Plaatjes overlay werkt niet in Chrome (Android, Nexus 7)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik lees tweakers vaak op mijn Nexus 7 tablet met stock ROM versie 4.22 en Chrome versie 18, standaard ben ik ingelogd in mijn tweakers user. Heel irritant is dat de plaatjesoverlay om de plaatjes bij een review/nieuwsbericht in het groot te bekijken (bijv. bij de aankondiging van de Samsung Note 8 vandaag) niet lekker werkt. De overlay start gewoon, maar de focus blijft bij de achterliggende nieuwspagina. Alle clicks manipuleren dus niet de overlay (volgende plaatje, overlay afsluiten e.d.) maar de achterliggende pagina. De enige manier om hier weer uit te komen is een keer back- en forward te gaan in de browser. Waarna je eindelijk die overlay kwijt bent.
Ik heb even gezocht, maar niets kunnen vinden hierover op dit forum. Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat hier nog niets over gemeld is. Ik hoop dat jullie Devvers er iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:42
We zijn begonnen met het responsive maken van onze website, zodat je een betere gebruikerservaring heb op ieder apparaat waarmee je ons bezoekt. Het zal echter wel enige tijd duren voordat het klaar is, maar wellicht kunnen we kijken of we bepaalde elementen alvast online kunnen zetten zoals de omgang met plaatjes zoals jij die beschrijft.

Een conditional lightbox zou hier de oplossing bieden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Ok, bedankt voor de reactie. Fijn om te horen dat jullie (met aanverwante zaken) bezig zijn. Ik ben benieuwd naar de vernieuwingen.

• KC Boutiette
  • Niet online
Ik weet niet of jullie al iets veranderd hebben maar vandaag is Chrome for Android 25 uitgekomen. Het probleem is daarmee verholpen, maar het heeft wel nieuwe eigenaardigheden geintroduceerd. Zoals gezegd, het probleem waarvoor ik dit topic geopend heb, de plaatjesoverlay is nu verholpen. Wel kan ik nu geen fullscreen video meer draaien. De video speelt gewoon af, maar wil niet meer fullscreen draaien. Ik zie wel de overlay 'druk esc om uit fullscreen te gaan', wat op zich raar is voor een tablet, maar de video draait gewoon in de originele resolutie door en ik blijf ook de rest van de pagina zien. Ook is de tekst op de frontpage en van de nieuwsberichten net niet helemaal scherp meer. Het is nog goed te lezen, maar de onscherpte is net irritant en ook niet overal op de pagina gelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door KC Boutiette op 28-02-2013 16:17 . Reden: Bericht duidelijker ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:27
Die onscherpte in Chrome 25 (voor Android) doet zich op alle sites voor, wordt aan gewerkt.

• KC Boutiette
  • Niet online
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Eergisteren was er een nieuwe update voor Chrome voor Android op mijn Nexus 7. De onscherpte is verdwenen, maar video draait nog steeds niet full screen.
Pagina: 1