Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele alleskunner budget 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Dell M4500 met16GB geheugen, i7 (Q740) met een 228GB SSD en een Quadro FX1800M. (de laptop is van 2010). Deze laptop is echter van de zaak, dat geheugen zit er in om veel VM's te kunnen draaien enz.
Nu ga ik dat ding inleveren en op relatief korte termijn veel gebruik maken van de trein waarin ik wil kunnen werken, en daarnaast gebruiken voor film/muziek. Ik game niet vaak maar als ik het doe is het iets als Flight Simulator.

Voor de mobiliteit denk ik dat een schermdiagonaal van 15,6 max is maar ik heb geen ervaring met kleinere laptops en vraag me dus af hoe een 13,3 inch laptop aan zal voelen. Het gewicht vooral de batterijduur lijken me ook belangrijk.

Technisch gezien denk ik dat ik 4GB geheugen te weinig vind en 6 voldoende en 8 meer dan voldoende.
Over de processor twijfel ik tussen een i5 met hyperthreading of een i7. Ik verwacht dat een i5 bijvoorbeeld de i53210m ruim voldoende is.

1600*900 lijkt me qua display het minimale maar ik denk dat ik niet persé de beste videokaart hoef omdat ik niet zo vaak games speel.

Het budget is +/- 1000 euro.

Zodoende kwam ik op de volgende types:
-Sony Vaio SVS1512V1E (15 inch maar toch licht).
-Sony Vaio SVS1313C5E
-Lenovo Thinkpad S430
-Samsung NP700Z3C-S01NL

Van de Asus N56 vindt ik het geluid erg mooi maar ik denk dat hij te zwaar is om steeds mee te sjouwen.

Ik weet van de Lenovo en Samsung alleen niet wat de accuduur is. Van de Sony's schijnt dat dik in orde te zijn.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
De Lenovo ThinkPad S430 heeft niet een echt geweldige accuduur:
http://www.notebookcheck....430-Notebook.80017.0.html
productreview: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH) review door ormagon
Ik heb zelf een Sony F11 en mijn zwager een Sony FW31M en de accu's zijn slecht en duur om te vervangen.
Sony en goede accuduur op de lange termijn zijn niet synoniem voor mij.
Over de Samsung weet ik niet zoveel, misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. De batterijduur vind ik wel belangrijk. Asus heeft dat probleem van slechter wordende batterijen niet denk ik. De batterijen van mn tf101 transformer tablet doen het perfect. Vervelende aan de zenbooks is dat ze geen optische drive hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 15:11 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou de sony s15 nemen, omdat hij heel erg licht is voor een 15'' laptop, en omdat hij een ips scherm heeft. Ik zou ook nog een ssd inbouwen, want dat is gewoon sneller...

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Het scherm van de S13 is een stuk mindrr dan die van de S15. Ik zou zeker de S15 nemen. Erg licht met 1.89kg en een full hd ips scherm. Plus, als je student bent kan je hem via de sony site ook nog met 7% korting bestellen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Dat dus. De S13 en s430 bevatten een butt-scherm. Dat geldt ook voor de samsung.

Als je een enigszins redelijk scherm wilt ben je verplicht de sony S15 of een ultrabook met te nemen, zoals de UX31a, samsung 9 of nieuwe 7 series, of XPS 12/13.

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:49
Ik ben ook op zoek naar een alleskunner. Ik kwam bij Alternate deze tegen:

http://www.alternate.nl/h...HDD/1036446/?tk=8&lk=5310

Is dit wat?

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Echt mobiel is die niet met 2.6kg. En volgens mij is dat gewoon een clevo rebrand laptop, maar dan onder de alyernate naam. Veel modellen hebben een slechte reputatie hier op tweakers.net. Bovendien is een laptop met dezelfde specificaties veel goedkoper te krijgen. Zie dell 15/17 r se.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Dat dus. De inspiron 15R SE is beter op het gebied van bouwkwaliteit, toetsenbord en touchpad, en kost net iets meer dan de helft De asus N56 doet daar nog een stap bovenop met bovendien betere accuduur, en is eveneens een paar honderd euro goedkoper met dezelfde grafische kaart.

Van clevo rebrands moet je ver vandaan blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 18:31 ]

• drielp
Mobiliteit is niet echt het belangrijkste, gebruik zal 90 % van de tijd in huis plaatsvinden. Maar alleen boven op een kamertje zitten wordt je zat en om een desktop in de huiskamer te zetten heeft weer een lage WAF.

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik op een snelle manier mijn foto's kan bewerken in photoshop. Ik werk voornamelijk met RAW (NEF voor nikon) en heb wel wat snelheid nodig. Een standaard laptop is te traag met grote bestanden. Maar je raadt de Alternate dus af, ondankts de i7 en de SSD (+HDD)?

Verwijderd

Als je laptop wilt met een enigszins redelijke koeling (turbo boost staat standaard uit zodra er een GPU actief wordt, en alsnog throtteling issues), toetsenbord en touchpad (worden door letterlijk elke reviewsite afgekraakt behalve notebookcheck) en ten minste acceptabele bouwkwaliteit wil, dan is hij af te raden ja.

Voor onder de €700 heb je al de inspiron 15R SE, waar je zelf een SSD in kan zetten. Voor een iets hoger budget bied de asus N56 meer kwaliteit.

• drielp
Met Dell heb ik wat minder leuke ervaringen. Beeldscherm defect enzo. Misschien is HP ENVY ULTRABOOK 6-1102ED een betere optie. Is goed getest en prijstechnisch ook aantrekkelijk. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Mijn HP desktop uit begin 2004 werkt nog steeds, alleen deze is nu echt aan vervanging toe.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Enige echt goede mobiele alles kunner met een puik scherm is de S15... voor 999 kun je dan het beste kijken naar het retailmodel:
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

drielp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:51:
Met Dell heb ik wat minder leuke ervaringen. Beeldscherm defect enzo. Misschien is HP ENVY ULTRABOOK 6-1102ED een betere optie. Is goed getest en prijstechnisch ook aantrekkelijk. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Mijn HP desktop uit begin 2004 werkt nog steeds, alleen deze is nu echt aan vervanging toe.
HP desktop uit 2004. Aan de andere kant heeft vrijwel elke HP van de afgelopen 6 jaar gigantische koeling issues. Zelfs de elitebook lijn komt met slechte koeling. Daarnaast, eerst kom je aan met de alternate-clevo met als voornaamste argumenten dat er een i7 en SSD in zit, en nu is een low-ish hp ultrabook opeens voldoende???

• Vinand
drielp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:51:
Je kunt nooit een product beoordelen op basis van het merk.. Dus ik vind dit nogal een loze kreet...

De HP Envy ultrabook is niet alleen overpriced, maar deze hele serie (m.u.v. de spectre die bizar overpriced is) heeft last van een matige koeling, matige accuduur, slechte bouwkwaliteit en dermate slecht en brak scherm met daarnaast nog een lage resolutie... Bij dit model is het bijvoorbeeld al 768p scherm, wat dus alles behalve goed werkbaar is voor een "alleskunner"...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• drielp
Dus Sony of Dell, of Toshiba, Asus, Samsung... Teveel bomen...

Probleem is dat testen niet alles zeggen en dat na een desktop uit 2004 alles sneller is. Het Acer instapmodel van mijn vriendin (waarop ik nu bezig) ben is al een heel stuk beter.
Merken zeggen ook niet alles en op de woorden van een verkoper kan je ook niet blindvaren. Waarom is de Sony beter dan de Dell, Toshiba of Samsung? Alhoewel die Sony is wel een afweging waard. Morgen ff langs bij de rotterdamse shop.

Bedankt voor jullie input,

• Vinand
drielp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:26:
Dus Sony of Dell, of Toshiba, Asus, Samsung... Teveel bomen...

Probleem is dat testen niet alles zeggen en dat na een desktop uit 2004 alles sneller is. Het Acer instapmodel van mijn vriendin (waarop ik nu bezig) ben is al een heel stuk beter.
Merken zeggen ook niet alles en op de woorden van een verkoper kan je ook niet blindvaren. Waarom is de Sony beter dan de Dell, Toshiba of Samsung? Alhoewel die Sony is wel een afweging waard. Morgen ff langs bij de rotterdamse shop.

Bedankt voor jullie input,
Omdat de Sony S15 wel een goede accuduur heeft, een veel betere koeling heeft (geen throttling onder load), een veel beter IPS scherm heeft met flink hogere kleurenwaarden, contrast, resolutie en kijkhoeken, en daarnaast is de Sony ook nog eens voor de verassing een stuk lichter.

Daarnaast is de dell Inspiron 15r se niet perse slechter, deze is namelijk een heel stuk goedkoper als je niks geeft om gewicht, accuduur, en met een mindere bouwkwaliteit kan leven. Maar goed, we kijken nu naar de laptop voor de topicstarter, als jij ook advies wilt hebben dan moet je maar een nieuwe topic aanmaken om verwarring te verkopen. (En dan kun je hopelijk ook je gebruikeisen uitgebreider toelichten).

• drielp
Je hebt helemaal gelijk, nogmaals bedankt voor jullie moeite. Het gaat een Sony worden...

Bij Saturn in de aanbieding, 864 euro. Misschien ook iets voor de TS.

[ Voor 29% gewijzigd door drielp op 25-02-2013 02:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
@drielp, dat is een hele goede deal, thanks voor de info!
Voor mij lijkt het inderdaad de sony te gaan worden. Twijfel nog een heel klein beetje over de Asus N56 en de Dell maar die zijn allebei een stuk zwaarder en dat lijkt me niet handig.

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:46:
@drielp, dat is een hele goede deal, thanks voor de info!
Voor mij lijkt het inderdaad de sony te gaan worden. Twijfel nog een heel klein beetje over de Asus N56 en de Dell maar die zijn allebei een stuk zwaarder en dat lijkt me niet handig.
Ik zag hem vandaag in de saturn leidsche rijn voor die prijs, inderdaad een hele mooie deal!

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie of dit een weekaanbieding is of dat het een langer geldende vaste prijs is? Of is dit een opruiming van het 2012 model? (Op de sony website gaat het op dit moment nl. inmiddels over de svs1513...

Verwijderd

Topicstarter
De svs1513c5e heeft een i5 3230M, is dus eigenlijk een andere laptop. De 12 zal dus wel uitloop zijn..
Pagina: 1