat er mogelijk toch wel andere carrière perspectieven zijn in dit grote bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland.
Als je het op een 'commerciele' manier wilt aangeven, bedoel je dan gewoon niet op een 'professionele' manier?

Hoe dan ook, begin niet over dat fysiek werk (want daar heb je immers zelf voor gekozen), alsmede het moeten dragen van een bedrijfsuniform. Je moet niet vergeten dat diegene die bepaald heeft dat er een uniform gedragen moet worden waarschijnlijk zelf hoger in de boom zit, en dat de plek is waar jij mogelijk juist naartoe wilt. Persoonlijk vind je het misschien niks, maar professioneel gezien werk je wel in de organisatie die 'vindt' dat het zo moet. Je kunt je daarbij aansluiten of als je je echt niet kunt vinden in dergelijk beleid een organisatie opzoeken wat meer bij jouw persoonlijke overtuiging past.

Dan blijft over het punt van opleiding. Opleiding volgen om hogerop te komen lijkt me evident. Het zou leuk zijn als je baas meewerkt (in financiën of tijd), maar puntje bij paaltje komt het er op neer dat je het altijd zelf moet doen. Schat je kansen in hoe je werkgever zal reageren als je aangeeft dat je een dergelijke studie overweegt. Zijn er bijvoorbeeld studieregelingen geborgen in de organisatie om maar wat te noemen? Staat het werk en/of de afdeling waar je nu werkt heel ver van 'HQ' en de posities daar? Hoeveel lagen zitten tussen jou en de decision makers? Hoe zal jouw chef reageren, en zal hij je ondersteunen? Zonder meer inzage in je huidige omgeving valt hier moeilijk iets over te zeggen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou punt 2 inderdaad nooit en te nimmer noemen, vanaf dat moment zul je niet meer serieus worden genomen. Verder met ebia, je moet gewoon professioneel zijn maar ik zou niet weten wat "op een commerciele manier aangeven" betekent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Als leidinggevende van ca. 35 mensen in binnen- en buitenland kan ik je het volgende zeggen..

Als je voor mij aan het werk zou zijn, dan;

1.
Fysiek werk is onderdeel van je takenpakket, dit staat ook in het contract waar je je handtekening
onder hebt gezet. Als je dat niet meer wil doen, kan je dit aangeven zodat we op zoek kunnen naar
een vervanger voor je en jou misschien een andere (desnoods een trede lager) functie zullen geven.
Mocht je dit laatste niet willen, scheiden onze wegen zich.

2.
Zie punt 1.

3.
Dat is fijn en ik wens je veel succes ermee. Als het echter niets met je verdere loopbaan
bij ons te maken heeft zal ik mijn teamleads adviseren om geen tijd meer in je te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Punt 1:
- Bedoel je echt fysiek werk? Of heb je meer moeite met het herhalend karakter van de werkzaamheden. Dit laatste zul je ook op kantoor tegenkomen.

Punt 2:
Bedrijfskleding heeft meestal een doel, en er zijn meerdere redenen om bedrijfskleding te verplichten. Dit kan hygiëne zijn, maar ook lopen er op een productievloer regelmatig investeerders rond, waarna het bedrijf een fatsoenlijke presentatie wil geven. Als het doel van bedrijfskleding was om werknemers te pesten stuurden ze mensen de werkvloer op in een elfenpakje met opgeplakte vleugels.

Tevens is het zo dat je als leidinggevende een voorbeeld moet stellen naar jouw team. Als de leidinggevende al vertikt om bedrijfskleding te dragen? Hoe moet de rest van het team dan hebben? Je zult het vooral positief moeten benaderen. Door in bedrijfskleding rond te lopen wordt je eigen duurbetaalde kledij ook niet vies.

Punt 3:
Een opleiding om een opleiding te doen is 9 van de 10 gevallen een project wat gedoemd is te mislukken. Verstandiger is om een duidelijke richting te kiezen en hierin te gaan zoeken.

Als je dit wil combineren met je baan, raad ik aan om vooral na te denken over je vraagstelling. Juist omdat je tijdens een duaal traject opdrachten op het werk zult moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Punt 1:
Meer het fysieke ik merk dat ik hier minder gelukkig van word als mijn eerdere kantoorwerk.
Herhalend werk vind ik niet erg.

2 Ik wil ook niet geen bedrijfskleding dragen in de huidige functie maar moet wel zeggen dat ik het dragen van nette kleding die ik wel zelf uitkies erg mis. Voel mijzelf ook beter in een pak, weet niet hoe ik dat moet zeggen. Krijg het gevoel een grijze muis te worden door het dragen van bedrijfskleding.

3 Ik weet al exact wat ik wil gaan doen qua opleiding mogelijk dat dit ook samen kan gaan met groei naar een hogere functie binnen het bedrijf.

Echter wil ik bovenstaande op een commerciele manier verwoorden.
Ik doe mijn werk nu goed en naar tevredenheid maar merk dat het fysieke werk niet genoeg mentale voldoening voor mij biedt als HBO-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Ik vind de reacties hier heel negatief... in ieder geval tov punt 1 en 3. Zolang als je in je huidige functie zit, is punt 2 gewoon pech voor je, en zal je toch in bedrijfskleding moeten presenteren.

In plaats van de punten als 'probleem' te brengen, moet je gewoon gemotiveerd zijn om die andere functies in te vullen. Ambitie voor een hogere functie, commitment ten opzichte van het bedrijf, en bereidwilligheid om in jezelf te investeren om zo jezelf verder te ontwikkelen.

"Hallo baas, ik zit nu al een tijdje in functie XYZ. Persoonlijk heb ik de ambitie om door te groeien richting functie ABC of CBA, vanwege (diepgang / uitdaging / waar je je over 5 jaar ziet staan / waarom je denkt daar meer toegevoegde waarde te hebben). Kunnen wij eens praten over hoe wij er voor kunnen zorgen dat ik me die kant op door kan ontwikkelen?"

Zodra je vanuit kracht spreekt en vraagt, kom je veel verder. Kan ook zijn dat ze er niet op zitten te wachten, en je geen doorgroeimogelijkheden / paden willen bieden. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrN schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:24:
Echter wil ik bovenstaande op een commerciele manier verwoorden.
Zoals al eerder gevraagd: wat bedoel je daarmee? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
eerste is duidelijk hebben waar je zelf naartoe wil gaan. Van daaruit kun je bepalen in hoeverre dat kan binnen het huidige of dat je toch in de avonduurtjes moet gaan werken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
gambieter schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Zoals al eerder gevraagd: wat bedoel je daarmee? :)
Zo verwoorden dat je deuren opent in plaats van dichtgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56
Vraag eens een POP-gesprek aan bij je leidinggevende. Een dergelijk groot bedrijf zal iets hebben van een POP (persoonlijk ontwikkel plan), zo niet kun je initiatief tonen en hiermee aan de slag gaan. Daaruit zal blijken dat je interesse hebt om verder te scholen en waar je interesses liggen om te groeien binnen je functie of binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
RaZ schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:11:
1: Klinkt als meewerkend voorman
....
Dat is ook een functie die ik in mijn studententijd heb uitgevoerd en het was eigenlijk vlees noch vis.

Bij tijd en wijle was je een veredeld doorgeefluik en ik gaf duidelijk aan dat ik daar niet van gediend was. Vervolgens kreeg je te horen dat je geen teamplayer bent. Echter wel veel geleerd tijdens allerlei gesprekken waardoor uiteindelijk diegene die boven je zit niet helemaal functioneert.
Pagina: 1