Geen geluid van TV met HDMI vanaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispyGMR
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Hey ik zit hier met een probleem.
Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn tv via HDMI. Nu krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds kort Windows 8 heb geïnstalleerd, en dat dit probleem sinds dien pas speelt. Voorheen had ik Windows 7 op dezelfde laptop. Wanneer ik mijn laptop aansloot op dezelfde tv met dezelfde kabel was dat geen enkel probleem.

Eerst dacht ik dat het een driver probleem was, dus die heb ik even bijgewerkt. Maar tevergeefs.
Dus ik heb een beetje rond gegoogled, maar het enige wat ik kon vinden was dat ik naar Afspeelapparaten, onder Geluid moest gaan. En daar de tv in te stellen als standaard afspeel apparaat.
Dat werkt niet bij mij.

Ik heb de tv dus getest met een test geluidje, maar dan krijg ik de foutmelding: ''Testtoon kan niet afgespeeld worden".

Als ik de HDMI aansluit kan ik wel geluid afspelen vanaf mijn laptop. Maar dat is niet wat ik wil.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Om welke laptop gaat het, moeten we dat raden? Toevallig op je Asus A75VM?
Heb je Windows 8 schoon geïnstalleerd op je laptop? d.w.z geformateerd, en daarna Windows geïnstalleerd? Of heb je een upgrade gedaan over Windows 7 heen?

Welke drivers heb je geïnstalleerd nadat je klaar was met de installatie van Windows 8 en in welke volgorde heb je dit gedaan?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispyGMR
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Het gaat inderdaad om mijn Asus A75VM. Ik heb Windows 8 over Windows 7 geïnstalleerd en vervolgens een aantal drivers geïnstalleerd van de officiële website van Asus.

Ik heb de volgende drivers geïnstalleerd op volgorde van de lijst:
- ASUS Smart Gesture (Touchpad Driver)
- ATKACPI driver and hotkey-related utilities
- ASUS USB Charger Plus
- Realtek Audio Driver

[ Voor 4% gewijzigd door CrispyGMR op 10-03-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Volgens de site van Asus had je voor je de Windows 8 upgrade uitvoerde zo goed als alle stuurprogramma's moeten deinstalleren. Verder ben je de stuurprogramma's t.b.v de chipset en vga vergeten te installeren

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity