Graag jullie advies over het volgende lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Hoofdzakelijk wordt de pc gebruikt voor studie, Word en Excel ed. Maar we willen er ook spellen als Heroes of Might and Magic 6 en de nieuwe Sim City op kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de €400 zou mooi zijn. Zit wel wat rek in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mocht de ruimte op de SSD niet groot genoeg zijn heb ik nog een hdd liggen. Verder de monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het bovenstaande lijstje. Eventueel nog een extra videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik graag laag.
De behuizing van de pc mag niet hoger zijn dan 24cm aangezien deze onder het bureau moet passen. Geluidsniveau moet ook laag zijn maar dat kan ook later aangepakt worden. Er moet USB 3.0 op zitten.
Over het bovenstaande lijstje
Na lezen op dit forum begreep ik dat de AMD een snellere ingebouwde grafische kaart heeft. Daarom heb ik voor de A8 gekozen. Er wordt dan wel meer werkgeheugen aangeraden. Dus is 8GB misschien verstandiger?
Het moederbord is eigenlijk een gok. Ik heb geen idee of de chipset die erop zit goed is.
Ga ik de spellen als Sim City met deze ingebouwde videokaart kunnen afspelen of kan ik beter voor een i3 of i5 met een losse videokaart gaan. Of een A8/A10 met een losse videokaart.
De behuizing is lekker laag, dat past goed onder het bureau en er past een grote videokaart in en een goede voeding. Daarom in mijn keuze op deze Cooler Master gevallen. Als iemand een andere optie heeft hoor ik dat graag.
De voeding lijkt mij sterk genoeg en heb ik goede dingen over gelezen op dit forum.
De SSD werd ook meerdere keren of het forum aangeraden vandaar deze keuze.
Ik hoop dat het duidelijk is en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Alvast bedankt.
Edit: van de AMD A8 alvast een A10 gemaakt ivm de betere GPU.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 107,95 | € 107,95 |
1 | ASRock FM2A85X Extreme4-M | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Cooler Master Elite 120 Advanced | € 38,74 | € 38,74 |
1 | Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU | € 25,- | € 25,- |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,30 | € 16,30 |
1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 59,99 | € 59,99 |
1 | Kingston SSDNow V Series V300 120GB | € 78,90 | € 78,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 396,78 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Hoofdzakelijk wordt de pc gebruikt voor studie, Word en Excel ed. Maar we willen er ook spellen als Heroes of Might and Magic 6 en de nieuwe Sim City op kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de €400 zou mooi zijn. Zit wel wat rek in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mocht de ruimte op de SSD niet groot genoeg zijn heb ik nog een hdd liggen. Verder de monitor, toetsenbord en muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het bovenstaande lijstje. Eventueel nog een extra videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik graag laag.
Over het bovenstaande lijstje
Na lezen op dit forum begreep ik dat de AMD een snellere ingebouwde grafische kaart heeft. Daarom heb ik voor de A8 gekozen. Er wordt dan wel meer werkgeheugen aangeraden. Dus is 8GB misschien verstandiger?
Het moederbord is eigenlijk een gok. Ik heb geen idee of de chipset die erop zit goed is.
Ga ik de spellen als Sim City met deze ingebouwde videokaart kunnen afspelen of kan ik beter voor een i3 of i5 met een losse videokaart gaan. Of een A8/A10 met een losse videokaart.
De behuizing is lekker laag, dat past goed onder het bureau en er past een grote videokaart in en een goede voeding. Daarom in mijn keuze op deze Cooler Master gevallen. Als iemand een andere optie heeft hoor ik dat graag.
De voeding lijkt mij sterk genoeg en heb ik goede dingen over gelezen op dit forum.
De SSD werd ook meerdere keren of het forum aangeraden vandaar deze keuze.
Ik hoop dat het duidelijk is en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Alvast bedankt.
Edit: van de AMD A8 alvast een A10 gemaakt ivm de betere GPU.